IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

21% повече нови коли през 2011

Пазарът на нови автомобили в България бележи скок за периода януари-септември.

21% повече нови коли през 2011

Първите девет месеца на годината са били доста успешен период за пазара на нови превозни средства у нас.


Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) показват 23,21% ръст на годишна база, отчетен при продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси, съобщава investor.bg.

Данните на ААП представляват добри сигнали, както за покупките на леки коли, така и за тежкотоварната техника и автобусите.

За периода от януари до края на септември са реализирани продажби на 15 983 нови автомобила. Това е ръст от 21,2% спрямо продадените за същия период на миналата година - 13 189 нови коли.


При камионите и автобусите увеличението е още по-голямо. След реализирани общо 568 продажби през януари-септември 2010 година, за първите девет месеца продажбите са 967 броя. Това е ръст със 70,2% на годишна база.

Най-силно за периода януари-септември отново се представят от Volkswagen. Те са реализирали продажби на 1 847 нови автомобила, което затвърждава марката като лидер на пазара от началото на годината с пазарен дял от 11,56%.

Второто място по продажби за първите девет месеца на годината се пада на Ford, които са продали 1 390 нови коли, с което увеличават с 10,1% сделките спрямо същия период на миналата година, когато са продали 1 262 автомобила. Пазарният дял на марката за периода януари-септември 2011 г. е 8,7%, а за същия период на миналата година той е бил 9,57 на сто.

На трето място за периода са вносителите на Toyota, които са продали общо 1 374 нови коли и имат пазарен дял от 8,6%. За същия период на миналата година Toyota са продали 1 450 коли.

На четвърто място се нарежда Dacia с продадени 1 189 автомобила за деветте месеца на тази година спрямо 912 коли за същия период на миналата година.

Ръст отчитат и продажбите на Peugeot и Skoda, които разделят пето и шесто място с продадени по 1 162 автомобила за деветмесечието на тази година спрямо съответно 1 032 и 868 продадени коли за същия период на миналата година.

Веднага след тях се нареждат Opel с реализирани 1150 нови автомобила и пазарен дял 7.2%. Челната десетка оформят Renault, Chevrolet и Citroen с продадени съответно 949, 920 и 723 нови автомобила.

В премиум сегмента за първите девет месеца водачи са BMW с продажби в размер на 463 возила, следвани от Audi (446) и Mercedes (337).

Още новини от investor.bg

 

0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 7 rate down comment
    XYZ ( преди 12 години )
    ТИ СИ *** !!!!
  • #13
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Фолксваген е трошка ( преди 12 години )
    Бъдещето е именно в хибридите като преходен етап между обикновените коли и напълно електрическите, където пак само японци работят. Германците само в приказките ги търси, не в правенето на коли! Само от японците копират, но некадърно. 20 години след японците почнаха да правят хибриди и то жалки и никой не им ги купува, защото са мега-зле!! Дори и като копират от японеца трябва акъл!
  • #12
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Фолксваген е трошка ( преди 12 години )
    Германците на никъде не са се насочили щом продават бълващи пушек и отровни газове дизели. Германците копират тойота и започнаха да се пробват с хибриди, но не стават! Не могат, хибридите са им със слаби показатели! Хибридната технология не е замърсяваща, нито безумно скъпа,защото Приус струва 50 000лева, колкото Джета дизел! Кое е скъпото,а? Тракащата джета или модерен Приус с емисии 89 гр./км. !!!!! Тойота е осигурила рециклиране на батериите.!
  • #11
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    tojota ако залагат на хибридите да ги изкарат от блатото - то значи вече са се удавили напълно !!!хубридите са безумно скъпа и замърсяваща технология като производство !!!те нямат бъдеще хибридите бяха опит за мост м/у електричеството и горивата - нито рак нито риба !!! бъдещето са алтернативните източници на енергия , не фосилните горива !!! германците са се насочили натам , ако тойотките мислят само за жалките хибриди - то те яко са се нагълтали с вода и са обрачени !!!
  • #10
    6 rate up comment 13 rate down comment
    XYZ ( преди 12 години )
    Фолксваген е трошка - още един път ТИ СИ *** !!!!стига писа идиотизмите си, никой не жлае да чете болните ти излияния !
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Spermogalta4 e WVtroka(huiotro6ka)
  • #8
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Фолксваген е трошка ( преди 12 години )
    Фолксваген е ТРОШКА, това го доказват германските технически прегледи! Тойота е номер 1, и по клиентско задоволство, и по здравина. Фолксваген имал планове да стане номер 1 по продажби, ама той може много планове да има, но да не мисли,че другите ще стоят и ще гледат. Фолксваген още един хибрид не могат да направят,а Тойота продава милиони, така се става Номер 1, а не на приказки като трошките Фолксваген!
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    С 21% са скочили продажбите на нови коли на първите девет месеца на тази година по данни на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). Общо ръстът на годишна база е 23.21%, което включва продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси. Основна част от този ръст обаче се дължи на т. нар. реекспорт - практиката, при която изнесените от страната автомобили се записват като продадени в България. Затова търговците не са оптимисти за скорошно възстановяване на нивата на продажби отпреди 2008 г.
  • #6
    7 rate up comment 12 rate down comment
    doc do po-dolniya ( преди 12 години )
    Toyota si e nomer 1 ,poglednato otvsyakude!ako tya e kraveshko *** napisano ot po-dolniya glupak,to vw sa slonska prudnya
  • #5
    13 rate up comment 10 rate down comment
    XYZ ( преди 12 години )
    До Фолксваген е трошка - ти си *** и венага кяазвам защоVW са номер едно по продажби в Европа и целта им е да станат такива в световен мащаб и то до 2 години , целта им беше 2018, но сметките показаха ,че до 2 години ще са на върха !!!Това не се постига с трошки - разберете го !! и стига сте се опитвали да пробутвате тази *** теза, Който твърди подобно нещо е *** !!!тойота вече са бита карта и пътят им е само надолу !!!