Така в европейските страни немският концерн вече няма да може да използва ексклузивно абревиатурата, за да обозначава собствените си дизелови двигатели.
Европейският съд постанови също, че Volkswagen трябва да заплати всички разходи по делото.
Според сайтът Autolatest, абревиатурата TDI или „Turbo Diesel Injection“, (според други трактовки е „Turbo Direct Injection“), не може да се използва като търговска марка, защото просто описва свойствата на процеса и неговите характеристики.
В съкращението не се споменава конкретен двигател на VW или Audi, затова потребителите може да не са наясно с какъв точно двигател е автомобила намиращ се пред тях.
Делото в Европейския съд за регистриране на съкращението TDI продължава от 2009 година. Интересно е, че това съкращение вече е регистрирано от Volkswagen като търговска марка в много страни извън Европейския съюз.