IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тест-драйв на новата Opel Antara

Лекият офроуд премина в тежко водно изпитание.

Тест-драйв на новата Opel Antara

През изминалия уикенд Opel ни покани на тест на новата Antara, за да ни покаже възможностите на модела. Нещата обаче се развиха така, че Antara изненада не само нас, но и самите организатори от Opel.

Всички снимки

Те бяха подбрали трасе, което включваше подбалканския път към Казанлък, лек офроуд и магистрала. Именно лекият офроуд обаче се оказа най-интересен и зрелищен, тъй като вечерта преди това изпитание се бе изсипал проливен дъжд.

Дъждът беше направил реките в района доста пълноводни, а за наше щастие пътят ни минаваше през цели три. Първите две прегазихме с лекота, въпреки че водата почти покриваше гумите на Antara.

На третото преминаване обаче нещата загрубяха. Реката, през която трябваше да преминат шестте тест возила, беше доста дълбока, което леко ни стресна – все пак не искахме да се мокрим.

За наша изненада всички коли преминаха без проблем. По време на преминаването водата миеше предния капак на Antara, което, меко казано, ни притесни, тъй като при такива условия двигателят лесно може да засмуче вода, което би довело до тежък ремонт.

Честно казано, останахме изненадани от възможностите на Opel Antara. Тя не е офроуд автомобил и не ви препоръчваме да се бутате в такива места с нея. Ако обаче ви се наложи, може да разчитате на Antara.

Както и да е – освен че премина през водата, без да ни намокри (в купето и багажника не влезе дори капка вода), Opel Antara ни изненада приятно с още няколко неща.

Промени

За разлика от предишната версия новата Antara стои доста по-стабилно на пътя. Накланянето в завой е минимално, изненадващо добро за подобен тип автомобил. Возията също е подобрена благодарение на увеличеното междуосие и увеличената стъпка.

Воланът, чиито характеристики зависят от скоростта на движение, също е станал по-директен, салонът е оборудван с допълнително обезшумяване, а всички двигатели са получили по около 30 допълнителни конски сили.

Външният дизайн е леко пипнат чрез променена предна част с хромирана рамка и широка хромирана лайстна, нови светлини за мъгла и нови задни светлини, но като цяло промените са минимални – вижте двата модела един до друг в галерията със снимки.

В интериора открихме по-добри материали – меко на допир табло и приятни тапицерии (особено харесахме съчетанието между кожа и текстил, който представлява материя, наподобяваща ратан). Интегрирани са още – нов инструментален панел с нови графични решения, централна конзола с нов дизайн и допълнително място за съхранение на предмети.

Едно от тези места се е открило благодарение на новата електрическа ръчна спирачка, която замества старата, механична. То е скрито под поставките за чаши и предлага обем, достатъчен за 5-6 бутилки с вода (500 мл).

Двигателите оставяме накрая, тъй като вече сме ви запознавали с тях. Имахме възможността да изпитаме всички три двигателя на новата Antara, но особено добро впечатление ни направи най-мощният дизел със 184 к.с.

За нас това е оптималният вариант за Antara. Харчи малко повече от другия дизел и ускорява малко по-добре от него.

По нагорнищата около Клисура с четири човека на борда 2.2-литровият CDTI агрегат не се задъхваше и доставяше точно толкова, колкото е необходимо на подобен тип автомобил.

За феновете на бензина е предвиден 2.4-литров ECOTEC агрегат с увеличена до 167 к.с. мощност. Той е по-муден от дизеловия, тъй като не разполага със система за принудително пълнене. Изисква по-високи обороти, с които се представя добре и които го карат да звучи изненадващо приятно.

Двигатели

Изцяло преработената гама от двигатели включва два дизелови и един бензинов агрегат, чийто нива на емисии отговарят на стандарта Euro 5 и осигуряват подобрена динамика с намален разход на гориво и емисии на въглероден двуокис. Двата възможни варианта за трансмисии – шестстепенна механична или автоматична – също са изцяло нови разработки.

Дизеловият двигател 2.2 CDTI се предлага в два варианта на мощност. Версията със 120 кВт/163 к.с. разполага с максимален въртящ момент 350 Нм и може да бъде съчетана с предно или двойно предаване и механична или автоматична трансмисия. С разход на гориво от 6.3 л/100 км (CO2: 167 г/км), ускорение от нула до 100 км/ч за 9.9 секунди и максимална скорост 189 км/ч (отнасящи се за версията с предно предаване и механична предавателна кутия), този силов агрегат предлага балансирано съчетание на ефективност и динамика.

По-мощният дизелов мотор със 135 кВт/184 к.с. (с максимален въртящ момент 400 Нм) се предлага стандартно със задвижване на четирите колела и може да се поръча както с механична, така и с автоматична трансмисия. Той впечатлява с отлична динамика и нисък разход на гориво – ускорението от нула до 100 км/ч става за 9.6 секунди, максималната скорост достига 200 км/ч, а сто километра се изминават с 6.6 л, съответстващи на 175 г/км емисии на CO2 .

