IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Наши в Китай направиха първата българска кола

Първата българска кола за последните 20 години беше сглобена от наши майстори в Китай.

Наши в Китай направиха първата българска кола

Български майстори, пратени на обучение в заводите на Great Wall Motors в Китай сглобиха своя първи автомобил, предназначен за нашия пазар.

Това е малкия пътнически автомобил Voleex - първата българска кола, която се прави за последните 20 години, и която скоро ще се сглобява у нас.

Групата от наши специалисти, е основният екип, който ще бъде пряко ангажиран с производството на автомобилите Great Wall в завода на българската компания в с. Баховица до гр. Ловеч.

Инженерите на Литекс Моторс преминаха производствено и управленско обучение при партньорите им от Great Wall, което продължи близо два месеца, съобщи пред automedia.bg PR мениджъра на "Литекс Моторс" Кирил Георгиев.

След завръщането си, екипът ще обучава следващите специалисти, които ще работят в завода в България. Той се гради с помощта на наши и чужди специалисти, които имат богат опит в областта на автомобилостроенето за водещи марки в световен план.

Целта е във времето тези хора да обучат българските специалисти и в производствения процес да бъдат ангажирани предимно българи, съобщават от Литекс Моторс, като допълват, че в процеса на стартиране и развитие на завода през годините се очаква да бъдат заети близо 2000 души.



Строежът на завода на компанията е в напреднал стадий и се очаква да започне производство през втората половина на 2011 г. Заводът ще стартира с производството на малък пътнически автомобил Voleex, високопроходим SUV Hover и пикап с единична и двойна кабина за пътниците Steed.

Капацитетът на завода ще бъде 50 000 автомобила годишно при две работни смени. Автомобилите, които ще произвеждат у нас са предназначени за пазара на Европейската общност и другите пазари в цяла Европа, и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания, твърдят производителите.

