IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

CT 200h - Първият на Lexus

Автомобилът е първи за Lexus в много области, но дали ще бъде първи в класа си?

CT 200h - Първият на Lexus

Този уикенд имахме възможността да се запознаем с чисто новия модел на Lexus - CT 200h. Това е първият компактен модел на марката, първият конструиран за Европа, първият хечбек, и първият с предно предаване.

Lexus CT 200h е позициониран в луксозния "С" сегмент, където от доста време са се настанили автомобили като Audi A3 и BMW 1-Series.

За да успее да спечели горно класиране в окупираният от доказани немци сегмент, японския луксозен хечбек трябва да предложи нещо, което конкурентите му нямат.

Сигурно се досещате, че пионерите сред луксозните хибридни возила ще атакуват с хибрид. Той по обичай е пълен хибрид, първият компактен луксозен хибрид, опакован и конструиран като всеки друг Lexus.

Който е сядал зад волана на тази марка, знае, че това означава безкомпромисно качество, висококачествени материали, перфектна сглобка и неповторим комфорт.

Всичко това е налице и при най-малкия Lexus. Налице са също така комфортната возия, подсигурена от създаденото специално за CT 200h шаси, и екологичното задвижване, заето директно от Prius 3.

Още като чухме това, решихме, че сме открили пропуск при проектирането на модела, и веднага зададохме въпросът - "Защо не добавихте някоя конска сила отгоре? Това все пак е Lexus!".

Затапиха ни така - "Защо да бърникаме нещо, доказано, обмисляно с години, което работи безпогрешно под капаците на милион коли!?".

Съгласихме сме, но у нас остана убеждението, че CT 200h е всъщност Prius с много екстри.

Това обаче се оказа толкова вярно, колкото е вярно твърдението, че BMW 1 и BMW 5 са една и съща кола, защото могат да се екипират с аналогичен двигател.

Да, CT 200h използва хибридната система на Prius, но само толкова. Всичко друго е коренно различно. Както вече спомнехме, шасито, купето и окачването са проектирани от нулата, специално за модела.


Отзад CT 200h използва двойни носачи, които му дават далеч по-комфортна возия от тази на Prius (окачването е много близко до това на RX 450h). Благодарение на това най-малкият Lexus, е и много стабилен в завоите, през които преминава с минимално накланяне.

Заслуга за това имат и ниския център на тежестта, класическото междуосие (2.6 метра), четирите режима на управление (Eco, Normal, Sport, EV) и оптималното съотношение на масите за кола с предно предаване, в съотношение 45 / 55.

Луксът също е на ниво, като при всеки Lexus. Компактният автомобил е заел много от стила на арматурното табло и най-вече на централната конзола, която е вдъхновена от супервозилото LFA.

В салона са налични безброй екстри, сред които и инфо-развлекателната система Remote Touch на Lexus, която работи с нещо като компютърна мишка. Материалите са с високо качество, като някои от тях са стандартно обшити с естествена кожа.


Дизайнът пък е по-скоро сдържан, но в същото време респектиращ и надменен, което е също типично за марката.

Lexus CT 200h има сходни размери с конкурентите (в това число и обемът на багажника), сходно тегло, сходна динамика (със съответните дизелови версии с подобна мощност) и сходна цена.

Предлага обаче много по-ниски нива на емисии на CO2 - 87 г/км. Не отделя никакви твърди частици в отработените газове, а нивата на азотните окиси са едва 3,3 мг/км.


В повечето европейски страни това означава облекчения в размер на около 4 000 евро. У нас такива няма..., но все пак CT 200h успява да спести някой друг лев от задължителните такси.

Това е възможно, тъй като в България пътният данък се изчислява само върху двигателя с вътрешно горене. Той в случая генерира 99 к.с., което означава, че автомобилът дава 136 к.с., а плащането към държавата е като за 99.

За да заплаши максимално конкурентите, Lexus използва още един силен коз - напълно безплатно обслужване в рамките на гаранционния срок, което е включено в цената и не й влияе.



Технически характеристики Lexus CT 200h (по каталог)

Максимална обща мощност - 136 к.с.
Максимален въртящ момент - 207 Нм на електромотора и 142 Нм на ДВГ
Максимална скорост -  180 км/ч      
Време за ускорение 0-100 км/ч  - 10,3 сек
Коефициент на челно съпротивление - 0.28
Разход на гориво комбиниран цикъл - 3,8 л / 100 км
Собствено тегло - 1370-1410 кг      
Дължина - 4320  мм   
Широчина - 1765 мм
Височина - 1430  мм
Междуосие - 2600 мм
Вместимост на багажника, изправени задни седалки - 345 литра (до покривалото в багажника)      
Вместимост на багажника, свалени задни седалки - 985 литра (запълнен до тавана)

Дали Lexus CT 200h ще се превърне в най-успешният модел на марката предстои да разберем. Возилото притежава сериозни качества, много от тях уникални за сегмента. Конкурентите обаче са много силни, най-силните възможни, така че битката за клиенти определено няма да бъде лека.

