Пусна два кросоувъра със знака М (X5 M и X6M), след това с новите M 1 Coupe и M5 седан изостави атмосферните двигатели характерни досега за подразделение M.
От друга страна новият двигател за М5 с две турбини е по-мощен и има по-нисък разход от атмосферния си предшественик. При всички модели досега обаче, движението продължава да се предава само към задните колела. Досега. Нещата обаче изглежда ще се променят, при това скоро.
На пресконференцията при представянето на новия M5 в Испания, лидерът на проекта, Макс Ахме (Max Ahme) заявява, че с нарастването на мощността и максималния въртящ момент, задвижването на четирите колела може да стане единствена алтернатива за укротяване на автомобила. „Мислим за тази възможност“, казва Ахме. „Ако увеличаваш мощността повече и повече, вероятно в крайна сметка ще се нуждаеш от 4х4“.
Той обаче се съгласява, че подобно решение носи и някои недостатъци. „Идеята е добра, но това ще добави нови 120 кг към теглото на автомобила в предната му част“. Ахме обяснява, че в Подразделение М гледат решенията на Ferrari при FF, но вероятно ще приемат по-традиционно решение за системата 4х4.
И така, ще има ли М модел 4х4 на BMW? Йорг Херман (Jorg Herrmann), производствения мениджър на M Division не вярва това да се случи скоро.
„Ако технологията се промени през времето, характера на моделите трябва също да се промени, но това не е предстоящо в скоро време“.
Вече е известно, че следващата генерация на М3 също ще изостави атмосферните двигатели V8 в полза на V6 с турбина. Бъдещият М6 ще използва двигателите от М5.
Губи ли традициите си BMW M Division? Не, по скоро се адаптира към действителността, но все още е рано да се каже, дали ще последва примера на Audi и ще приложи AWD или ще запази задното предаване на моделите си.