IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Идва новият Ford Focus

Ford Focus идва на пазара в България, където негови най-големи конкуренти ще са Opel Astra и VW Golf.

Идва новият Ford Focus
Как изглеждат базисните технически характеристики на новия Focus в сравнение с подобните версии на другите немски конкуренти в този клас? Първият избор на новия Focus ще e с двигател 1.6 Ti-VCT с променливо газоразпределение (променливо време за отваряне и затваряне на клапаните). Максималната му мощност е 77 kW, a максималният въртящ момент 150 Nm.
 
 
При другите немски производители (Opel Astra и VW Golf) този тип двигател не е базисен, като имат и по-евтини предложения. При Opel Astra най-близо до този двигател е версията с 1.6 XER с мощност 85 kW, при Volkswagen Golf залагат на двигатели с турбина и с подобни параметри е компактният 1.2 TSI с мощност 77 kW и максимален въртящ момент 175 Nm.
 
 
Интересно е, че когато сравняваме собствените тегла на конкурентите, най-лек от трите автомобила е Focus. Единствен тежи под 1200 кг и е по-лек с 38 кг. от иначе по-малкия като размери Golf. Astra има още по-високо собствено тегло и от Golf и нейният бензинов двигател с обем 1.6 трябва да се справя с тегло от 1320 кг.
 
 
Вижте как изглеждат базисните технически характеристики на Focus, Astra и Golf
 
Двигател: 1,6 TiVCT (77 kW)     1,6 XER (85 kW)        1,2 TSI (77 kW)
Трансмисия: 5М                                5М                                   6М
Мощност:       77 kW                         85 kW                             77kW
Nm:                  150                              155                                 175
Ускорение:         12.3 сек.            11.7 сек.                      10.6 сек.
Разход (л/100 км): 5.9                      6.3                                 5.7
Собствено тегло: 1195 кг                1320 кг.                    1233 кг.
Дължина:           4358 мм                4419 мм                    4199 мм
0 от 500
  • #37
    31 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    Спокойно, моторите на Фолксваген са същата работа. Не са само Форд. Ето, сега с новите Ecoboost нещата тръгват в друга посока - турбина, директно впръскване, променливо газоразпределение. Идват и еднолитрови три цилиндрови мотори. Но не си прав, че няма развитие. Форд представиха още преди 6-7 години мотор с директно впръскване на гориво. Турбина съществува отдавна. Това, че ти не караш такава не означава, че не съществуват подобни мотори.
  • #36
    32 rate up comment 0 rate down comment
    До BGRS ( преди 13 години )
    Само да ти кажа нормалната практика на Форд - двигателя 1.8 TDCi ползва същия блок като на Форд Сиера 87 година, само че отгоре са му сложили нова глава и електроника. Лагерите и доста от основните части на мотора съвпадат напълно и затова изчезнаха по магазините частите за дрътата Сиера или им вдигнаха 10-торно цените. Пак казвам, добавят буквички отзад по мотора и нов софтуер, за 25г толкова,няма друга толкова изоставаща технологично фирма, няма турбини в ниския клас, няма никой .. чакаме само
  • #35
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Фокус Фен ( преди 13 години )
    Февруари в Испания и Франция автовозите разккарваха нояият Фокус. Има го и по автосалоните. Тука в БГ докато дойде .... може и година да мине. В Германия се кара Голф заради магистралите, колата е направена за магистрала, я в БГ за какво ти е Голф като няма магистрали??? Истината е в пътното поведение на Фокуса, неможе да се сравни с това на Голфа!
  • #34
    34 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    В София не съм стъпвал от 1997 година. Не мисля и да го правя в скоро време. В Казанлък съм минавал точно два пъти - преди 25 година с ученическа ексглокзия и преди 3 години, на път за Шипка. Говориш ми за места в България, за които вече дори не се сещам как изглеждат.
  • #33
    31 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Каква кола пробваш,че не разбрахме?Престани с тия филми "отмарям .. ",къде бе,в София ли..???Ей,казанлъшки ***,не ми се занимава със селски ***....
  • #32
    33 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    A, забравих за дизайна. Попитаха ме за мнението. Можех и да не отговарям. Пояснил съм в отговора си изрично, че като видя колата и я пробвам, може да си променя мнението. Не мислех да се занимавам с това ( тестдрайвове), но вие ме заинтригувахте :)
  • #31
    33 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    Напротив. Понеже имам много работа през деня и седмицата, гледам да отморя някой час тук. Но такива като теб не ми позволяват. и нещо се бъркаш с AZ. А за двигателите...хората отдавна разбраха, че няма смисъл да се надуват с атмосферки. Просто ползват старите мотори за базови, като им правят някоя лека корекция. А бъдещято няма нищо общо с фосирането на атмосферен мотор.
  • #30
    31 rate up comment 3 rate down comment
    до ромчето ( преди 13 години )
    BGRS/AZ,няма смисъл да си сменяш никовете.Толкова си ***,че се бъркаш с кой си писал.Имаме новина,разбираме,че си софиянец.А уж беше бургазлия.Записвай си какво си лъгал,че съвсем се ***,*** казанлъшки ***!Второ,1.6 GDI на Hyundai е със 167 Нм.,много повече от 150 Нм. на последния "технологичен писък" на Форд.Няма 1.6 атмосферен с такъв въртящ момент и мощност.Включително и от Хонда.Това е истината.
  • #29
    33 rate up comment 3 rate down comment
    до BGRS ( преди 13 години )
    Мн списания четеш, и изглежда имаш мн свободно време да спамиш глупости! Стига се прави на голям разбирач, тази кола не си е виждал на живо ама голям анализ на дизайна направи. ***
  • #28
    33 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    @Maniac, двигателят е с увеличена мощност и сега харчи по-малко. Освен версията със 105 к.с. има и версия със 125 к.с. Това е нормална практика при всички производители. Въпреки, че ти се струват стари тия мотори, то те са с променливо газоразпределение и харчат толкова, колкото моята 1.25 литрова Фиеста от 2006 година. Това ще рече - 5.9 л/100 км по ECE. Всъщност, дори със 100 грама по-малко :P