IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тест-драйв на новата Opel Antara

Лекият офроуд премина в тежко водно изпитание.

Тест-драйв на новата Opel Antara

През изминалия уикенд Opel ни покани на тест на новата Antara, за да ни покаже възможностите на модела. Нещата обаче се развиха така, че Antara изненада не само нас, но и самите организатори от Opel.

Всички снимки

Те бяха подбрали трасе, което включваше подбалканския път към Казанлък, лек офроуд и магистрала. Именно лекият офроуд обаче се оказа най-интересен и зрелищен, тъй като вечерта преди това изпитание се бе изсипал проливен дъжд.

Дъждът беше направил реките в района доста пълноводни, а за наше щастие пътят ни минаваше през цели три. Първите две прегазихме с лекота, въпреки че водата почти покриваше гумите на Antara.

На третото преминаване обаче нещата загрубяха. Реката, през която трябваше да преминат шестте тест возила, беше доста дълбока, което леко ни стресна – все пак не искахме да се мокрим.

За наша изненада всички коли преминаха без проблем. По време на преминаването водата миеше предния капак на Antara, което, меко казано, ни притесни, тъй като при такива условия двигателят лесно може да засмуче вода, което би довело до тежък ремонт.

Честно казано, останахме изненадани от възможностите на Opel Antara. Тя не е офроуд автомобил и не ви препоръчваме да се бутате в такива места с нея. Ако обаче ви се наложи, може да разчитате на Antara.

Както и да е – освен че премина през водата, без да ни намокри (в купето и багажника не влезе дори капка вода), Opel Antara ни изненада приятно с още няколко неща.

Промени

За разлика от предишната версия новата Antara стои доста по-стабилно на пътя. Накланянето в завой е минимално, изненадващо добро за подобен тип автомобил. Возията също е подобрена благодарение на увеличеното междуосие и увеличената стъпка.

Воланът, чиито характеристики зависят от скоростта на движение, също е станал по-директен, салонът е оборудван с допълнително обезшумяване, а всички двигатели са получили по около 30 допълнителни конски сили.

Външният дизайн е леко пипнат чрез променена предна част с хромирана рамка и широка хромирана лайстна, нови светлини за мъгла и нови задни светлини, но като цяло промените са минимални – вижте двата модела един до друг в галерията със снимки.

В интериора открихме по-добри материали – меко на допир табло и приятни тапицерии (особено харесахме съчетанието между кожа и текстил, който представлява материя, наподобяваща ратан). Интегрирани са още – нов инструментален панел с нови графични решения, централна конзола с нов дизайн и допълнително място за съхранение на предмети.

Едно от тези места се е открило благодарение на новата електрическа ръчна спирачка, която замества старата, механична. То е скрито под поставките за чаши и предлага обем, достатъчен за 5-6 бутилки с вода (500 мл).

Двигателите оставяме накрая, тъй като вече сме ви запознавали с тях. Имахме възможността да изпитаме всички три двигателя на новата Antara, но особено добро впечатление ни направи най-мощният дизел със 184 к.с.

За нас това е оптималният вариант за Antara. Харчи малко повече от другия дизел и ускорява малко по-добре от него.

По нагорнищата около Клисура с четири човека на борда 2.2-литровият CDTI агрегат не се задъхваше и доставяше точно толкова, колкото е необходимо на подобен тип автомобил.

За феновете на бензина е предвиден 2.4-литров ECOTEC агрегат с увеличена до 167 к.с. мощност. Той е по-муден от дизеловия, тъй като не разполага със система за принудително пълнене. Изисква по-високи обороти, с които се представя добре и които го карат да звучи изненадващо приятно.

Двигатели

Изцяло преработената гама от двигатели включва два дизелови и един бензинов агрегат, чийто нива на емисии отговарят на стандарта Euro 5 и осигуряват подобрена динамика с намален разход на гориво и емисии на въглероден двуокис. Двата възможни варианта за трансмисии – шестстепенна механична или автоматична – също са изцяло нови разработки.

Дизеловият двигател 2.2 CDTI се предлага в два варианта на мощност. Версията със 120 кВт/163 к.с. разполага с максимален въртящ момент 350 Нм и може да бъде съчетана с предно или двойно предаване и механична или автоматична трансмисия. С разход на гориво от 6.3 л/100 км (CO2: 167 г/км), ускорение от нула до 100 км/ч за 9.9 секунди и максимална скорост 189 км/ч (отнасящи се за версията с предно предаване и механична предавателна кутия), този силов агрегат предлага балансирано съчетание на ефективност и динамика.

По-мощният дизелов мотор със 135 кВт/184 к.с. (с максимален въртящ момент 400 Нм) се предлага стандартно със задвижване на четирите колела и може да се поръча както с механична, така и с автоматична трансмисия. Той впечатлява с отлична динамика и нисък разход на гориво – ускорението от нула до 100 км/ч става за 9.6 секунди, максималната скорост достига 200 км/ч, а сто километра се изминават с 6.6 л, съответстващи на 175 г/км емисии на CO2 .

