IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-големият двигател в света

Висок е колкото четири етажна сграда и генерира 109 000 конски сили

Бизнесът със стоки се разраства постоянно и това налага търсенето на средства за превоз на възможно най-много товар. За да отговори на търсенето, е създаден най-големия дизелов двигател в света. Като казваме голям, имаме предвид - 14-цилиндров, двутактов агрегат, генериращ мощност от 109 000 конски сили и 7 603 850 Нм максимален въртящ момент.
  
 
Wärtsilä-Sulzer RTA96-C
  
  
Разбира се, става дума за корабен двигател. Той задвижва най-големия контейнеровоз в света, способен да пренесе 11,000+ контейнера с дължина шест метра. Корабът е Emma Mærsk - транспортно чудо с дължина 396 метра и тегло - 170,974 тона.

Самият двигател - Wärtsilä-Sulzer RTA96-C, тежи 2,300 тона, висок е 13,4 метра и има дължина от 27,4 метра. Способен е да движи Emma Mærsk със скорост 31 морски мили в час (стандартната скорост на този тип кораби е 18-20 морски мили в час).


Wärtsilä-Sulzer RTA96-C
   
  
Двигателят използва технологията за впръскване на горивото - Common rail, която му позволява да работи по-добре и по-икономично при ниски обороти. Въпреки модерните технологии, всеки цилиндър на дизеловото чудовище гълта по 0.19 литра дизелово гориво на цикъл. Двигателят работи при 102 об/мин.
 
  
Wärtsilä-Sulzer RTA96-C


 

0 от 500
  • #50
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Krasimir ( преди 12 години )
    РТА не са комънрейл мотори - Зулцера ползва обозначението RTFlex за тая система! За пример давам 7 RТА 84 / 7 RТFlex84- Първия е окло 36 000 к.с със система Помпа-Дюза- VIT система. Другия е Common rail - 40 005 к.с. - 4 помпи високо налягане в един блок - общ горивопровод, ЕМК-та за движенията, включване и изключване на дюзи в зависимост от режима - модена машина и на 15 оборота и на 70 оборота се чувства еднакво добре! Налягането на мазута е над 600 бара!
  • #49
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Най-просто нютоните може да се обяснят така : имаме ос към нея закрепено рамо 1 метър и накрая му има тежест от 1 кг, силата която ти трябва, за да завъртиш с 1 см е = на тови нютон-метър.
  • #48
    0 rate up comment 3 rate down comment
    cms ( преди 13 години )
    а на предпоследната снимка са 12 инжектора
  • #47
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    До сега един каза, че са японци, а ти китайци. Всъщнпост надписите в завода са на корейски, а за работниците не знам , може да са имигрирали китайци в кореа :)
  • #46
    2 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    а лично на мен от доста време ми се върти в главата че след време даунсайзинга ще ни доведе до двутактови двигатели с принудително пълнене. е ясно е че няма да имат много общо с това чудо, освен високото КПД и най-вероятно по ниски обороти от сегашните мотори в колите. и естествено няма да имат нищо общо с мотра на варбурзите. :-)
  • #45
    4 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    този двигател мога на цикъл да изгаря по не знам си колко литра, или пък някой да си мисли че ДВГ е допотопна технология , но пък това е един от най-ефикасните начини да се конвертира гориво в енергия. КПД-то му е някъде 52%. за сравнение на приуса мотора е с 37%
  • #44
    7 rate up comment 2 rate down comment
    ??? ( преди 13 години )
    Ало редакторите.... къде ги преброихте тези 14 цилиндъра. Както се вижда по снимките буталата са 10!!! Я малко по-сериозно :)))
  • #43
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Инж. ( преди 13 години )
    Момента на силата по радиус-вектора дава въртящия момент :D
  • #42
    2 rate up comment 5 rate down comment
    a ( преди 13 години )
    Ще обясни ли някой какво е всъщност Въртящ монет не всички сме "инжинери" или "професори"
  • #41
    12 rate up comment 2 rate down comment
    123456 ( преди 13 години )
    И ние правехме валове за подобни двигатели ама елементите дето ги гледаме по новините всяка вечер решиха,че е по-добре да прекупуваме домати от Гърция и Турция. Дам за какво ни е промишленост и производство като може да си имаме тържища и прекупвачи! За огромно съжаление това са реалностите в БГ!