IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тест-драйв на новата Opel Antara

Лекият офроуд премина в тежко водно изпитание.

Тест-драйв на новата Opel Antara

През изминалия уикенд Opel ни покани на тест на новата Antara, за да ни покаже възможностите на модела. Нещата обаче се развиха така, че Antara изненада не само нас, но и самите организатори от Opel.

Всички снимки

Те бяха подбрали трасе, което включваше подбалканския път към Казанлък, лек офроуд и магистрала. Именно лекият офроуд обаче се оказа най-интересен и зрелищен, тъй като вечерта преди това изпитание се бе изсипал проливен дъжд.

Дъждът беше направил реките в района доста пълноводни, а за наше щастие пътят ни минаваше през цели три. Първите две прегазихме с лекота, въпреки че водата почти покриваше гумите на Antara.

На третото преминаване обаче нещата загрубяха. Реката, през която трябваше да преминат шестте тест возила, беше доста дълбока, което леко ни стресна – все пак не искахме да се мокрим.

За наша изненада всички коли преминаха без проблем. По време на преминаването водата миеше предния капак на Antara, което, меко казано, ни притесни, тъй като при такива условия двигателят лесно може да засмуче вода, което би довело до тежък ремонт.

Честно казано, останахме изненадани от възможностите на Opel Antara. Тя не е офроуд автомобил и не ви препоръчваме да се бутате в такива места с нея. Ако обаче ви се наложи, може да разчитате на Antara.

Както и да е – освен че премина през водата, без да ни намокри (в купето и багажника не влезе дори капка вода), Opel Antara ни изненада приятно с още няколко неща.

Промени

За разлика от предишната версия новата Antara стои доста по-стабилно на пътя. Накланянето в завой е минимално, изненадващо добро за подобен тип автомобил. Возията също е подобрена благодарение на увеличеното междуосие и увеличената стъпка.

Воланът, чиито характеристики зависят от скоростта на движение, също е станал по-директен, салонът е оборудван с допълнително обезшумяване, а всички двигатели са получили по около 30 допълнителни конски сили.

Външният дизайн е леко пипнат чрез променена предна част с хромирана рамка и широка хромирана лайстна, нови светлини за мъгла и нови задни светлини, но като цяло промените са минимални – вижте двата модела един до друг в галерията със снимки.

В интериора открихме по-добри материали – меко на допир табло и приятни тапицерии (особено харесахме съчетанието между кожа и текстил, който представлява материя, наподобяваща ратан). Интегрирани са още – нов инструментален панел с нови графични решения, централна конзола с нов дизайн и допълнително място за съхранение на предмети.

Едно от тези места се е открило благодарение на новата електрическа ръчна спирачка, която замества старата, механична. То е скрито под поставките за чаши и предлага обем, достатъчен за 5-6 бутилки с вода (500 мл).

Двигателите оставяме накрая, тъй като вече сме ви запознавали с тях. Имахме възможността да изпитаме всички три двигателя на новата Antara, но особено добро впечатление ни направи най-мощният дизел със 184 к.с.

За нас това е оптималният вариант за Antara. Харчи малко повече от другия дизел и ускорява малко по-добре от него.

По нагорнищата около Клисура с четири човека на борда 2.2-литровият CDTI агрегат не се задъхваше и доставяше точно толкова, колкото е необходимо на подобен тип автомобил.

За феновете на бензина е предвиден 2.4-литров ECOTEC агрегат с увеличена до 167 к.с. мощност. Той е по-муден от дизеловия, тъй като не разполага със система за принудително пълнене. Изисква по-високи обороти, с които се представя добре и които го карат да звучи изненадващо приятно.

Двигатели

Изцяло преработената гама от двигатели включва два дизелови и един бензинов агрегат, чийто нива на емисии отговарят на стандарта Euro 5 и осигуряват подобрена динамика с намален разход на гориво и емисии на въглероден двуокис. Двата възможни варианта за трансмисии – шестстепенна механична или автоматична – също са изцяло нови разработки.

