IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen няма права върху TDI

Европейският съд в Люксембург отказа на концерна Volkswagen и марката Audi да регистрират TDI като търговска марка.

Volkswagen няма права върху TDI

Така в европейските страни немският концерн вече няма да може да използва ексклузивно абревиатурата, за да обозначава собствените си дизелови двигатели.

Европейският съд постанови също, че Volkswagen трябва да заплати всички разходи по делото.

Според сайтът Autolatest, абревиатурата TDI или „Turbo Diesel Injection“, (според други трактовки е „Turbo Direct Injection“), не може да се използва като търговска марка, защото просто описва свойствата на процеса и неговите характеристики.

В съкращението не се споменава конкретен двигател на VW или Audi, затова потребителите може да не са наясно с какъв точно двигател е автомобила намиращ се пред тях.

Делото в Европейския съд за регистриране на съкращението TDI продължава от 2009 година. Интересно е, че това съкращение вече е регистрирано от Volkswagen като търговска марка в много страни извън Европейския съюз.

0 от 500
  • #41
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Незнам кво толква спорите под някаква административна новина, която ни най-малко не ме интересува. Няква супер простотия и отдолу написани 150 коментара. А тва, че перничаните си карат 20 годишни голфове не прави марката селска...
  • #40
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    съвсе са умни и най-важното са прави хората. щом описва процес - значи всеки който има право да произвежда нещо по същия процес трябва да може и съкращение да сложи. ВАГ предполагам могат да се замислят дали цветовата комбинация не може да се запази като промишлен дизайн...
  • #39
    7 rate up comment 5 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Ти сега с мен ли спориш, или със съда? Тъпчо, ходи пали Голфа и сади домати бе, Перник вече има Голф лента, а не Лексус лента. Смятай в кой отбор си, с европейския съд ще спори тъпия му *** с немска еднодневка.
  • #38
    6 rate up comment 6 rate down comment
    До LEXUS ( преди 14 години )
    Тъпчото си ти. Ако беше умен щеше да разбереш че това решение не е взето от много умни хора. Но тъй като си кух като градинска лейка ти се струва че другите са много умни. Обясни ми дори ти който си толкова кух като прочетеш TDI, разбираш ли какъв е двигателя на автомобила? Или мислиш че е бензинов или хибрид? Предполагам че дори *** ще познае от първия път, нещо което ме съмнява че ще се случи ако я питаш за CDI,DTH,HDI,DCI,D-4D,GRDI,CDTI... тоест решението на съда не е много умно.
  • #37
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    ne samo ste paliachovsci, ami i ste ostro umni xaxaxaxaxaSamo deto VAGinite ste vi kupqt maykite i bashtite
  • #36
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не само quattro да им вземат,а лиценза за производство на автомобили да им отнемат,защото тва тяхното не са коли,а каруци!Хахахаха,смешни сте голфаджийчета!
  • #35
    6 rate up comment 4 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Тъпчо, всеки гледа съдът какво е казал, а не дали пешо и Гошо,Форд и Лорд са оспорили.Те и да оспорват, и да не оспорват, това няма значение и не влияе на никого, но щом съсдът е оспорил, значи всички слушат съдът и се съобразяват с неговите решения, взети от хилпди пъти по-умни хора от теб.
  • #34
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Време е и да им вземат и quattro. Търговска марка не може да бъде просто изписването на цифра на италиански език. При това твърдят, че това било технология, а то е оборудване, което включва Торсен диференциал.
  • #33
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    от 20 а не 2 години имах предвид.
  • #32
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Хич не са *** от ФВ. Те първи са създали технологията Turbo Diesel Injection и са я внедрили съвместно с БОШ през 1989г. в модела Ауди 100 2.5 R5 TDI. За това и никоя друга марка не ползва тази абревиатура, която от 2 и кусур години е запазена марка в цял свят за ФВ. Да си чул някоя друга марка да го оспори? Оспорва го съда с довод че клиента не можел да разбере какъв двигател има колата. Едва ли някой не знае. И едва ли на някой му става по ясно като прочете CDI,DTH,HDI и т.н..