IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

CT 200h - Първият на Lexus

Автомобилът е първи за Lexus в много области, но дали ще бъде първи в класа си?

CT 200h - Първият на Lexus

Този уикенд имахме възможността да се запознаем с чисто новия модел на Lexus - CT 200h. Това е първият компактен модел на марката, първият конструиран за Европа, първият хечбек, и първият с предно предаване.

Lexus CT 200h е позициониран в луксозния "С" сегмент, където от доста време са се настанили автомобили като Audi A3 и BMW 1-Series.

За да успее да спечели горно класиране в окупираният от доказани немци сегмент, японския луксозен хечбек трябва да предложи нещо, което конкурентите му нямат.

Сигурно се досещате, че пионерите сред луксозните хибридни возила ще атакуват с хибрид. Той по обичай е пълен хибрид, първият компактен луксозен хибрид, опакован и конструиран като всеки друг Lexus.

Който е сядал зад волана на тази марка, знае, че това означава безкомпромисно качество, висококачествени материали, перфектна сглобка и неповторим комфорт.

Всичко това е налице и при най-малкия Lexus. Налице са също така комфортната возия, подсигурена от създаденото специално за CT 200h шаси, и екологичното задвижване, заето директно от Prius 3.

Още като чухме това, решихме, че сме открили пропуск при проектирането на модела, и веднага зададохме въпросът - "Защо не добавихте някоя конска сила отгоре? Това все пак е Lexus!".

Затапиха ни така - "Защо да бърникаме нещо, доказано, обмисляно с години, което работи безпогрешно под капаците на милион коли!?".

Съгласихме сме, но у нас остана убеждението, че CT 200h е всъщност Prius с много екстри.

Това обаче се оказа толкова вярно, колкото е вярно твърдението, че BMW 1 и BMW 5 са една и съща кола, защото могат да се екипират с аналогичен двигател.

Да, CT 200h използва хибридната система на Prius, но само толкова. Всичко друго е коренно различно. Както вече спомнехме, шасито, купето и окачването са проектирани от нулата, специално за модела.


Отзад CT 200h използва двойни носачи, които му дават далеч по-комфортна возия от тази на Prius (окачването е много близко до това на RX 450h). Благодарение на това най-малкият Lexus, е и много стабилен в завоите, през които преминава с минимално накланяне.

Заслуга за това имат и ниския център на тежестта, класическото междуосие (2.6 метра), четирите режима на управление (Eco, Normal, Sport, EV) и оптималното съотношение на масите за кола с предно предаване, в съотношение 45 / 55.

Луксът също е на ниво, като при всеки Lexus. Компактният автомобил е заел много от стила на арматурното табло и най-вече на централната конзола, която е вдъхновена от супервозилото LFA.

В салона са налични безброй екстри, сред които и инфо-развлекателната система Remote Touch на Lexus, която работи с нещо като компютърна мишка. Материалите са с високо качество, като някои от тях са стандартно обшити с естествена кожа.


Дизайнът пък е по-скоро сдържан, но в същото време респектиращ и надменен, което е също типично за марката.

Lexus CT 200h има сходни размери с конкурентите (в това число и обемът на багажника), сходно тегло, сходна динамика (със съответните дизелови версии с подобна мощност) и сходна цена.

Предлага обаче много по-ниски нива на емисии на CO2 - 87 г/км. Не отделя никакви твърди частици в отработените газове, а нивата на азотните окиси са едва 3,3 мг/км.


В повечето европейски страни това означава облекчения в размер на около 4 000 евро. У нас такива няма..., но все пак CT 200h успява да спести някой друг лев от задължителните такси.

Това е възможно, тъй като в България пътният данък се изчислява само върху двигателя с вътрешно горене. Той в случая генерира 99 к.с., което означава, че автомобилът дава 136 к.с., а плащането към държавата е като за 99.

За да заплаши максимално конкурентите, Lexus използва още един силен коз - напълно безплатно обслужване в рамките на гаранционния срок, което е включено в цената и не й влияе.



Технически характеристики Lexus CT 200h (по каталог)

Максимална обща мощност - 136 к.с.
Максимален въртящ момент - 207 Нм на електромотора и 142 Нм на ДВГ
Максимална скорост -  180 км/ч      
Време за ускорение 0-100 км/ч  - 10,3 сек
Коефициент на челно съпротивление - 0.28
Разход на гориво комбиниран цикъл - 3,8 л / 100 км
Собствено тегло - 1370-1410 кг      
Дължина - 4320  мм   
Широчина - 1765 мм
Височина - 1430  мм
Междуосие - 2600 мм
Вместимост на багажника, изправени задни седалки - 345 литра (до покривалото в багажника)      
Вместимост на багажника, свалени задни седалки - 985 литра (запълнен до тавана)

Дали Lexus CT 200h ще се превърне в най-успешният модел на марката предстои да разберем. Возилото притежава сериозни качества, много от тях уникални за сегмента. Конкурентите обаче са много силни, най-силните възможни, така че битката за клиенти определено няма да бъде лека.

Тъй като имахме възможност да покараме колата само около 100 километра не можем да й дадем точна оценка по отношение на пътното поведение, приложимостта в ежедневието и ефективността. Това ще направим в близките дни, когато вземем возилото за подробно изследване.

До тогава обаче ще ви предизвикаме с въпрос. Какъв среден разход, според вас ще даде моделът при нашия тест? По обичай ще изпитаме колата в града и извън него, карайки спокойно и динамично.

Предположения?


 

0 от 500
  • #5
    18 rate up comment 6 rate down comment
    drianov ( преди 14 години )
    Средния разход на този автомобил ще бъде +/- 0,1литра спрямо средния разход на prius тъй като двигателите са еднакви, а разликата в теглото пренебрежимо.Моя въпрос е колко в крайна сметка гори един хибрид на магистрала при поддържане на константна скорсот - примерно 120 км/ч и 140 км/ч??? Никъде никой нищо не споделя по въпроса, а масово се тиражира среден разход, ами ако аз пътувам само на магистрала - ще ми спести ли пари хибридната технология?
  • #4
    7 rate up comment 28 rate down comment
    Striker ( преди 14 години )
    Абе Фукушима скоро гръмна ама явно влияе вече. Вижте дизайнера кви ги е надробил! :))
  • #3
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    petare, щом ги разбираш тези работи....
  • #2
    10 rate up comment 19 rate down comment
    A3 ( преди 14 години )
    Da,100% koito iska da si kupi kola ot premium marka mnogo go interesuwa razhoda,twa da ne e Dacia,4e da se gleda razhoda.A i motora 1,8 99 konq i max skorost 180,to nai-bazovoto A3 i 1-ca imat po-wisoka max skorost.Da ne goworim za po-mo6tnite wersii.
  • #1
    8 rate up comment 32 rate down comment
    petar ( преди 14 години )
    дизайнера е гей