Дизеловият двигател 2.2 CDTI се предлага в два варианта на мощност. Версията със 120 кВт/163 к.с. разполага с максимален въртящ момент 350 Нм и може да бъде съчетана с предно или двойно предаване и механична или автоматична трансмисия. С разход на гориво от 6.3 л/100 км (CO2: 167 г/км), ускорение от нула до 100 км/ч за 9.9 секунди и максимална скорост 189 км/ч (отнасящи се за версията с предно предаване и механична предавателна кутия), този силов агрегат предлага балансирано съчетание на ефективност и динамика.

По-мощният дизелов мотор със 135 кВт/184 к.с. (с максимален въртящ момент 400 Нм) се предлага стандартно със задвижване на четирите колела и може да се поръча както с механична, така и с автоматична трансмисия. Той впечатлява с отлична динамика и нисък разход на гориво – ускорението от нула до 100 км/ч става за 9.6 секунди, максималната скорост достига 200 км/ч, а сто километра се изминават с 6.6 л, съответстващи на 175 г/км емисии на CO2 .

Алтернатива на дизеловите двигатели е бензиновият 2.4 ECOTEC агрегат с мощност 123 кВт/167 к.с. и въртящ момент 230 Нм, който се предлага с предно предаване и механична трансмисия или задвижване на четирите колела с механична или автоматична предавателна кутия. Оборудван с този агрегат автомобилът ускорява от нула до 100 км/ч за 10.5 секунди, постига максимална скорост 190 км/ч , има разход 8.8 л/100 км и емисии на CO2 от 206 г/км (за версията с предно предаване и механична трансмисия).

Цени

Цените на новата Opel Antara стартират от 43 930 лева с ДДС за бензиновата версия с предно задвижване, от 49 795 лева с ДДС за дизеловата със 163 к.с. и предно задвижване, и от 59 280 лева с ДДС за най-силния дизел с AWD задвижване.

