IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тест-драйв на новата Opel Antara

Лекият офроуд премина в тежко водно изпитание.

Тест-драйв на новата Opel Antara

През изминалия уикенд Opel ни покани на тест на новата Antara, за да ни покаже възможностите на модела. Нещата обаче се развиха така, че Antara изненада не само нас, но и самите организатори от Opel.

Всички снимки

Те бяха подбрали трасе, което включваше подбалканския път към Казанлък, лек офроуд и магистрала. Именно лекият офроуд обаче се оказа най-интересен и зрелищен, тъй като вечерта преди това изпитание се бе изсипал проливен дъжд.

Дъждът беше направил реките в района доста пълноводни, а за наше щастие пътят ни минаваше през цели три. Първите две прегазихме с лекота, въпреки че водата почти покриваше гумите на Antara.

На третото преминаване обаче нещата загрубяха. Реката, през която трябваше да преминат шестте тест возила, беше доста дълбока, което леко ни стресна – все пак не искахме да се мокрим.

За наша изненада всички коли преминаха без проблем. По време на преминаването водата миеше предния капак на Antara, което, меко казано, ни притесни, тъй като при такива условия двигателят лесно може да засмуче вода, което би довело до тежък ремонт.

Честно казано, останахме изненадани от възможностите на Opel Antara. Тя не е офроуд автомобил и не ви препоръчваме да се бутате в такива места с нея. Ако обаче ви се наложи, може да разчитате на Antara.

Както и да е – освен че премина през водата, без да ни намокри (в купето и багажника не влезе дори капка вода), Opel Antara ни изненада приятно с още няколко неща.

Промени

За разлика от предишната версия новата Antara стои доста по-стабилно на пътя. Накланянето в завой е минимално, изненадващо добро за подобен тип автомобил. Возията също е подобрена благодарение на увеличеното междуосие и увеличената стъпка.

Воланът, чиито характеристики зависят от скоростта на движение, също е станал по-директен, салонът е оборудван с допълнително обезшумяване, а всички двигатели са получили по около 30 допълнителни конски сили.

Външният дизайн е леко пипнат чрез променена предна част с хромирана рамка и широка хромирана лайстна, нови светлини за мъгла и нови задни светлини, но като цяло промените са минимални – вижте двата модела един до друг в галерията със снимки.

В интериора открихме по-добри материали – меко на допир табло и приятни тапицерии (особено харесахме съчетанието между кожа и текстил, който представлява материя, наподобяваща ратан). Интегрирани са още – нов инструментален панел с нови графични решения, централна конзола с нов дизайн и допълнително място за съхранение на предмети.

Едно от тези места се е открило благодарение на новата електрическа ръчна спирачка, която замества старата, механична. То е скрито под поставките за чаши и предлага обем, достатъчен за 5-6 бутилки с вода (500 мл).

Двигателите оставяме накрая, тъй като вече сме ви запознавали с тях. Имахме възможността да изпитаме всички три двигателя на новата Antara, но особено добро впечатление ни направи най-мощният дизел със 184 к.с.

За нас това е оптималният вариант за Antara. Харчи малко повече от другия дизел и ускорява малко по-добре от него.

По нагорнищата около Клисура с четири човека на борда 2.2-литровият CDTI агрегат не се задъхваше и доставяше точно толкова, колкото е необходимо на подобен тип автомобил.

За феновете на бензина е предвиден 2.4-литров ECOTEC агрегат с увеличена до 167 к.с. мощност. Той е по-муден от дизеловия, тъй като не разполага със система за принудително пълнене. Изисква по-високи обороти, с които се представя добре и които го карат да звучи изненадващо приятно.

Двигатели

Изцяло преработената гама от двигатели включва два дизелови и един бензинов агрегат, чийто нива на емисии отговарят на стандарта Euro 5 и осигуряват подобрена динамика с намален разход на гориво и емисии на въглероден двуокис. Двата възможни варианта за трансмисии – шестстепенна механична или автоматична – също са изцяло нови разработки.

