Този уикенд имахме възможността да се запознаем с чисто новия модел на Lexus - CT 200h. Това е първият компактен модел на марката, първият конструиран за Европа, първият хечбек, и първият с предно предаване.
Lexus CT 200h е позициониран в луксозния "С" сегмент, където от доста време са се настанили автомобили като Audi A3 и BMW 1-Series.
За да успее да спечели горно класиране в окупираният от доказани немци сегмент, японския луксозен хечбек трябва да предложи нещо, което конкурентите му нямат.
Сигурно се досещате, че пионерите сред луксозните хибридни возила ще атакуват с хибрид. Той по обичай е пълен хибрид, първият компактен луксозен хибрид, опакован и конструиран като всеки друг Lexus.
Който е сядал зад волана на тази марка, знае, че това означава безкомпромисно качество, висококачествени материали, перфектна сглобка и неповторим комфорт.
Всичко това е налице и при най-малкия Lexus. Налице са също така комфортната возия, подсигурена от създаденото специално за CT 200h шаси, и екологичното задвижване, заето директно от Prius 3.
Още като чухме това, решихме, че сме открили пропуск при проектирането на модела, и веднага зададохме въпросът - "Защо не добавихте някоя конска сила отгоре? Това все пак е Lexus!".
Затапиха ни така - "Защо да бърникаме нещо, доказано, обмисляно с години, което работи безпогрешно под капаците на милион коли!?".
Съгласихме сме, но у нас остана убеждението, че CT 200h е всъщност Prius с много екстри.
Това обаче се оказа толкова вярно, колкото е вярно твърдението, че BMW 1 и BMW 5 са една и съща кола, защото могат да се екипират с аналогичен двигател.
Да, CT 200h използва хибридната система на Prius, но само толкова. Всичко друго е коренно различно. Както вече спомнехме, шасито, купето и окачването са проектирани от нулата, специално за модела..jpg)
Отзад CT 200h използва двойни носачи, които му дават далеч по-комфортна возия от тази на Prius (окачването е много близко до това на RX 450h). Благодарение на това най-малкият Lexus, е и много стабилен в завоите, през които преминава с минимално накланяне.
Заслуга за това имат и ниския център на тежестта, класическото междуосие (2.6 метра), четирите режима на управление (Eco, Normal, Sport, EV) и оптималното съотношение на масите за кола с предно предаване, в съотношение 45 / 55.
Луксът също е на ниво, като при всеки Lexus. Компактният автомобил е заел много от стила на арматурното табло и най-вече на централната конзола, която е вдъхновена от супервозилото LFA.
В салона са налични безброй екстри, сред които и инфо-развлекателната система Remote Touch на Lexus, която работи с нещо като компютърна мишка. Материалите са с високо качество, като някои от тях са стандартно обшити с естествена кожа.
Дизайнът пък е по-скоро сдържан, но в същото време респектиращ и надменен, което е също типично за марката.
Lexus CT 200h има сходни размери с конкурентите (в това число и обемът на багажника), сходно тегло, сходна динамика (със съответните дизелови версии с подобна мощност) и сходна цена.
Предлага обаче много по-ниски нива на емисии на CO2 - 87 г/км. Не отделя никакви твърди частици в отработените газове, а нивата на азотните окиси са едва 3,3 мг/км.
В повечето европейски страни това означава облекчения в размер на около 4 000 евро. У нас такива няма..., но все пак CT 200h успява да спести някой друг лев от задължителните такси.
Това е възможно, тъй като в България пътният данък се изчислява само върху двигателя с вътрешно горене. Той в случая генерира 99 к.с., което означава, че автомобилът дава 136 к.с., а плащането към държавата е като за 99.
За да заплаши максимално конкурентите, Lexus използва още един силен коз - напълно безплатно обслужване в рамките на гаранционния срок, което е включено в цената и не й влияе..jpg)
Технически характеристики Lexus CT 200h (по каталог)
Максимална обща мощност - 136 к.с.
Максимален въртящ момент - 207 Нм на електромотора и 142 Нм на ДВГ
Максимална скорост - 180 км/ч
Време за ускорение 0-100 км/ч - 10,3 сек
Коефициент на челно съпротивление - 0.28
Разход на гориво комбиниран цикъл - 3,8 л / 100 км
Собствено тегло - 1370-1410 кг
Дължина - 4320 мм
Широчина - 1765 мм
Височина - 1430 мм
Междуосие - 2600 мм
Вместимост на багажника, изправени задни седалки - 345 литра (до покривалото в багажника)
Вместимост на багажника, свалени задни седалки - 985 литра (запълнен до тавана)
Дали Lexus CT 200h ще се превърне в най-успешният модел на марката предстои да разберем. Возилото притежава сериозни качества, много от тях уникални за сегмента. Конкурентите обаче са много силни, най-силните възможни, така че битката за клиенти определено няма да бъде лека.
Тъй като имахме възможност да покараме колата само около 100 километра не можем да й дадем точна оценка по отношение на пътното поведение, приложимостта в ежедневието и ефективността. Това ще направим в близките дни, когато вземем возилото за подробно изследване.
До тогава обаче ще ви предизвикаме с въпрос. Какъв среден разход, според вас ще даде моделът при нашия тест? По обичай ще изпитаме колата в града и извън него, карайки спокойно и динамично.
Предположения?


6