IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

CT 200h - Първият на Lexus

Автомобилът е първи за Lexus в много области, но дали ще бъде първи в класа си?

CT 200h - Първият на Lexus

Този уикенд имахме възможността да се запознаем с чисто новия модел на Lexus - CT 200h. Това е първият компактен модел на марката, първият конструиран за Европа, първият хечбек, и първият с предно предаване.

Lexus CT 200h е позициониран в луксозния "С" сегмент, където от доста време са се настанили автомобили като Audi A3 и BMW 1-Series.

За да успее да спечели горно класиране в окупираният от доказани немци сегмент, японския луксозен хечбек трябва да предложи нещо, което конкурентите му нямат.

Сигурно се досещате, че пионерите сред луксозните хибридни возила ще атакуват с хибрид. Той по обичай е пълен хибрид, първият компактен луксозен хибрид, опакован и конструиран като всеки друг Lexus.

Който е сядал зад волана на тази марка, знае, че това означава безкомпромисно качество, висококачествени материали, перфектна сглобка и неповторим комфорт.

Всичко това е налице и при най-малкия Lexus. Налице са също така комфортната возия, подсигурена от създаденото специално за CT 200h шаси, и екологичното задвижване, заето директно от Prius 3.

Още като чухме това, решихме, че сме открили пропуск при проектирането на модела, и веднага зададохме въпросът - "Защо не добавихте някоя конска сила отгоре? Това все пак е Lexus!".

Затапиха ни така - "Защо да бърникаме нещо, доказано, обмисляно с години, което работи безпогрешно под капаците на милион коли!?".

Съгласихме сме, но у нас остана убеждението, че CT 200h е всъщност Prius с много екстри.

Това обаче се оказа толкова вярно, колкото е вярно твърдението, че BMW 1 и BMW 5 са една и съща кола, защото могат да се екипират с аналогичен двигател.

Да, CT 200h използва хибридната система на Prius, но само толкова. Всичко друго е коренно различно. Както вече спомнехме, шасито, купето и окачването са проектирани от нулата, специално за модела.


Отзад CT 200h използва двойни носачи, които му дават далеч по-комфортна возия от тази на Prius (окачването е много близко до това на RX 450h). Благодарение на това най-малкият Lexus, е и много стабилен в завоите, през които преминава с минимално накланяне.

Заслуга за това имат и ниския център на тежестта, класическото междуосие (2.6 метра), четирите режима на управление (Eco, Normal, Sport, EV) и оптималното съотношение на масите за кола с предно предаване, в съотношение 45 / 55.

Луксът също е на ниво, като при всеки Lexus. Компактният автомобил е заел много от стила на арматурното табло и най-вече на централната конзола, която е вдъхновена от супервозилото LFA.

В салона са налични безброй екстри, сред които и инфо-развлекателната система Remote Touch на Lexus, която работи с нещо като компютърна мишка. Материалите са с високо качество, като някои от тях са стандартно обшити с естествена кожа.


Дизайнът пък е по-скоро сдържан, но в същото време респектиращ и надменен, което е също типично за марката.

Lexus CT 200h има сходни размери с конкурентите (в това число и обемът на багажника), сходно тегло, сходна динамика (със съответните дизелови версии с подобна мощност) и сходна цена.

Предлага обаче много по-ниски нива на емисии на CO2 - 87 г/км. Не отделя никакви твърди частици в отработените газове, а нивата на азотните окиси са едва 3,3 мг/км.


В повечето европейски страни това означава облекчения в размер на около 4 000 евро. У нас такива няма..., но все пак CT 200h успява да спести някой друг лев от задължителните такси.

Това е възможно, тъй като в България пътният данък се изчислява само върху двигателя с вътрешно горене. Той в случая генерира 99 к.с., което означава, че автомобилът дава 136 к.с., а плащането към държавата е като за 99.

За да заплаши максимално конкурентите, Lexus използва още един силен коз - напълно безплатно обслужване в рамките на гаранционния срок, което е включено в цената и не й влияе.