Дизеловият двигател 2.2 CDTI се предлага в два варианта на мощност. Версията със 120 кВт/163 к.с. разполага с максимален въртящ момент 350 Нм и може да бъде съчетана с предно или двойно предаване и механична или автоматична трансмисия. С разход на гориво от 6.3 л/100 км (CO2: 167 г/км), ускорение от нула до 100 км/ч за 9.9 секунди и максимална скорост 189 км/ч (отнасящи се за версията с предно предаване и механична предавателна кутия), този силов агрегат предлага балансирано съчетание на ефективност и динамика.

По-мощният дизелов мотор със 135 кВт/184 к.с. (с максимален въртящ момент 400 Нм) се предлага стандартно със задвижване на четирите колела и може да се поръча както с механична, така и с автоматична трансмисия. Той впечатлява с отлична динамика и нисък разход на гориво – ускорението от нула до 100 км/ч става за 9.6 секунди, максималната скорост достига 200 км/ч, а сто километра се изминават с 6.6 л, съответстващи на 175 г/км емисии на CO2 .

Алтернатива на дизеловите двигатели е бензиновият 2.4 ECOTEC агрегат с мощност 123 кВт/167 к.с. и въртящ момент 230 Нм, който се предлага с предно предаване и механична трансмисия или задвижване на четирите колела с механична или автоматична предавателна кутия. Оборудван с този агрегат автомобилът ускорява от нула до 100 км/ч за 10.5 секунди, постига максимална скорост 190 км/ч , има разход 8.8 л/100 км и емисии на CO2 от 206 г/км (за версията с предно предаване и механична трансмисия).

Цени

Цените на новата Opel Antara стартират от 43 930 лева с ДДС за бензиновата версия с предно задвижване, от 49 795 лева с ДДС за дизеловата със 163 к.с. и предно задвижване, и от 59 280 лева с ДДС за най-силния дизел с AWD задвижване.

