Ще има дизелови и бензинови агрегати от този тип, съобщи шефът по развойната дейност в Баварската фирма Клаус Дрегер. Новият двигател ще има обем от 1.5 литра, с други думи всеки цилиндър ще има работен обем от 500 см3, двигателят ще бъде модулен.
Дрегер уточни, че новият малък двигател няма да се монтира на бъдещата „тройка”, като ще го видим още преди края на тази година. Този двигател ще се монтира на бъдещи модели с предно предаване и агресивна ценова политика, на които BMW разчита за увеличаване на продажбите си.
Новата платформа за автомобили с предно предаване е предвидена за бъдещото Mini и за част от семейството на бъдещата 1-Series. Дрегер разкри, че бензиновата версия на трицилиндровия двигател, обозначен във фирмата като N37, има потенциала да постигне около 50 к.с. от цилиндър, нещо което е характерна и за четирицилиндровия двулитров двигател на марката, разработен наскоро.
Това означава, че най-силната версия на новия двигател с три цилиндъра ще има мощност от около 150 к.с. Новият двигател ще се прави в завода на BMW в Хемс Хол, Англия, като се очаква вредните емисии при него да са около 95 г/км.
Дрегер заявява, че „двигателите с три цилиндъра не са евтини, те са също толкова високотехнологични, колкото и двигателите ни с 4 и с 6 цилиндъра”.