IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW въвежда двигатели с 3 цилиндъра

Бъдещите малки модели на BMW ще използват модерен турбодвигател с три цилиндъра.

BMW въвежда двигатели с 3 цилиндъра

Ще има дизелови и бензинови агрегати от този тип, съобщи шефът по развойната дейност в Баварската фирма Клаус Дрегер. Новият двигател ще има обем от 1.5 литра, с други думи всеки цилиндър ще има работен обем от 500 см3, двигателят ще бъде модулен.

Дрегер уточни, че новият малък двигател няма да се монтира на бъдещата „тройка”, като ще го видим още преди края на тази година. Този двигател ще се монтира на бъдещи модели с предно предаване и агресивна ценова политика, на които BMW разчита за увеличаване на продажбите си.

Новата платформа за автомобили с предно предаване е предвидена за бъдещото Mini и за част от семейството на бъдещата 1-Series. Дрегер разкри, че бензиновата версия на трицилиндровия двигател, обозначен във фирмата като N37, има потенциала да постигне около 50 к.с. от цилиндър, нещо което е характерна и за четирицилиндровия двулитров двигател на марката, разработен наскоро.

Това означава, че най-силната версия на новия двигател с три цилиндъра ще има мощност от около 150 к.с. Новият двигател ще се прави в завода на BMW в Хемс Хол, Англия, като се очаква вредните емисии при него да са около 95 г/км.

Дрегер заявява, че „двигателите с три цилиндъра не са евтини, те са също толкова високотехнологични, колкото и  двигателите ни с 4 и с 6 цилиндъра”.

0 от 500
  • #2
    8 rate up comment 11 rate down comment
    testmaniac ( преди 13 години )
    Жалко, че самата кола не хваща око. Новата А-класа е прелестна на фона на това BMW.
  • #1
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Браво на БМВ!Дано изкарат някой наистина перфектен малък двигател!Само не разбрах какъв ще е разхода на тези 3-цилиндрови двигатели?Ако успеят да го смъкнат на около 4/100 ще е супер добре и ще обесмисли купуването на дизел в този клас.Накрая статията обаче нещо не ме кефи.Прилича ми на оправдание,че цената няма да е по-ниска на новият двигател.Какъв е смисълът тогава от 3-те цилиндъра?По-добре да си ги оставят 4.Така мисля.Иначе не виждам каква им е идеята да са 3.Някой ако се сеща да каже!