0 от 500
  • #45
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бъчваря е влюбен във Фиестичката и толкоз.Тва е като влюбването в жена.Може да е най-голямата *** на квартала и да има хиляди недостатъци,но като си хлътнал по нея не виждаш лошите неща,а само хубавите.Кой каквото ще да ти говори все тая.Та така бъчварю.Надявам се някой ден да отрезнееш и да преоткриеш другите марки и модели!Ако щеш вземи оригинала на Фиеста-Мазда2 е пак по-добре!
  • #44
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ти просто си си фен на Фиеста (в което няма лошо). Иначе Корсичката има всички други неща (освен възглавници за коленете). Ако питаш жена ми, отоплението на волана и адаптивните фарове са по-важни от тея възглавници през зимата или пък нощно време - голяма благинка са си тия екстри - Напр. като седне обратно от мойта кола на нейната сегашна Корса, казва, че е като сляпа. И май ще трябва да купувам :)
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    - V8 - до бъчваря ( преди 12 години )
    'Отиваш на половин метър от вратата и тя се отключва.'Колега... Питай някои от бившите собственици на бентлита и други подобни тупалки какво мислят за безключовото палене... Да не изпадам в подробности ;)
  • #42
    5 rate up comment 5 rate down comment
    - V8 - ( преди 12 години )
    Абе... Някой 'оффроудър' изумува ли по въпроса кое е джип и кое е СУВ... Че не ми се четат философии по-долу. Произнесоха ли се 'спецовете'??? BTW... До преди малко вечеряхме в един популярен обект... Отпред имаше паркиран един окалян до горе малък 'джип' (2000 лв.)... Явно идващ от офроуд. Честно казано предпочитам *** като Антара-та пред такива 'високопроходими'. В кавички. :Д :Д :Д
  • #41
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    http://opel.avtosviat.biz/content/view/95/1/За всеки по нещо ;) Мераклии само да има :)
  • #40
    5 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Днес гледах едно предаване на украинска телевизия, ако не греша. Много ми хареса идеята му. Избират някакъв потенциален купувач, който търси нов автомобил за определена сума. Клиентът поставя изискванията си и няколко фирми предоставят по един модел. В случая се отнасяше за едно 22 годишно момиче, на което му трябва кола за града, с автоматична скоростна кутия и на цена до 20 000 долара. Дилърите имаха по 10 минути, за да представят автомобила на клиента. Ав3томобилите бяха Citroen C3, SEAT Ibiza и Ford Fiesta. Всички в максимални нива на оборудване с някоя друга екстра и на цена около 150 000 гривни. Интересно бе, какво привлече вниманието на това момиче. Първо, Сеата не му хареса заради твърдата возия. Пита и за скоростната кутия, но изобщо не обърна внимание на 7 степенният автоматик. Фаровете за завой също не помогнаха.Постоянно питаше за цолажа на джантите и гумите. Явно и там имат много дупки и си има нещо на ум. Остана да се колебае между C3 и Фиеста. C3 вози комфортно и има панорамно стъкло. Това се хареса на жената, обаче имаше една екстричка във Фиеста, която бе определена като разковничето безключовият достъп с бутон за стартиране! Колкото и да е странно, аз също поръчах тая екстра. Просто ми грабна окото. Отиваш на половин метър от вратата и тя се отключва. Заключваш с просто докосване на дръжката и палиш с натискане на бутон. Ако колата се отдалечи от теб, а ключът е в джоба ти, просто блокира. Отиваш отзад и багажника сам се отключва. В същото време вратите остават заключени. Е тая екстричка и дизайна, наклониха изборът към Фиеста. Нито по-малкото място отзад, нито по-малкият багажник заради резервната гума, успяха да отклонят вниманието на жената. Така, че един дребен детайл може да наклони изборът ни към един или друг автомобил. Лично аз си признавам, че вземам тая Фиеста заради комфортното окачване и чудесното кормилно управление, което позволява въртене на волана с малкия пръст на ръката, когато колата е на място, а с увеличение на скоростта, се втвърдява постепенно. Но освен тия екстрички, има още много други неща, които облекчават живота. Като гласови команди, връзка с телефон чрез блутут, връзка с USB, темпомат, управление от волана на музиката ( както и с глас), ел. подгряване на огледала, челно и задно стъкло, автоматични чистачки, фарове и още много допълнителни неща, които могат да се поръчат. Тия дни преглеждах оферти на Опел, Шкода, Фолксваген...но освен едно отопление на волана, не видях нещо кой-знае какво в новата Корса. И трите автомобила нямат ел.огледала като стандартно оборудване, а Шкода дори предлага при най-евтините си модели само хидравлика на волана, вместо ел.подпомагане. И трите автомобила не предлагат еърбег за коленете, за разлика от Фиеста. Ами няма начин след всички тия положителни неща, да избера нещо различно в тоя клас от Фиеста! Така, че тая Антара, може да няма блокаж, но цена от 44 бона и добро оборудване с мощен дизел, не е за изпускане. Естествено, който вземе тоя автомобил, едва ли ще го ползва за нещо друго, освен каране по някоя поляна и през зимата. В повечето случаи обаче съм сигурен, че изобщо няма да излиза извън пътя. Обаче, ако някой конглокент каже, че неговият автомобил притежава и блокаж, може и да спечели клиента, ако го забаламоса и изкара тая екстра едва ли не за най-необходимата при тоя клас автомобили. Аз обаче не мисля така. Блокаж почти никога не ми се е налагало да ползвам, дори зимата. Може би днес ми трябваше, понеже бе кално, а аз давах назад по лек баир. Трябваше ми да мръдна още половин метър, но колелото превъртя и до там. Е, можех да направя лека засилка от 1 метър, но не ми бе толкова необходимо. Оставих си там колата, докато си свърша работата. Така, че доплащане за блокаж на диференциала, едва ли е необходимо. 44 бона за 4х4 Антара си е оферта. Толкова струва един добре оборудван Фокус с подобен мотор.
  • #39
    0 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Ами предлага се в Русе. За другите градове не знам.
  • #38
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Бъчваря ( преди 12 години )
    От де я взе таз брошурка с намаленията, че да ида и аз? Може да се възползвам.
  • #37
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Lubo ( преди 12 години )
    Малко са истинските офроуд автомобили и Антара не е сред тях - това е паркетен джип. Фактът е неоспорим, тази кола няма дори блокаж на диференциала - нещо налично при по-евтини модели като Defender Или Wrangler, дори Vitara. Опитът за реклама, може би е успешен, но не и за тези които разбират.
  • #36
    3 rate up comment 3 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    otkoga na facelift mu vikate NOVATA ANTARA!?az osven promenite v predniq gril drugo ne vijdam....neka izleze novata CX-5 i 6e si govorim pak... ;-P