Тъй като имахме възможност да покараме колата само около 100 километра не можем да й дадем точна оценка по отношение на пътното поведение, приложимостта в ежедневието и ефективността. Това ще направим в близките дни, когато вземем возилото за подробно изследване.

До тогава обаче ще ви предизвикаме с въпрос. Какъв среден разход, според вас ще даде моделът при нашия тест? По обичай ще изпитаме колата в града и извън него, карайки спокойно и динамично.

Предположения?


 

0 от 500
  • #35
    6 rate up comment 17 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    mafia, да ти се намира доказателство (линк) за измислиците които пишеш? Ето ти един сертифициран доклад който твърди точно обратното - CO2 емисии при производството на Приус са колкото и на подобните му конвенционални автомобили, а емисиите за целия жизнен цикъл - общо 37% по-малко:http://***.toyota.eu/Lists/ECS%20Publications/Prius_environmental_declaration.pdf
  • #34
    11 rate up comment 3 rate down comment
    777 ( преди 14 години )
    Sredniat razhod pri smeseno karane e shest litra na sto kilometra. pozdravi :-)
  • #33
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Badi do G ( преди 14 години )
    Prav si priznavam si 4e ne sam naqsno s novite tehnologiii kolkoto do leaf ne be6e li kola izcqlo na tok toest neizpolzvaema na dalag pat. Edna korekciq kam cenite vaprosniq hybrid e avtomatik no za da imate audi,bmw ili MB avtomatik trq da doplatite okolo 4000lv. Cenata e dobra kato se sapstavi s evropeiska kola koqto e s dizelov motor i avtomat.Kolkoto do Prius i Auris hibrid te sa s nai mn s 10000lv po eftini no ne polu4ava6 premium ka4estvo otvatre se edno kara6 kola sreden klas za 20 bona
  • #32
    17 rate up comment 7 rate down comment
    G ( преди 14 години )
    Hei Badi,li4i si kolko razbira6 ot koli.V USA niama Prius plug in v nikakva forma.Edinstvenite v momenta sa Volt i Leaf.Priusa e tolkova dale4e ot tazi tehnologia,4e si niama6 nikakva ideq.Ina4e kolata izglegda prili4no,no predpo4itam Volt.Po-krasiv,po-savremenna tehnologia,po-ikonomi4en i pone v USA cenite sa po4ti ednakvi!
  • #31
    16 rate up comment 11 rate down comment
    ==maFIA== ( преди 14 години )
    По-късно от Великобритания поискали справка за изхвърления CO2 при производството на приус и японците отказали да представят конкретни резултати
  • #30
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Цитат от японски доклад относно 3-то поколение хибридна система в новия приус до Американската автомобилна инспекция:- 16 км. преход само на ток с празен резервоар, топло и сухо време;- скромно ускорение;- 4,3л/100км при ниска скорост на придвижване, приблизително близък до разхода на подобен автомобил само с ДВГ;- спирачки с KERS - удължават спирачният път;+ 20 до 25% по-малко изпускани вредни газове.
  • #29
    9 rate up comment 7 rate down comment
    ANGRY ( преди 14 години )
    Нека е в моя гараж, а вие завиждайте и си говорете каквото искате! Много зле ще чувствам, знаейки мнението ви...
  • #28
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ще видим, но за европа лексус си е авто екзотика и не вярвам да пожъне някакъв голям успех... традициите са си традиции!
  • #27
    3 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Колата е супер!Хай-тек,модерна,красива,икономична,предполагам и удобна.Всичкото е ОК до като стигнем въпроса с цената.Почитател съм на японските автомобили,защото предлагат добро качество на цена по-ниска от конглокенцията в Европа.С този автомобил обаче нещата стоят по-различно.По-скъп е и няма да има с какво толкова да привлече евентуалните купувачи.Който иска хибрид от Тойота яе си вземе Приус или Аурис на нормална цена,а който иска лукс ще вземе МБ,БМВ или Ауди на по-ниска.Грешна политика!!!
  • #26
    18 rate up comment 12 rate down comment
    BB ( преди 14 години )
    Za tehnologiite ne znam, ama na vunshen vid e nai-grozniq Lexus koito sum vijdal nqkoga! Cenata e visochka i v USA da ne govorim za evropa