IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Идва новият Ford Focus

Ford Focus идва на пазара в България, където негови най-големи конкуренти ще са Opel Astra и VW Golf.

Идва новият Ford Focus
Как изглеждат базисните технически характеристики на новия Focus в сравнение с подобните версии на другите немски конкуренти в този клас? Първият избор на новия Focus ще e с двигател 1.6 Ti-VCT с променливо газоразпределение (променливо време за отваряне и затваряне на клапаните). Максималната му мощност е 77 kW, a максималният въртящ момент 150 Nm.
 
 
При другите немски производители (Opel Astra и VW Golf) този тип двигател не е базисен, като имат и по-евтини предложения. При Opel Astra най-близо до този двигател е версията с 1.6 XER с мощност 85 kW, при Volkswagen Golf залагат на двигатели с турбина и с подобни параметри е компактният 1.2 TSI с мощност 77 kW и максимален въртящ момент 175 Nm.
 
 
Интересно е, че когато сравняваме собствените тегла на конкурентите, най-лек от трите автомобила е Focus. Единствен тежи под 1200 кг и е по-лек с 38 кг. от иначе по-малкия като размери Golf. Astra има още по-високо собствено тегло и от Golf и нейният бензинов двигател с обем 1.6 трябва да се справя с тегло от 1320 кг.
 
 
Вижте как изглеждат базисните технически характеристики на Focus, Astra и Golf
 
Двигател: 1,6 TiVCT (77 kW)     1,6 XER (85 kW)        1,2 TSI (77 kW)
Трансмисия: 5М                                5М                                   6М
Мощност:       77 kW                         85 kW                             77kW
Nm:                  150                              155                                 175
Ускорение:         12.3 сек.            11.7 сек.                      10.6 сек.
Разход (л/100 км): 5.9                      6.3                                 5.7
Собствено тегло: 1195 кг                1320 кг.                    1233 кг.
Дължина:           4358 мм                4419 мм                    4199 мм
0 от 500
  • #17
    33 rate up comment 3 rate down comment
    М до "Мокус Мен ( преди 14 години )
    не харесвам Голф, дори писах, че не харесвам Вагените, но ... има си цифри. А за твое успокоение ще призная, че днешния Фокус РС е по-добър от Голф ГТИ, но в статията става дума за базовите/масовите модели. Там Голф е пред Факус и като продажби и като качество.
  • #16
    34 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 14 години )
    Истината е,че за момента няма атмосферен 1.6 който да се мери по мощност,особено по въртящ момент и икономичност с 1.6 GDI на корейците.
  • #15
    33 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 14 години )
    ***,пак доказваш колко си ***!Hyundai Veloster излиза лятото в Германия.Този Фокус познай дали ще го видим преди средата на 2012.Голф 1.4 не ми го давай за проимер,че ме заболя корема от смях.Великия мотор 1.4 с 80 к.с. от голф 3.Голяма работа е,верно,тегав и харчи като 2.0.Другите са турбо и не можеш да ги сравняваш с атмосферни,ако изобщо чаткаш за какво ти говоря.Понеже ти колите само в и-нет ги гледаш,за това питам.
  • #14
    33 rate up comment 5 rate down comment
    M до "До М&quot ( преди 14 години )
    виж статистиките с продажбите
  • #13
    36 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Миризма, Hyundai Veloster още не се предлага по магазините, за да го даваш като нещо отдавна измислено от Хюндай модела е 2012г., а i30 въобще не го намесвай, тука сравняват малки двигатели. ако вземат на Голф 1.4 и ще откриеш, че Хюндай i30 просто е на светлинни години изоставане. С ускорение от 8сек.за 1.4литров Голф до 100км. срещу 11сек. при най-бързия 1.6литров мотор на Хюндай i30 а ако споменем Двулитровия Голф r20 който стига 100км. за 5,5сек. се вижда колко много е изоставанал Хюндай.
  • #12
    38 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    То по твоята логика цяла Германия са простаци...
  • #11
    43 rate up comment 7 rate down comment
    Фокус Фен ( преди 14 години )
    простака си харесва голфа и каквото и да му предлагаш, ще ти вика че голфа е най-добър.
  • #10
    52 rate up comment 4 rate down comment
    До М ( преди 14 години )
    Я ми светни къде го гледа тоя филм за първите места на GOLF и Меган? Слез на земята мялко бе момче
  • #9
    41 rate up comment 19 rate down comment
    M ( преди 14 години )
    Голяма смешка - Гоуф конглокент на Фокус. В този клас Форд се конглокира с Астра, i30 и c'eed. Според мен първите места са заети от Голф и Меган. Кой можа да измисли това за конглокенция между Голф и Фокус? Не съм фен на Вагените, но като Голфа е по-добър, как да не го признаеш.
  • #8
    38 rate up comment 26 rate down comment
    pff ( преди 14 години )
    Ле ле,Форд сега ли откриват променливото газоразпределение!И тази мощност и въртящ момент не са нищо особено.Hyundai Veloster (тривратото i30) е с 1.6 атмосферен с дир. впръскване и променливи фази,103 kW 167 Nm.Не са го сравнили с него,защото не само фокусчето,но и голфарата и астрата ще станат за смях.