Алтернатива на дизеловите двигатели е бензиновият 2.4 ECOTEC агрегат с мощност 123 кВт/167 к.с. и въртящ момент 230 Нм, който се предлага с предно предаване и механична трансмисия или задвижване на четирите колела с механична или автоматична предавателна кутия. Оборудван с този агрегат автомобилът ускорява от нула до 100 км/ч за 10.5 секунди, постига максимална скорост 190 км/ч , има разход 8.8 л/100 км и емисии на CO2 от 206 г/км (за версията с предно предаване и механична трансмисия).

Цени

Цените на новата Opel Antara стартират от 43 930 лева с ДДС за бензиновата версия с предно задвижване, от 49 795 лева с ДДС за дизеловата със 163 к.с. и предно задвижване, и от 59 280 лева с ДДС за най-силния дизел с AWD задвижване.

0 от 500
  • #15
    11 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    Ами вземайте си, каквото искате. Преди малко бях на едно изложение и там взех брошура на Опел/Шевролет. Имат промоционални цени, както между другото и други фирми. Например, старата Антара се предлага с намаление 23 %, като версията Enjoy 2.2CDTI,164 PS е намалена от 57815 на 44518 лева. Сравнително добре оборудвана - всичко ел...8 въздушни възглавници, климатроник, регулиране нивото на автомобила ( не знам какво точно е това) и доста други. А, да и 4х4 :) Така, че народе дерзай, стига писа глупости по форумите :P Аз вече поръчах моята Фиеста, за вас не знам. Само да не си останете с писането и старите Мерцедеси и Пасати. Иначе, не знам какво може да вземете за 44 бона, което да е по-добро от тоя Опел. Може и да има, не съм правил справка, но в никакъв случай Кашкай не е точният конглокент. X-Trail да. Пожелавам на всеки, като мен, да си вземе втори нов автомобил. Естествено, преди това трябва и първи ;) А като го получа, някои от вас ще го видят ( не анонимните).
  • #14
    3 rate up comment 10 rate down comment
    HONDA ( преди 14 години )
    bih vzel opel na tozi,koito mrazq... ;D hahah
  • #13
    14 rate up comment 4 rate down comment
    asdf ( преди 14 години )
    Кашкая незнам колко се е доказал ама за тези пари си взимаш и Субару Форестър че дори и дизеловата версия а все пак си мисля, че ще е по добър от Опела.
  • #12
    11 rate up comment 6 rate down comment
    do: тнт ( преди 14 години )
    Aбе селянчето май си точно ти.За тези пари си вземаш Кашкай,Ц-РВ,РАВ-4 или ASX,та дори и за Outlander или Х-Траил може да се вредиш.Всичките тези машини са много повече СУВ от Антарата.Вервай ми!Доказали са се отдавна.
  • #11
    9 rate up comment 5 rate down comment
    до :данте ( преди 14 години )
    ГАрантирам ти,че доста автомобили при това не СУВ с 4Х2 биха минали този маршрут.Единствено водата да е по-плитка.Веднага ти давам пример със ЗАЗ-968.Имахме го на времето и сме минавали през доста по-тежки участъци от тези на снимките.Всяка седмица бяхме някъде на лов или риболов.Никога не ни е оставял.Много проходим автомобил не само за времето си,а и сега.Шкода 120Л също е доста проходима,но с по-голям размер гуми защото клиренса и е малък със стандартните.За Лада Нива 4Х2 да не говорим.
  • #10
    21 rate up comment 6 rate down comment
    тнт ( преди 14 години )
    Това, че всички селяни като имат 50-60 хил. лева почват да мислят всякакви схеми да си купят някой застаряващ мерцедес и базово бмв не значи,че няма и хора които биха си купили нов Опел, Пежо и т.н.
  • #9
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Маркуча за въздуха е на нивото на предният капак.Пълни глупости са това,че водата го е миела.Ако беше така със сигурност щеше да засмуче вода и до там.Основен ремонт на двигателя.На снимките виждам вода само до средата на радиаторната решетка.Иначе браво за теста.Добре са се справили тези паркетници.Относно цените то те наистина са доста завишени.За такива пари има много по-добри предложения при това за машини доказали се във времето,като корави и безпроблемни.
  • #8
    15 rate up comment 10 rate down comment
    orelche ( преди 14 години )
    Опелчетата да му мислят след тази водна баня - до 3 месеца ше са им останали само гумите :)
  • #7
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    и от 59 280 лева с ДДС за най-силния дизел с AWD задвижване...дали не са си повярвали малко повече от колкото трябва.
  • #6
    9 rate up comment 7 rate down comment
    DANte ( преди 14 години )
    Въпрос към аутомедия: От тези коли, с които сте преминали там имаше някоя само с предно предаване? Това ако някоя машина мине през такава река само на предно я признавам за лудница, та дори и опел да е...