IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-големият двигател в света

Висок е колкото четири етажна сграда и генерира 109 000 конски сили

Бизнесът със стоки се разраства постоянно и това налага търсенето на средства за превоз на възможно най-много товар. За да отговори на търсенето, е създаден най-големия дизелов двигател в света. Като казваме голям, имаме предвид - 14-цилиндров, двутактов агрегат, генериращ мощност от 109 000 конски сили и 7 603 850 Нм максимален въртящ момент.
  
 
Wärtsilä-Sulzer RTA96-C
  
  
Разбира се, става дума за корабен двигател. Той задвижва най-големия контейнеровоз в света, способен да пренесе 11,000+ контейнера с дължина шест метра. Корабът е Emma Mærsk - транспортно чудо с дължина 396 метра и тегло - 170,974 тона.

Самият двигател - Wärtsilä-Sulzer RTA96-C, тежи 2,300 тона, висок е 13,4 метра и има дължина от 27,4 метра. Способен е да движи Emma Mærsk със скорост 31 морски мили в час (стандартната скорост на този тип кораби е 18-20 морски мили в час).


Wärtsilä-Sulzer RTA96-C
   
  
Двигателят използва технологията за впръскване на горивото - Common rail, която му позволява да работи по-добре и по-икономично при ниски обороти. Въпреки модерните технологии, всеки цилиндър на дизеловото чудовище гълта по 0.19 литра дизелово гориво на цикъл. Двигателят работи при 102 об/мин.
 
  
Wärtsilä-Sulzer RTA96-C


 

0 от 500
  • #20
    25 rate up comment 2 rate down comment
    X ( преди 13 години )
    Мале това чудо каква ГО ще има с тез кубици не е истина :)
  • #19
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Subarufan ( преди 13 години )
    Този на снимката е от RTflex серията, т.е без разпределителен вал. Задвижването на горивните помпи и отварянето на изпускателните клапани става също от хидравлична система, подобна на common rail-a. Но общо взето си приличат...
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    http://1.bp.blogspot.com/_lqcapwW1CkU/Sc6HZQhT_PI/AAAAAAAADIg/0Owd7xkIl6g/s800/wartsila.jpg
  • #17
    4 rate up comment 24 rate down comment
    пра пра ( преди 13 години )
    Доста неандерталкса работа. Понеже знаем само такива двигатели, да направиш двигател за кола в огромен размер за да движиш кораб. Супер тъпо. Вместо да се измисли нещо ново. Иначе браво за работата и изработката със сигурност не е лесно.
  • #16
    9 rate up comment 1 rate down comment
    някой си ( преди 13 години )
    единственото което имам като забележка са снимките...това не е двигателя за който се говори, а е малката версия с 10 цилиндъра, има и друга с 12 - http://1.bp.blogspot.com/_lqcapwW1CkU/Sc6HZQhT_PI/AAAAAAAADIg/0Owd7xkIl6g/s800/wartsila.jpgно този с 14 не можах да го намеря и аз
  • #15
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Двигателя е произведен от финландски производител, а кораба на който ще се монтира е датски. Какво общо имат тук китайците не мога да разбера. Цялата информация я има в гугъл. Поредната *** статия на аутомедия - нито казват кой е производителя, нито нищо.
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Като се потърси в гугъл за W
  • #13
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ошгThe W
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    The W
  • #11
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Поне да бяхте казали кой го е построил двигателя и съответно кораба на който ще се монтира, щото от статията излиза че едва ли не китайците са го измислили, а всъщност:The W