0 от 500
  • #29
    8 rate up comment 3 rate down comment
    1:1 ( преди 14 години )
    Колега, аз чета всеки ден, дори на работа, когато имам време. Интересите ми са от всякакво техническо и творческо естество. Уверявам те, че досега не съм видял някой колега - среднист, да чете нещо различно от брошура на Кауфланд, Карфур или Лидъл. В най-добрия случай да разгледа картинките в списанията за автомобили, които нося всеки ден. Тия за компютри, програмиране, фотография и тем подобни, са безинтересни. Знам, че могат да мислят, но не са свикнали да ползват акъла си. Едно висше образование би им дошло много добре. Естествено, това е свързано с лишения от някои неща. Обаче аз си имам и една друга теорийка, поне за моите набори. Който не е искал, не е станал вишист. А защо не е станал? Защото или е бил слаб в училище, или е сметнал, че мисленето не е за него. А слабите в училище, наистина са слаби и в живота. Да, сигурно може да жонглира, играе футбол или *** по половин час 3 пъти на ден, но това не го прави човек, който би се справил с проблеми. За монтьори не ми говори. Лично аз съм завършил СПТУ по транспорт и в казармата, когато не бях още студент, всички ме караха да им тунинговам военните камиони.Ще питаш как става това? Лесно, стига да имаш нещо в главата си и да си внимавал в часовете по практика. Същите тия среднисти не станаха висшисти, а тръгнаха по сервизите, камионите, тролейбусите...Дори един колега е в Мото Пфое. Ще кажеш, тия си знаят работата. Да, но нъцки. Не знаеха къде се намират бушоните на колата ми, изгориха набързо един, който купих, преди да забележи, че запалката ми дава на късо. Щеше да сменя цялото тяло, заедно с горната част, но два месеца чаках и накрая се оказа, че нито има такъв приемчик, който прие заявката ми, нито пък има такава заявка за част. Е, накрая дойде, след многократно ходене до Мото Пфое и о изненада. Вместо да сменят долната и горната част на запалката се оказа, че е изгоряло само реотанчето на горната част. Така долната част си остана за тях. Тия среднисти ме въртяха 2 месеца, а проблемът можеше да се реши точно за 5 минути. Дори да си *** автомонтьор, трябва мисъл. И пак ти казвам. Инженерът не е панацеята. За целта си има среднисти, които са заучили няколко действия в ежедневната си работа. Те могат да оправят коли, телевизори, хладилници, печки...Как го правят, всички знаем. Инженерът трябва да мисли в ситуации, които изискват по-сложни решения. Има добри и лоши естествено, но лично аз бих препочел екип от инженери, вместо екип от среднисти, с каквито работя сега. При нас е имало и инженери, но те не изтрайваха дълго поради ниските заплати и неудовлетвореността от работата. На всичко отгоре важи правилото за шуробаджинащината и някои хора се постараха да ги изгонят, защото е срамота един висшист да работи за 200 лева и дори да взема по-малко пари от среднисти, които по цял ден гледат само как да се скатаят и да избягат от работата. Ако ставаше нещо от тях, те просто щяха да продължат образованието си въпреки всичко! Човек трябва да се развива до края на живота си и спирането на това развитие, води до застой - в мисленето, в работата и в уменията на човек.
  • #28
    8 rate up comment 7 rate down comment
    до 1:1 ( преди 14 години )
    никога няма да бъдем техническа нация като германците или чехите , например
  • #27
    5 rate up comment 19 rate down comment
    до 1:1 ( преди 14 години )
    целия свят подготвя инженерите си със възможно най-много практически занятия и специализация , защото самият смисъл на думата "инженер " е човек , който подобрява нещата , а за да го прави той трябва да ги познава ат първо лице , а не да бъде някакъв книжен плъх . Като искаш да се ровиш в библиотеките да беше станал философ. Докато в българия учим техническите си специалисти да висят в библиотеките и да копират идеи с 20 годишна давност , вместо да генерират нови идеи и да развиват старите
  • #26
    2 rate up comment 15 rate down comment
    пак от някой си ( преди 14 години )
    и в крайна сметка какво ? кучетата си лаят кервана си върви , по принцип до всички които имат някакво убразование : тука май се коментират авто новини !!!за среднистите пише най отгоре името на сайта,а за вишистите :да обърнат на "съдържание" и ако имат маааалко акълец ще им "светне" . Сори че пламнах панаира,ама ми писна от дървени философи
  • #25
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Някой ( преди 14 години )
    Мдам, и особено като пишеш "вишето" образование, просто си "супер". Вземи почети малко, че като ти гледам граматическите грешки и се обривам. И имаш претенции за "вишист",висШисте!!!!!!!
  • #24
    2 rate up comment 11 rate down comment
    до 1:1 ( преди 14 години )
    ОХ , ми ти що не каза че си възпитаник на ТУ Варна по-рано , аз такива впечатления имам от една твоя колежка , че ако бях министър на образованието веднага щях да го закрия този коптор :))))
  • #23
    4 rate up comment 8 rate down comment
    до1:1 ( преди 14 години )
    той шефа ти май също е висшист , а ?
  • #22
    5 rate up comment 16 rate down comment
    ot .....до 1:1 ( преди 14 години )
    То всички с висше образование като сте прокопсали, че кво да ти кажа. *** сте вие инженерите, че от години работя с такива лайняри като тебе и ви знам що за стока сте? Всички сте един дол ***. За това, че ние среднистите ви намираме грешки в чертежите и то грешки като на първолаци - е извинявай, ама не знам на какво отгоре говорите. И ние среднистите ви изпълняваме всички проекти в крайна мсетка, защото ти имаш висшето на документ, ама като си с ръце наврени отзад, няма как да стане!!!!!
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    1:1 ( преди 14 години )
    Аз говорех за мислене, а не за манипулации, които извършва един среднист или вишист. Когато се наложи да се мисли, нещата се обръщат в полза на тъпия вишист. Моят професор казваше за ТУ-Варна - ние не ви подготвихме за техници, а за инженери. Това ще рече, че когато трябва да се реши даден проблем, има библиотека ( тогава нямаше интернет). Набелязвате си какви книги ви трябват и търсите. Точно това негово изречение при дипломирането ни, осмисли вишето образование, към което и аз бях скептик...
  • #20
    15 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 14 години )
    Колега, хората са знаещи и незнаещи, можещи и неможещи! Виждал ли си как автомонтьо с шести клас прави смешен автоинженер от Московския университет?! Аз съм виждал!