IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-големият двигател в света

Висок е колкото четири етажна сграда и генерира 109 000 конски сили

Бизнесът със стоки се разраства постоянно и това налага търсенето на средства за превоз на възможно най-много товар. За да отговори на търсенето, е създаден най-големия дизелов двигател в света. Като казваме голям, имаме предвид - 14-цилиндров, двутактов агрегат, генериращ мощност от 109 000 конски сили и 7 603 850 Нм максимален въртящ момент.
  
 
Wärtsilä-Sulzer RTA96-C
  
  
Разбира се, става дума за корабен двигател. Той задвижва най-големия контейнеровоз в света, способен да пренесе 11,000+ контейнера с дължина шест метра. Корабът е Emma Mærsk - транспортно чудо с дължина 396 метра и тегло - 170,974 тона.

Самият двигател - Wärtsilä-Sulzer RTA96-C, тежи 2,300 тона, висок е 13,4 метра и има дължина от 27,4 метра. Способен е да движи Emma Mærsk със скорост 31 морски мили в час (стандартната скорост на този тип кораби е 18-20 морски мили в час).


Wärtsilä-Sulzer RTA96-C
   
  
Двигателят използва технологията за впръскване на горивото - Common rail, която му позволява да работи по-добре и по-икономично при ниски обороти. Въпреки модерните технологии, всеки цилиндър на дизеловото чудовище гълта по 0.19 литра дизелово гориво на цикъл. Двигателят работи при 102 об/мин.
 
  
Wärtsilä-Sulzer RTA96-C


 

0 от 500
  • #30
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Галин Механика ( преди 13 години )
    всички фундаменти на този тип двигатели се залагат при строежа без изключение, но и на сайта им пише че консумацията е огромна, и е много под тези обороти които си писал 92-102 е скоростта, със 102 макс.мощността е 80 080 кВ.
  • #29
    29 rate up comment 2 rate down comment
    Един корабен механик ( преди 13 години )
    Често за по-добра ефективност на корабната установка, на валопровода между двигателя и винта се поставя валогенератор, за производство на ел. енергия. Ел. задвижвания на винтовете на масово използвани товарни кораби не се правят. Най-големите фирми производители на главни корабни двигатели са "МAN Burmaister&Wain"- Германия и "Wartsila-Sulzer"-Финландия (Sulzer е швейцарска марка, която бе закупена от Wartsila). Руснаците правят лицензи на MAN, сърбите на Зулцер
  • #28
    36 rate up comment 2 rate down comment
    Един корабен механик ( преди 13 години )
    За непросветените: Масово главните двигатели на търговските кораби са двутактови, дизелови, с турбонадув, редови, кръстоглавни с правопоточно прозоръчно-клапанно продухване, ниско оборотни т.е. до 900 об. мин. Обикновено, при такива двигатели като този от статията, фундамента на двигателя се залага още при строежа на кораба и изграждането на двигателя е последователно зедно с корпуса на кораба. Палят се на леко гориво, разбирай газьол и работят на тежко, мазут.
  • #27
    8 rate up comment 5 rate down comment
    нига ( преди 13 години )
    и какво, гълта по 271.32 литра на цикъл, ако е 14 цилиндъра.....ми то за 1 ден ще гълта по близо 400,000 литра гориво бе.....
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    На сайта на производителя си го има:http://***.wartsila.com/en/engines/low-speed-engines/RT-flex96Chttp://***.wartsila.com/en/references/Emma-Maersk
  • #25
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Subarufan ( преди 13 години )
    До анонимния: Тези големи двигатели си въртя точно големите гребни винтове на корабите. Отделно на повече от тях се монтират валогенератори, които снабдяват кораба с електричество, докато е на път, за да не работят дизел генератори. По този начин се повишава КПД на силовата установка. Това за диезел-генераторите е на повече пасажерски кораби, но там двигателите са доста по-малки, около 12-15МW.
  • #24
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Този двигател е точно за кораб. Дори и името му се споменава - Маеркс.... Може и за генератор, но аз лично се съмнявам. При посочения разход на гориво за двигателя произведения ток ще е доста скъпичък.
  • #23
    23 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Цялата статия е абсолютно некадърно преведена!И тези двигатели не движат корабите, а генератори, които от своя страна задвижват ел. мотори, въртащи водните винтове....Рекордът за най-голям двигател с вътрешно горене доскоро беше на Хюндай. Пак корабен дизел. А един от главните инжинери там е българин. Миналата година дори го излъчваха по Дискавъри чанъл.
  • #22
    34 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Добре де, как неможахте да намерите поне една снимка на 14 цилидров "моряк" или поне да пуснете серия снимки на един и същ двигател, а ако може и да е на производителя за който пишете! На първа снимка - 6 цилиндров. На втора снимка колянов вал за 8 или 9 цилиндров (не виждам края добре)3та снимка блок със цилиндрови втулки от 10 цилиндрова машина..... Айде стегнете се малко!
  • #21
    14 rate up comment 4 rate down comment
    XaXo ( преди 13 години )
    Абе незнам каква е таз финландска фирма дето го е правила ама на снимките само японци и иероглифи, да не е Fuji Heavy Industries намесена ;)