IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Наши в Китай направиха първата българска кола

Първата българска кола за последните 20 години беше сглобена от наши майстори в Китай.

Наши в Китай направиха първата българска кола

Български майстори, пратени на обучение в заводите на Great Wall Motors в Китай сглобиха своя първи автомобил, предназначен за нашия пазар.

Това е малкия пътнически автомобил Voleex - първата българска кола, която се прави за последните 20 години, и която скоро ще се сглобява у нас.

Групата от наши специалисти, е основният екип, който ще бъде пряко ангажиран с производството на автомобилите Great Wall в завода на българската компания в с. Баховица до гр. Ловеч.

Инженерите на Литекс Моторс преминаха производствено и управленско обучение при партньорите им от Great Wall, което продължи близо два месеца, съобщи пред automedia.bg PR мениджъра на "Литекс Моторс" Кирил Георгиев.

След завръщането си, екипът ще обучава следващите специалисти, които ще работят в завода в България. Той се гради с помощта на наши и чужди специалисти, които имат богат опит в областта на автомобилостроенето за водещи марки в световен план.

Целта е във времето тези хора да обучат българските специалисти и в производствения процес да бъдат ангажирани предимно българи, съобщават от Литекс Моторс, като допълват, че в процеса на стартиране и развитие на завода през годините се очаква да бъдат заети близо 2000 души.



Строежът на завода на компанията е в напреднал стадий и се очаква да започне производство през втората половина на 2011 г. Заводът ще стартира с производството на малък пътнически автомобил Voleex, високопроходим SUV Hover и пикап с единична и двойна кабина за пътниците Steed.

Капацитетът на завода ще бъде 50 000 автомобила годишно при две работни смени. Автомобилите, които ще произвеждат у нас са предназначени за пазара на Европейската общност и другите пазари в цяла Европа, и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания, твърдят производителите.

0 от 500
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Иво Р. ( преди 14 години )
    Трябва да си много ***, за да не разбереш написаното и да преиначаваш казаното за първата българска кола ... Явно някои четат само заглавията. Всички плюшщи да идат да се гръмнат, или да седнат да чакат от Ламборгини да дойдат да предлагат сглабянето на колите им да става в България. Браво на Гриша Ганчев! Може да са китайски, но това си е стъпка напред за България в тази насока. Ако не покажеш, че можеш да правиш Грейт Уол, да не мислиш, че ще ти дадат да правиш Шкода или Ауди?
  • #8
    22 rate up comment 3 rate down comment
    сс ( преди 14 години )
    Айде,честито! Браво на Гришата! Дано най после нещо да тръгне!А на критикарите които и неминуемо ше се появят мога да кажа . Все от някъде трябва да се тръгне.
  • #7
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Друпи ( преди 14 години )
    профани, идеята не е, че марката е българска, а искат да кажат първата сглобена от български момчета, кадри от наши университети и техникуми. не виждам какво толкова ви бърка в здравето ЕДНА положителна за българската икономика и предприемачество новина. статията била неточна, статията била китайска, бля бля. Затова България е на това дередже - защото самите българи не вярват в нищо, а само искат и се оплакват. Нито Левски, нито Ботев, за които само знаете да говорите не биха мислили като вас.
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    AWD ( преди 14 години )
    Краш тест на Great Wall Steed:
  • #5
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Субарувич ( преди 14 години )
    Първата българска кола? Да не би дизайнът или техниката да са български? Все едно турците да кажат че тойота е турска кола, понеже там се сглобявала. Нещо като българският президент на Бразилия. Тази мания на журналисти от всички медии да побългаряват разни работи буди умиление, но и говори за ниско самочувствие.
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    boby ( преди 14 години )
    Дано тези коли да могат да постигнат поне 3 звезди на Euro NCap тестовете, че иначе не ми се мисли...
  • #3
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Всъщност преди 15 години в България се сглобяваше и продаваше Rover Maestro, така че първият ред от статията е неточен.
  • #2
    46 rate up comment 0 rate down comment
    Крис ( преди 14 години )
    Първата българска кола за последните 20 години беше сглобена в Китай ще умра от смях....иначе сериозно дано наистина потръгне
  • #1
    67 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Много ми се иска да потръгне! Стискам палци