IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

CT 200h - Първият на Lexus

Автомобилът е първи за Lexus в много области, но дали ще бъде първи в класа си?

CT 200h - Първият на Lexus

Този уикенд имахме възможността да се запознаем с чисто новия модел на Lexus - CT 200h. Това е първият компактен модел на марката, първият конструиран за Европа, първият хечбек, и първият с предно предаване.

Lexus CT 200h е позициониран в луксозния "С" сегмент, където от доста време са се настанили автомобили като Audi A3 и BMW 1-Series.

За да успее да спечели горно класиране в окупираният от доказани немци сегмент, японския луксозен хечбек трябва да предложи нещо, което конкурентите му нямат.

Сигурно се досещате, че пионерите сред луксозните хибридни возила ще атакуват с хибрид. Той по обичай е пълен хибрид, първият компактен луксозен хибрид, опакован и конструиран като всеки друг Lexus.

Който е сядал зад волана на тази марка, знае, че това означава безкомпромисно качество, висококачествени материали, перфектна сглобка и неповторим комфорт.

Всичко това е налице и при най-малкия Lexus. Налице са също така комфортната возия, подсигурена от създаденото специално за CT 200h шаси, и екологичното задвижване, заето директно от Prius 3.

Още като чухме това, решихме, че сме открили пропуск при проектирането на модела, и веднага зададохме въпросът - "Защо не добавихте някоя конска сила отгоре? Това все пак е Lexus!".

Затапиха ни така - "Защо да бърникаме нещо, доказано, обмисляно с години, което работи безпогрешно под капаците на милион коли!?".

Съгласихме сме, но у нас остана убеждението, че CT 200h е всъщност Prius с много екстри.

Това обаче се оказа толкова вярно, колкото е вярно твърдението, че BMW 1 и BMW 5 са една и съща кола, защото могат да се екипират с аналогичен двигател.

Да, CT 200h използва хибридната система на Prius, но само толкова. Всичко друго е коренно различно. Както вече спомнехме, шасито, купето и окачването са проектирани от нулата, специално за модела.


Отзад CT 200h използва двойни носачи, които му дават далеч по-комфортна возия от тази на Prius (окачването е много близко до това на RX 450h). Благодарение на това най-малкият Lexus, е и много стабилен в завоите, през които преминава с минимално накланяне.

Заслуга за това имат и ниския център на тежестта, класическото междуосие (2.6 метра), четирите режима на управление (Eco, Normal, Sport, EV) и оптималното съотношение на масите за кола с предно предаване, в съотношение 45 / 55.

Луксът също е на ниво, като при всеки Lexus. Компактният автомобил е заел много от стила на арматурното табло и най-вече на централната конзола, която е вдъхновена от супервозилото LFA.

В салона са налични безброй екстри, сред които и инфо-развлекателната система Remote Touch на Lexus, която работи с нещо като компютърна мишка. Материалите са с високо качество, като някои от тях са стандартно обшити с естествена кожа.


Дизайнът пък е по-скоро сдържан, но в същото време респектиращ и надменен, което е също типично за марката.

Lexus CT 200h има сходни размери с конкурентите (в това число и обемът на багажника), сходно тегло, сходна динамика (със съответните дизелови версии с подобна мощност) и сходна цена.

Предлага обаче много по-ниски нива на емисии на CO2 - 87 г/км. Не отделя никакви твърди частици в отработените газове, а нивата на азотните окиси са едва 3,3 мг/км.


В повечето европейски страни това означава облекчения в размер на около 4 000 евро. У нас такива няма..., но все пак CT 200h успява да спести някой друг лев от задължителните такси.

Това е възможно, тъй като в България пътният данък се изчислява само върху двигателя с вътрешно горене. Той в случая генерира 99 к.с., което означава, че автомобилът дава 136 к.с., а плащането към държавата е като за 99.

За да заплаши максимално конкурентите, Lexus използва още един силен коз - напълно безплатно обслужване в рамките на гаранционния срок, което е включено в цената и не й влияе.