0 от 500
  • #35
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Представяш ли си, какъв риск бях поел, посред нощ да минавам Стара Планина, без обхват на телефоните и с риск, да спукам картера някъде и да остана на място :) Те затова я обичам тая кола.
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Прав си за разликата в годините, макар, че понякога едно поколение е достатъчно. Лично аз сравнявах сегашната си кола с новата, която ще взема. Новата освен еърбега за шофьора, какъвто има сегашната ми, разполага и с такъв за пътника, странични възглавници и еърбег за коленете. Освен това и купето е с 10 % по-яко. В моя случай лично, няма как да си взема 1-2 годишна кола поради простата причина, че не разполагам реално с парите. Ако ги имах на куп, можех да правя избор, но така не. За Твърдишкия говорех за преди 3 години. Само на едно две места имаше остатък от асфалт, колкото да покаже, че все пак тоя път е бил асфалтиран някога. Дъждовете са отмили всичко. Когато тръгнах да изкачвам, не знаех какво ме чака. А и местните ме заблудиха, че минавали камиони. Минават, ама такива от втората световна война джогани и молотовки, натоварени с трупи. Ето ти и една снимка от тогава. Това е вече към края на спускането, но нагоре нещата бяха по-лоши на места.http://store.picbg.net/pubpic/79/96/98f85b9c18a27996.JPG
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не забравяй,че разликата в годините са 20 между двата автомобила,а ние тук говорим за 1-2-3 г.където такива фрапиращи разлики просто липсват.Дори,ако вземеш кола на няколко години вместо чисто нова то разликата в парите може да е включиш в системи за сигурност.Или по-старата кола е на същата цена,но с пълен пакет,докато на новата все нещо гледаш да не включиш за по-евтинко.Това по принцип де.А за Твърдишкия проход говоря преди 10-тина години.Сега положението може да е наистина както го описваш.
  • #32
    5 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Току що попаднах на един интересен краштест на ADAC. Фиеста mk 6 като моята и стара кошница Ford Siera Sedan. Ето още една причина да се предпочете по-модерната техника. Това имах предвид като казвам, че животът ми е по-мил от икономията на средства.http://smotri.com/video/view/?id=v11032496eb5Само забележете, как малката Фиеста размаза голямата Сиера.
  • #31
    1 rate up comment 2 rate down comment
    AnonimeN ( преди 12 години )
    Auuuuu mnogo prohodimi ma6ini tezi Antarki be.Bravus!Napravo amfibii.Da gi pra6tat v Taigata.
  • #30
    14 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Нещо бъркаш за Твърдишкия проход. 15 километра ги минах за около 2 часа на първа или втора предавка. От дъждовете се образуват дълбоки улеи ( не коловози). Просто исках да кажа, че горният офроуд с тия Антари, нищо не струва пред това, да се прекоси Твърдишкия проход. А след като това става и с обикновена кола, няма какво да се хвалят тия SUV с изключение на това, че могат да газят дълбоко. И пак не се разбрахме за високата позиция на седене. Имах предвид качването и слизането, а не като цяло шофирането. Разбира се, много високата позиция също не е удобна поради факта, че човек вместо да сяда нормално на седалката, без да се навежда, се налага да се катери, което може да е неудобно за възрастни хора. Кашкайят си е идеален за града, където се налага често качване и слизане. Аз съм висок, понякога имам проблеми с кръст или крака и ми е трудно с тая Фиеста, понеже ако се качвам от тротоара, все едно сядам на земята. Мазда MX5 не съм карал, но съм се качвал на шофьорското място. Не само, че е много по-тясно от фиестата, а от огромния волан без хидравлика, не мога да си намъкна краката. Седалката няма голям диапазон за регулиране и не става за хора, по-високи от метър и 80 може би. Аз съм 1.85. Освен това, главата ми опира в гюрука, а отстрани си като в клетка. За мен това не е никаква позиция на седене, а мъчение. ЗиЛ 130 съм карал в казармата и то доста. Наистина и дума не може да става за някакво удобство там с изключение на това, че се управлява много лесно при маневри с много леката си хидравлика. А за новите коли съм съгласен, но донякъде. Наистина, човек има изгода да си върне старата кола, която е карал няколко години и да я замени с нова. Сега, всеки разбира различно тия неща, но аз бих дал един пример. Да вземем една Фиеста с бедно оборудване, на която е изтекъл лизинга. Какви са вариантите? Първо, плащаш за прехвърляне и получаваш колата. След това какво правим? Единият вариант е, да не се посещава никога повече сервиз и да не се прави обслужване. Как ли ще стане това? Ами моята няма 100 000 км. Всъщност, са доста по-малко, но ето, идва време за смяна на накладки, спирачни дискове, ще дойде и време за смяна на ремък, ролки, ще почнат да се появяват дребни и по-едри дефекти...