Технически характеристики Lexus CT 200h (по каталог)

Максимална обща мощност - 136 к.с.
Максимален въртящ момент - 207 Нм на електромотора и 142 Нм на ДВГ
Максимална скорост -  180 км/ч      
Време за ускорение 0-100 км/ч  - 10,3 сек
Коефициент на челно съпротивление - 0.28
Разход на гориво комбиниран цикъл - 3,8 л / 100 км
Собствено тегло - 1370-1410 кг      
Дължина - 4320  мм   
Широчина - 1765 мм
Височина - 1430  мм
Междуосие - 2600 мм
Вместимост на багажника, изправени задни седалки - 345 литра (до покривалото в багажника)      
Вместимост на багажника, свалени задни седалки - 985 литра (запълнен до тавана)

Дали Lexus CT 200h ще се превърне в най-успешният модел на марката предстои да разберем. Возилото притежава сериозни качества, много от тях уникални за сегмента. Конкурентите обаче са много силни, най-силните възможни, така че битката за клиенти определено няма да бъде лека.

Тъй като имахме възможност да покараме колата само около 100 километра не можем да й дадем точна оценка по отношение на пътното поведение, приложимостта в ежедневието и ефективността. Това ще направим в близките дни, когато вземем возилото за подробно изследване.

До тогава обаче ще ви предизвикаме с въпрос. Какъв среден разход, според вас ще даде моделът при нашия тест? По обичай ще изпитаме колата в града и извън него, карайки спокойно и динамично.

Предположения?


 

0 от 500
  • #55
    8 rate up comment 0 rate down comment
    S 350 BlueTEC ( преди 14 години )
    малкият 3.0 - V6, EURO6, 7G-tronic, 0-100 7 секунди;големият 6.0 - V12; 4,5 секунди
  • #54
    1 rate up comment 9 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Анонимен, марките които правеха лукс автомобили според дефиницията ти отдавна фалираха. И това е съвсем естествено.
  • #53
    0 rate up comment 9 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    G, плъгин Приус с литиево/йонни батерии тестваха в Тойота още през 2007. Не го пуснаха в производство, защото е щял да бъде непродаваем, също както Волт в момента. Ето, ограмоти се сам: http://green.autoblog.com/2007/07/30/specs-of-the-plug-in-prius-toyota-is-testing-in-japan/
  • #52
    1 rate up comment 9 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    S350BlueTEC, "жалкото" ускорение на Lexus GS450h 0-100 e 5.9 секунди. Колко са по-бързите дизели? А радиоактивното излъчване го има само в твойта глава.
  • #51
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Какъв лукс можеш да очакваш от японците??? Лукс, това е персонално отношение към потребителя, възможността да му предоставиш избор от технологии, материали и изработка недостъпни за масовия потребител. Това изключва всички продукти резултат на роботизирано производство!!!
  • #50
    1 rate up comment 11 rate down comment
    georgadams ( преди 14 години )
    абе,пичази,въобще не ме интересува околната среда в момента,а удоволствието да се покара луксозна кола-това е лексус.харесват ми луксозните неща.Карайте си вие трошките))и всеки да му е хубаво на душата
  • #49
    12 rate up comment 1 rate down comment
    G ( преди 14 години )
    Hei Lexus,tova,4e ima aftermarket Prius ne ozna4ava,4e gi ima seriino i se predlagat ot Toyota i te poemat garanciata.Problema ne e cenata,a tova,4e nemogaha da napravqt bateriite,zastoto polzvat staro pokolenie.Kagi mi zasto vaznameriavat ot dogodina da pusnat i te plug-in hybrid?Prosto ne ti se iska da si prizna6,4e izostavat.Moge s Priusa da drapnaha napred,no sega ve4e sa nazad ot dosta kompanii,koito izkaraha izkarvat i ste predlogat pove4e modeli ot Toyota/Lexus.
  • #48
    12 rate up comment 1 rate down comment
    S 350 BlueTEC ( преди 14 години )
    EURO-6 има непреодолими непреодолими бариери за смешните хибриди: жалкото ускорение, радиоактивно излъчване!!!
  • #47
    1 rate up comment 11 rate down comment
    georgadams ( преди 14 години )
    здравейте.днес пробвах посочената кола на ниво Екзекютив-страхотна е-на спортен мод саундът на мотора и е по-хубав и от БМВ.НО е малко тясна за мен-аз съм си големичък.Хубава луксозна кола-
  • #46
    1 rate up comment 14 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    А за клоуна със сравнението с С-класа:Приус - 6 мг/км азотни окисиS 350 BLUETEC - 65 мг/км азотни окисиСамо около 11 пъти повече. Днешният приус би покрил и ЕУРО 15 когато го измислят.