Технически характеристики Lexus CT 200h (по каталог)

Максимална обща мощност - 136 к.с.
Максимален въртящ момент - 207 Нм на електромотора и 142 Нм на ДВГ
Максимална скорост -  180 км/ч      
Време за ускорение 0-100 км/ч  - 10,3 сек
Коефициент на челно съпротивление - 0.28
Разход на гориво комбиниран цикъл - 3,8 л / 100 км
Собствено тегло - 1370-1410 кг      
Дължина - 4320  мм   
Широчина - 1765 мм
Височина - 1430  мм
Междуосие - 2600 мм
Вместимост на багажника, изправени задни седалки - 345 литра (до покривалото в багажника)      
Вместимост на багажника, свалени задни седалки - 985 литра (запълнен до тавана)

Дали Lexus CT 200h ще се превърне в най-успешният модел на марката предстои да разберем. Возилото притежава сериозни качества, много от тях уникални за сегмента. Конкурентите обаче са много силни, най-силните възможни, така че битката за клиенти определено няма да бъде лека.

Тъй като имахме възможност да покараме колата само около 100 километра не можем да й дадем точна оценка по отношение на пътното поведение, приложимостта в ежедневието и ефективността. Това ще направим в близките дни, когато вземем возилото за подробно изследване.

До тогава обаче ще ви предизвикаме с въпрос. Какъв среден разход, според вас ще даде моделът при нашия тест? По обичай ще изпитаме колата в града и извън него, карайки спокойно и динамично.

Предположения?


 

0 от 500
  • #15
    8 rate up comment 13 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Средно разходът е колкото на най-малките дизели с дълги ръчни скорости в класа. Хибридът обаче е по-ефективен, защото дизелът има 10-15% повече енергия в единица обем, по-комфортен заради липса на шум и вибрации и автоматичната трансмисия и по-екологичен заради неколкократно по-ниските емисии. Особен успех тоя Лекс обаче едва ли ще има, предвид началната цена.
  • #14
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    аве ко да ва каа тоуота аурис или ярис незнам коя коя е самоче по излъсната
  • #13
    7 rate up comment 13 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    А3, на тебе колко пъти да ти обяснявам? На идеално гладка магистралата е бензинов мотор, ама с цикъл на Аткинсон и e-CVT, т.е. 15% - 30% по-ефективен от конвенционален с фиксирани предавки. Но има ли идеално гладки магистрали без никакъв трафик? При 120 - 130 км/ч предполагам разходът ще е 6л/100км. При 90 км/ч - 4.5-5л/100, градско може и под 3.5л/100. Средно - 5.5л/100.
  • #12
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    Striker - ако семейството ти беше там и нямаха пари да се приберат, едва ли щеше да пишеш така!!!
  • #11
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    Въпреки, че намразих Тойота, ако трябва да съм честен, с удоволствие бих карал точно този модел Лексус. Малък, нисък разход и изглежда удобен. Вярно, докато не се кача да го пробвам, не мога да преценя дали е супер удобен, но поредполагам, че ще има много по-удобни седалки от на Тойота Корола.Успешен е модела, може би ще е също толкова успешен, колкото LS600H :)
  • #10
    2 rate up comment 19 rate down comment
    Митко ( преди 14 години )
    Първият КАКВО на Лексус?
  • #9
    28 rate up comment 2 rate down comment
    penev ( преди 14 години )
    drianov, именно за да не ви подведем ще дадем точна оценка за пътното поведение, приложимостта в ежедневието, ефективността и др. в средата на този месец, когато покараме колата няколко дни.Ще опишем потреблението на гориво на магистрала със скорост 110 - 140 км/час, потреблението на гориво на извънградски път със скорост 80-100 км/час, както и това в града.Поздрави,automedia.bg
  • #8
    24 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 14 години )
    Striker, автоманиак и техничар по душа, не ти прави чест да пишеш такива коментари. Пък и да не си, имай малко уважение към трагедията на хората. Утре и на нашата глава може да дойде.
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    drianov ( преди 14 години )
    Добре и аз така съм чувал, но искам потвържение от някой с приус или от екипа тествал този лексус.Теста е много *** - Илизам на магистрала, гледам да поддъжам 120 км/ч през цялото време и се връщам до изходната точка - това е! Дори за 20-30 км на магистрала ще е ясно колко гори...
  • #6
    19 rate up comment 7 rate down comment
    A3 ( преди 14 години )
    Na magistralata hibrida e 4isto i prosto benzinov motor-za magistrala dizela e nai-uda4niq izbor