Алтернатива на дизеловите двигатели е бензиновият 2.4 ECOTEC агрегат с мощност 123 кВт/167 к.с. и въртящ момент 230 Нм, който се предлага с предно предаване и механична трансмисия или задвижване на четирите колела с механична или автоматична предавателна кутия. Оборудван с този агрегат автомобилът ускорява от нула до 100 км/ч за 10.5 секунди, постига максимална скорост 190 км/ч , има разход 8.8 л/100 км и емисии на CO2 от 206 г/км (за версията с предно предаване и механична трансмисия).

Цени

Цените на новата Opel Antara стартират от 43 930 лева с ДДС за бензиновата версия с предно задвижване, от 49 795 лева с ДДС за дизеловата със 163 к.с. и предно задвижване, и от 59 280 лева с ДДС за най-силния дизел с AWD задвижване.

0 от 500
  • #25
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Исках да напиша не си прав.Има много коли с ниска позиция на седене и не умаляваш и такива с висока при които се чувстваш некомфортно.Зависи най вече от седалката,позицията на която си я нагласиш и от возията на самият автомобил.На времето "С"категорията е карах на Зил.Познай след всяко кормуване как се чувствах,като разглобен и с мускулна треска.В същото време се качи на Мазда МХ-5 и ще разбереш какво е удобство и удоволствие да шофираш.
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Бъчвар,а аз преди 2 год.минах през Хаинбоаз от Търново до Вонеща вода с Нисан Алмера.Тогава го срояха и беше абсолютен лунен пейзаж.Беше затворен с бариери,но пазача ни пусна да минем срещу бутилка ракия.Каза че сме луди.То наистна е така,но нямаше друг начин.Бързахме иначе никога не бих минал от там.Поостъргахме Алмерата тук и там,но безпроблемно стигнахме.През Твърдишкоят проход съм минавал с Опел Корса.Но там си е като магистрала пред Хаинбоаза.За високата позиция на сдене си прав обаче
  • #23
    16 rate up comment 10 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    @Лелее, не исках да обяснявам толкова задълбочено, защо високата позиция е пенсионерска. Отговорът всъщност е много *** - по-лесно се качват и не се налага да се навеждат. Старите хора имат проблеми с кръст, колена и така нататък. Всъщност и доста от младите имат подобни проблеми, като мен например и знам, какво е да се качваш във Фиеста, когато не може да ходиш или да се наведеш. Сега разбра ли?
  • #22
    21 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    А ако става въпрос за офроуд, с моята Фиеста прекосих твърдишкия проход, който преди много години е бил асфалтиран, но сега няма и грам асфалт. Това е най-тежкият проход, който съм минавал и то с малка кола и предно предаване. Ако има някои офроуд маниаци, няма начин да не са чували за Твърдишкия проход, който между другото е затворен целогодишно. Само на едно място опря картера в издадена част от бивш асфалт. Това са 15 километра макадам, прекосявайки Стара Планина към Елена.
  • #21
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Лелее ( преди 14 години )
    И защо пък високата позиция на седене е пенсионерска?
  • #20
    18 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    Никой не е казал, че не е корава машина. Лично аз казах, че е друг клас. Той не е SUV! Германците го определят като конглокент на Голф за пенсионери и е точно така. За пенсионери е не защото някой иска да обиди динамиката му, а заради това, че предлага висока позиция на седене, което е за предпочитане от по-възрастни хора. Освен това е на достъпна цена.
  • #19
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Всъщност сега загледах снимките по-внимателно,което го препоръчвам на всеки.Добре де,само аз ли забелязвам,че това са си съвсем нормални черни пътища,които ги има в околностите и нивите на всяко село.Дори не са с коловози.Поправете ме ако греша,но според мен всеки нормален лек автомобил без 4х4 би минал от там.Единствената пречка е високото ниво на водата.Ако не е толкова дълбоко и от там спокойно може да се мине.Абе вие села нямате ли,за риба с кола никога ли не сте ходили?
  • #18
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Кашкая си е много добро СУВ-че.Миналата година ходихме една група да караме АТВ-та в Троянският балкан.Бяхме 2 Ланд Круизера,1 Патрол,1 Дефендер и един Кашкай.Всички теглехме ремаркета с АТВ.Който е ходил над Троян по пътеките за каране на АТВ знае за какви места става на въпрос.Само ще ви кажа,че това тук на снимките дето са дали е като лек излет в гората.Мислехме си,че Кашкая няма да може да издрапа до горе,но за всеобщо учудване се качи без да се налага някой да го дърпа.Корава машина е.
  • #17
    8 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    Всъщност, ето ви линк към брошурата :http://store.picbg.net/pubpic/10/45/7dfd53ea746e1045.JPGГледам, злобарчетата вече са почнали с минусите :)
  • #16
    8 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    Всъщност, извинявам се. 44 бона е новата Антара с малкия дизелов мотор и 4х4. Поне на снимките не правя разликас тая от теста. Така, че реалната цена не е 57 000, а 44 000. Е, то си го пишело на брошурата, която имам, ама кой да чете! Че и три удивителни сложили :) - NEW !!! 4x4. Няма лъжа, няма измама. Който не вярва, ще кача снимки някъде :)