IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

CT 200h - Първият на Lexus

Автомобилът е първи за Lexus в много области, но дали ще бъде първи в класа си?

CT 200h - Първият на Lexus

Този уикенд имахме възможността да се запознаем с чисто новия модел на Lexus - CT 200h. Това е първият компактен модел на марката, първият конструиран за Европа, първият хечбек, и първият с предно предаване.

Lexus CT 200h е позициониран в луксозния "С" сегмент, където от доста време са се настанили автомобили като Audi A3 и BMW 1-Series.

За да успее да спечели горно класиране в окупираният от доказани немци сегмент, японския луксозен хечбек трябва да предложи нещо, което конкурентите му нямат.

Сигурно се досещате, че пионерите сред луксозните хибридни возила ще атакуват с хибрид. Той по обичай е пълен хибрид, първият компактен луксозен хибрид, опакован и конструиран като всеки друг Lexus.

Който е сядал зад волана на тази марка, знае, че това означава безкомпромисно качество, висококачествени материали, перфектна сглобка и неповторим комфорт.

Всичко това е налице и при най-малкия Lexus. Налице са също така комфортната возия, подсигурена от създаденото специално за CT 200h шаси, и екологичното задвижване, заето директно от Prius 3.

Още като чухме това, решихме, че сме открили пропуск при проектирането на модела, и веднага зададохме въпросът - "Защо не добавихте някоя конска сила отгоре? Това все пак е Lexus!".

Затапиха ни така - "Защо да бърникаме нещо, доказано, обмисляно с години, което работи безпогрешно под капаците на милион коли!?".

Съгласихме сме, но у нас остана убеждението, че CT 200h е всъщност Prius с много екстри.

Това обаче се оказа толкова вярно, колкото е вярно твърдението, че BMW 1 и BMW 5 са една и съща кола, защото могат да се екипират с аналогичен двигател.

Да, CT 200h използва хибридната система на Prius, но само толкова. Всичко друго е коренно различно. Както вече спомнехме, шасито, купето и окачването са проектирани от нулата, специално за модела.


Отзад CT 200h използва двойни носачи, които му дават далеч по-комфортна возия от тази на Prius (окачването е много близко до това на RX 450h). Благодарение на това най-малкият Lexus, е и много стабилен в завоите, през които преминава с минимално накланяне.

Заслуга за това имат и ниския център на тежестта, класическото междуосие (2.6 метра), четирите режима на управление (Eco, Normal, Sport, EV) и оптималното съотношение на масите за кола с предно предаване, в съотношение 45 / 55.

Луксът също е на ниво, като при всеки Lexus. Компактният автомобил е заел много от стила на арматурното табло и най-вече на централната конзола, която е вдъхновена от супервозилото LFA.

В салона са налични безброй екстри, сред които и инфо-развлекателната система Remote Touch на Lexus, която работи с нещо като компютърна мишка. Материалите са с високо качество, като някои от тях са стандартно обшити с естествена кожа.


Дизайнът пък е по-скоро сдържан, но в същото време респектиращ и надменен, което е също типично за марката.

Lexus CT 200h има сходни размери с конкурентите (в това число и обемът на багажника), сходно тегло, сходна динамика (със съответните дизелови версии с подобна мощност) и сходна цена.

Предлага обаче много по-ниски нива на емисии на CO2 - 87 г/км. Не отделя никакви твърди частици в отработените газове, а нивата на азотните окиси са едва 3,3 мг/км.


В повечето европейски страни това означава облекчения в размер на около 4 000 евро. У нас такива няма..., но все пак CT 200h успява да спести някой друг лев от задължителните такси.

Това е възможно, тъй като в България пътният данък се изчислява само върху двигателя с вътрешно горене. Той в случая генерира 99 к.с., което означава, че автомобилът дава 136 к.с., а плащането към държавата е като за 99.

За да заплаши максимално конкурентите, Lexus използва още един силен коз - напълно безплатно обслужване в рамките на гаранционния срок, което е включено в цената и не й влияе.



