IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Наши в Китай направиха първата българска кола

Първата българска кола за последните 20 години беше сглобена от наши майстори в Китай.

Наши в Китай направиха първата българска кола

Български майстори, пратени на обучение в заводите на Great Wall Motors в Китай сглобиха своя първи автомобил, предназначен за нашия пазар.

Това е малкия пътнически автомобил Voleex - първата българска кола, която се прави за последните 20 години, и която скоро ще се сглобява у нас.

Групата от наши специалисти, е основният екип, който ще бъде пряко ангажиран с производството на автомобилите Great Wall в завода на българската компания в с. Баховица до гр. Ловеч.

Инженерите на Литекс Моторс преминаха производствено и управленско обучение при партньорите им от Great Wall, което продължи близо два месеца, съобщи пред automedia.bg PR мениджъра на "Литекс Моторс" Кирил Георгиев.

След завръщането си, екипът ще обучава следващите специалисти, които ще работят в завода в България. Той се гради с помощта на наши и чужди специалисти, които имат богат опит в областта на автомобилостроенето за водещи марки в световен план.

Целта е във времето тези хора да обучат българските специалисти и в производствения процес да бъдат ангажирани предимно българи, съобщават от Литекс Моторс, като допълват, че в процеса на стартиране и развитие на завода през годините се очаква да бъдат заети близо 2000 души.



Строежът на завода на компанията е в напреднал стадий и се очаква да започне производство през втората половина на 2011 г. Заводът ще стартира с производството на малък пътнически автомобил Voleex, високопроходим SUV Hover и пикап с единична и двойна кабина за пътниците Steed.

Капацитетът на завода ще бъде 50 000 автомобила годишно при две работни смени. Автомобилите, които ще произвеждат у нас са предназначени за пазара на Европейската общност и другите пазари в цяла Европа, и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания, твърдят производителите.

0 от 500
  • #39
    4 rate up comment 0 rate down comment
    crus ( преди 14 години )
    дано не стане като с Rover ....
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до Propov ( преди 14 години )
    Всъщност това ще се реализира. Просто заглавието не е много точно, защото това е китайски автомобил сглобен от българи. Има си вече готов завод в Ловеч и скоро време ще си имаме китайски автомобили направени в България нещо като Dacia за Румъния. Ааа проекта за български автомобил Универс потъна в дън земя ни кост ни вест. Да се надяваме ,че ще има ентусиасти да направят наистина изцяло българска кола :)
  • #37
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    То тия дето карат 20 годишни бараки няма да имат пари и за тези евтини коли... така че си говорим за друга група купувачи (Колкото и да е изгодна тая нова кола ще струва около 10 хил. лв)
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Propov ( преди 14 години )
    След като става дума за български автомобил,а от снимките не се вижда ясно,това има ли нещо общо с оня проект УНИВЕРС на наши студенти от ТУ София и Сливен?Там бяха забъркани и Харолд Лешке от Мерцедес и Самсунг доколкото помня.
  • #35
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    до1:1 Значи според теб Бил Гейтс е бил прекалено *** и елементарен защото когато създава Уиндоса е бил със средно .ХА ХА ТОВА Е СМЕШНО КОЛКОТО И ТИ САМИЯ
  • #34
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ами то тук повечето са картонки. 20 годишен автомобил, какво мислиш че е? Дори вероятността да се разпадне е по-голяма, заради ръждивата ламарина. А и преди да сме видели тия автомобили и преди някой да им е направил по-обстойни тестове, е глупаво да говорим за тях като провал.
  • #33
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Нека да ги произмеждат у нас и да спонсорират икономиката, но не пожелавам на никой да кара такава картонка понеже си пътник след първия инциден... да ги изнасят за африка, там ще минат за премиум :)
  • #32
    5 rate up comment 0 rate down comment
    1:1 ( преди 14 години )
    Ами анонимни под мен, аз даже никога не съм работил по специалността си. От тая гледна точка имам наблюдение, кои хора се справят най-добре в непозната обстановка. Никой, дори и среднистите до мен, не са учили за това, което работят, защото не се изучава в България. Има много добри майстори, няма спор. Когато човек работи дълго време една и съща работа, напредва доста. Аз не съм изключение. Въпросът е, колко напредва даден човек за определено време в една и съща обстановка с колегата си.
  • #31
    5 rate up comment 1 rate down comment
    1:1 ( преди 14 години )
    Айде лека, че утре сутрин отивам да оправям бакиите на колегите :) Наистина, не мога да ти кажа кой съм на всеослушание, но ако знаеше, щеше да разучиш в нашата фирма кой съм, какво правя и мога. Не знам, не съм работил с много инженери. И аз съм недоволен от книжните плъхове, които никога не са работили в производството. Почти всеки ден се карам с такива или просто ги псувам. Съгласен съм с теб, че трябва практика. Аз не съм бил никога книжен плъх. От 12 години съм в производството и станах като тия около мен. Затова може да ме чуеш да псувам тук. А за Варна ще ти кажа едно. Имахме 5-6 колежки, които бяха приети дори на 5-то класиране в моята специалност, която бе втора по желание в тоя университет. Мен лично не ми стигнаха 15 стотни бал, за да вляза в специалността, която желаех. Наистина са *** кокошки. Жена инженер не признавам. Гледам с подозрение към такива птици. Обаче не мога да отрека нещо. Имат акъл ( някои от тях), макар да не го ползват по предназначение. Жена и техника за мен е невъзможна комбинация. Жените са хора, които помнят нещата, а не мислят. Те са някакво отражение на среднистите, които работят по същия начин назубрят нещо в практиката и правят само това . Ако възникне проблем, просто скръстват ръце и търсят помощ. Но въпреки недоволството ми от книжните плъхове, аз бих предпочел екип от инженери, пред екип от среднисти. Когато един инженер попадне в подходяща среда, той навлиза много по-бързо в нещата. А моята работа не е толкова просто, колкото изглежда отстрани. Затова и единствено аз я мога както трябва. Затова и гледам сеира на вирналите глава среднисти като теб, докато се издънят. После всичко почва да си идва на мястото. Няма как човек да надскочи глупоста и простотията си. Запомни го.А по темата за финал. Дано наемат умни хора в тоя завод и дано работниците там имат възможност за развитие във фирмата.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Работя в специалното инструментално производство от доста време и съм инженер, но не го казвам с гордост,защото научих много малко по време на следването си , поради мързел, и много от практиката - по принуда. При нас има еднн МАЙСТОР - програмист-настройчик/пиша го с големи букви, защото наистина е почти гениален/, за който не съм сигурен дали е вишист, но знае и може толкова много в областа си ,чи би трябвало да му присъдят научна степен. Вместо това работи за около 1200 лева месечно. Жалко е!