Сега какво. При кварталния майстор ли ще правя всичко или в Мото Пфое ? Лично аз, не бих се доверил на някакви гаражчета още повече, че едва ли са се занимавали с подобни автомобили. Пак ще трябва да се правят застраховки ГО. Пак ще се плащат данъци, винетки и така нататък. Тия разходи няма да отпаднат. Единствено може да отпадне каското, но аз не го препоръчвам на никого. Значи и там 300-400 лева. Аз не виждам досега никакви спестени пари, ако се вземат предвид и предстоящите ремонти. Сега. Може и да се откажа временно от смяна на масло и филтри, но какво печеля от това? Нали уж искам да карам тая кола поне още 4-5 години. Няма как да изкарам само с една смяна на масло и филтри. Дори да го направя, рискувам тотални щети по мотора и тогава какво? Всички икономии отиват по дяволите. След 5 годин и колко ще взема на тая Фиеста? Може би 1500? И какво ще купя след това с тия 1500 лева? Другият вариант е да върна старата Фиеста срещу някаква, макар и не голяма сума и да взема нова кола. Сега. Не е задължително тая кола да я дам на Мото Пфое. Мога да отида в коя да е фирма, която предлага подобна услуга изкупуване на стар автомобил. Е, не знам какви пари биха ми дали, но е вариант. Да кажем, че доходите ми не са променени и аз не мога да взема по-скъпа кола от старата Фиеста. Тогава вземам новия модел за 17-18 000 лева. Може и някоя отстъпка да се направи. Но и да не се направи, има вариант за вноска около 140-150 лева на месец с остатъчна стойност след 5 години. Трезво мислещия човек знае, че 5 години са много време. Голямата световна криза отмина, китайците настъпват и нещата в България няма как да станат по-зле, освен ако не стане война ( не, че не е вероятно и тоя сценарий де). Но ако стане война или друго бедствие, не само тия с нови автомобили ще пострадат, а всички! Значи, рискът в бъдеще е минимален. Все пак, човек трявба да си прави планове, да знае здравословното и семейно състояние и да се подсигурява по някакъв начин за в бъдеще, ако се окаже, че е временно без работа. Всеки си знае качествата и вероятно предполага, колко струва и за колко време може да намери нова работа и каква. Всичко е индивидуално, но аз скоро не съм срещал образовани хора ( мъже), които да висят на борсата с месеци или години. Не говоря за тия, дето не могат да преглътнат факта, че трябва да работят някаква неквалифицирана работа или стоят на борсата, само заради помощите на държавата.Третият вариант за нов автомобил е, да се вземе по-добра или оборудвана кола от старата. Може да се мине на вариант по-горен клас или същия клас, но с много екстри и по-добър мотор. Сумата на лизинга би могла да остане същата или да падне, ако се използва схема с остатъчна стойност. И сега ще кажа лично за себе си, защо предпочитам нова кола пред сегашната си, която е напълно здрава и на малко километри. Просто моята кола е бедно оборудвана. Например, няма ел.огледала, ABS Всъщност, има само един еърбег за мен. Не отива да карам тая кола още 4-5 години, докато се амортизира тотално. Едно, че ще почна да ходя по сервизи и както казах, пак ще давам пари и второ, сигурността при шофиране спада. Аз вече не мога да бъда сигурен, дали заради някой дефект по кормилното управление или окачването, няма да се претрепя. А и нямам защита реално и трябва да се надявам само на един еърбег. А ако има други хора с мен, които пък изобщо не са защитени? Не, стара кола няма да карам, освен по принуда. Не знам как е при вас, но аз обичам новите неща. 10 години с една каруца са твърде много. А няма смисъл да сменям 5 годишната си кола с друга 5 годишна. Ако ще правя такава смяна, по-добре да си карам моята. Така и така знам, как съм я карал и какви дефекти евентуално могат да се появят. За мен новият автомобил си е идеален избор, още повече, че вносителите предлагат достатъчно изгодни оферти. Да, карал съм ЗаЗ 968 М и за 5 години да съм дал максимум 100 лева за резервни части, но това не е живот. През ден вися под колата или над двигателя. Дупки от ръжда в купето и багажника. Двигателят без доста части по него, защото са загубени някъде по пътя. Разход, до 2 пъти по-голям от такъв на нов автомобил. Не може човек да разчита на това, че ще запали и ще отиде някъде. Също не може да разчита, че няма да остане на пътя или че няма да се откачи нещо. И гуми са ми се откачали и на километри от населени места ми се е чупил двигателя и какви ли не истории с тоя ЗаЗ. Достатъчно време карах стара кола, за да си взема отново стара! Казах си, никога повече бракма без пари. А бракмите без пари на тоя етап са от 5000 лева надолу. Не, благодаря. Тия 5000 лева могат да се дадат за първоначална вноска. Животът ми е по-мил от псевдоикономиите, които евентуално ( при много добро стечение на обстоятелствата) мога да направя. Животът не се сравнява с икономия на пари. Англичните хубаво казват не съм толкова богат, че да купувам евтини неща. В крайна сметка и затова живеем, за да изразходваме парите си за неща, които ни помагат да живеем по-лесно. А новият автомобил е точно това!
  • #29
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Опел ( преди 12 години )
    Новата Антара?? Тази Антара не е ли на пазара от 2006 години :-))
  • #28
    3 rate up comment 15 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 12 години )
    Мноо си *** бе Анонимен.Карай си старите коли тогава :-)Балъче!
  • #27
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Има много хора,които могат да си купят нова лека кола,но не го правят.Не винаги и не във всички случай новото е икономически изгодно и целесъобразно.Ако имаше адекватни програми на дилърите за обратно изкупуване на автомобили с изтекла гаранция примерно бих се съгласил,че новото е по-добре.На всеки 3-5г. да си с нов автомобил не е зле.Да обаче у нас те бръснат,като почнеш от обслужването,застраховките и стигнеш до по-високите данъци за новото.В момента най-изгодно е да се вземе автомобил на 1-2г
  • #26
    11 rate up comment 2 rate down comment
    2012 ( преди 12 години )
    На всички ,които могат да си купят нова кола ,каквато и да е,честито и лек път