Технически характеристики Lexus CT 200h (по каталог)

Максимална обща мощност - 136 к.с.
Максимален въртящ момент - 207 Нм на електромотора и 142 Нм на ДВГ
Максимална скорост -  180 км/ч      
Време за ускорение 0-100 км/ч  - 10,3 сек
Коефициент на челно съпротивление - 0.28
Разход на гориво комбиниран цикъл - 3,8 л / 100 км
Собствено тегло - 1370-1410 кг      
Дължина - 4320  мм   
Широчина - 1765 мм
Височина - 1430  мм
Междуосие - 2600 мм
Вместимост на багажника, изправени задни седалки - 345 литра (до покривалото в багажника)      
Вместимост на багажника, свалени задни седалки - 985 литра (запълнен до тавана)

Дали Lexus CT 200h ще се превърне в най-успешният модел на марката предстои да разберем. Возилото притежава сериозни качества, много от тях уникални за сегмента. Конкурентите обаче са много силни, най-силните възможни, така че битката за клиенти определено няма да бъде лека.

Тъй като имахме възможност да покараме колата само около 100 километра не можем да й дадем точна оценка по отношение на пътното поведение, приложимостта в ежедневието и ефективността. Това ще направим в близките дни, когато вземем возилото за подробно изследване.

До тогава обаче ще ви предизвикаме с въпрос. Какъв среден разход, според вас ще даде моделът при нашия тест? По обичай ще изпитаме колата в града и извън него, карайки спокойно и динамично.

Предположения?


 

0 от 500
  • #25
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Веско ( преди 14 години )
    Красива и модерна хайтек кола !!!
  • #24
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Милен ( преди 14 години )
    Реале н разход 4,8 л/100 км
  • #23
    13 rate up comment 8 rate down comment
    A3 ( преди 14 години )
    Politics of ecstasy-na magistrala s nov dizel pri 120-130 5 na sto moje da se dokara.Taka,4e pak si ostawa po-dobre ot konvencionalniq benzin na Ct.
  • #22
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Badi ( преди 14 години )
    Az samiq bih si kupil takav avtomobil no samo pri edno uslovie ako e plug in hibrid kakto e Prius 2 v 6tatite kolata moje da se dviji samo na tok i moje da se zarajda ot elektri4ekstaka mreja 1 zarejdane 120-140km. Toest v grada si kara6 samo na tok 3lv-100km a kato patuva6 na dalag pat zarajda6 benzin i polzva6 dvigatelq s vatre6no gorene.
  • #21
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Badi ( преди 14 години )
    Ceni v bgAudi A3 1.6 TDI 105HP - ot 43000Mercedes A180 CDI 109HP - ot 46000BMW 116d 116hp - ot 49000Lexus CT 200h - ot 55000 (No bazoviq model s vkl dosta bogato oborudvane)Vseki sam moje da si izbira a na koito hbrida mu slab za sa6tite pari ima IS220d s dizel na toyota 177hp/400hm.
  • #20
    7 rate up comment 17 rate down comment
    t.t. ( преди 14 години )
    kva e taq povurnq ve mnogo e grozeen otzad, prili4a na kuso kombi a ne na hechback.....i taq 4ista4ka e kato samobrusna4ka ,,,,....ne sum vijdal po malka ot tazi kato izklu4im 4ista4kite na bmw ot 1990godina na farovete....kakuv i e smisula ???? i s teq ekrani koito zaemat centralnata 4ast na prozoreca sa pulen *** ..kakvo stana sus tuchscreen sistemata na lexus ???
  • #19
    5 rate up comment 11 rate down comment
    От извора ( преди 14 години )
    Lexus на английски се произнася ЛЕКСЪС и на български би трябвало да се пише ЛЕКСЪС. В английския език няма крадко У.
  • #18
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Striker ( преди 14 години )
    Прави сте. Извинявам се.
  • #17
    12 rate up comment 5 rate down comment
    йок ( преди 14 години )
    Колата изглежда обещаваща в технологично отношение,нооо така и не разбрах цената,а това е много важно за оценката на автомобила.Ако отива към 50+ бона,едва ли ще има много собственици в България.Иначе и отвън и отвътре си е чист Лексус.
  • #16
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Прилична кола, бих си я купил, ако имаше облекчения, щеше да ми пасне като ръкавица.