IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Идва новият Ford Focus

Ford Focus идва на пазара в България, където негови най-големи конкуренти ще са Opel Astra и VW Golf.

Идва новият Ford Focus
Как изглеждат базисните технически характеристики на новия Focus в сравнение с подобните версии на другите немски конкуренти в този клас? Първият избор на новия Focus ще e с двигател 1.6 Ti-VCT с променливо газоразпределение (променливо време за отваряне и затваряне на клапаните). Максималната му мощност е 77 kW, a максималният въртящ момент 150 Nm.
 
 
При другите немски производители (Opel Astra и VW Golf) този тип двигател не е базисен, като имат и по-евтини предложения. При Opel Astra най-близо до този двигател е версията с 1.6 XER с мощност 85 kW, при Volkswagen Golf залагат на двигатели с турбина и с подобни параметри е компактният 1.2 TSI с мощност 77 kW и максимален въртящ момент 175 Nm.
 
 
Интересно е, че когато сравняваме собствените тегла на конкурентите, най-лек от трите автомобила е Focus. Единствен тежи под 1200 кг и е по-лек с 38 кг. от иначе по-малкия като размери Golf. Astra има още по-високо собствено тегло и от Golf и нейният бензинов двигател с обем 1.6 трябва да се справя с тегло от 1320 кг.
 
 
Вижте как изглеждат базисните технически характеристики на Focus, Astra и Golf
 
Двигател: 1,6 TiVCT (77 kW)     1,6 XER (85 kW)        1,2 TSI (77 kW)
Трансмисия: 5М                                5М                                   6М
Мощност:       77 kW                         85 kW                             77kW
Nm:                  150                              155                                 175
Ускорение:         12.3 сек.            11.7 сек.                      10.6 сек.
Разход (л/100 км): 5.9                      6.3                                 5.7
Собствено тегло: 1195 кг                1320 кг.                    1233 кг.
Дължина:           4358 мм                4419 мм                    4199 мм
0 от 500
  • #27
    35 rate up comment 1 rate down comment
    Maniac ( преди 14 години )
    конглокент = конк*рент. Мисля, че софтуера за ауто коректа за мръсни думи е написан от Форд :))
  • #26
    35 rate up comment 7 rate down comment
    Maniac ( преди 14 години )
    Отново са се постарали да е максимално грозен спрямо конглокентите. Двигателя отново е същия 77кв като от 2000-та година, ако ще и 20 букви да му сложат като абривиатура ТI-VCT I VGZ. Така като го гледам, вече само Дачия Логан му е конглокент.Боже, кога ще ни оттървеш от тази мъка Форд???
  • #25
    37 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 14 години )
    Между другото, попитах те, защото по мое мнение, при всички производители се наблюдава унифициране на дизайна при различните модели. Преди години Фокус и Фиеста изглеждаха доста по-различни една от друга. Също и Астра и Корса. При Ауди също има много елементи, които почти не се различават при различните модели. В миналото всеки модел имаше индивидуалност, а сега явно се набляга на принципа за принадлежност към марката...:)
  • #24
    33 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 14 години )
    Благодаря!
  • #23
    35 rate up comment 4 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Сега ако тръгна да обяснявам какво ми харесва и какво не, ще трябва да изпиша доста. Определено тоя дизайн взе да ми харесва. Отначало харесвах само задницата, която наподобява Фиеста. Не ми харесват обаче издължените задни светлинни тела. Към предницата нямам особени забележки. Може би само фаровете са с леко неправилна форма, което не ми допада, но за сметка на това ме кефи гърбицата им, като се гледат под определен ъгъл. Радиаторната решетка ( или псевдорешетка) също ми допада. Арматурното табло също е от нещата, които ми харесват макар, че аудиосистемата на Сони би могла да бъде заменена от тъчскрийн дисплей, което и ще стане след няколко месеца според информация на Форд. Не ми допадат малките и копченца. Освен това съм противник на каквато и да била форма на превключватели, различни от правоъгълник и кръг. Там Форд малко са се оляли, но това е болест в световен мащаб. Голф е пример за семпло табло, макар според мен някои бутони да са поставени неудобно зад скоростния лост. В това отношеие Фокус за мен е по-добре. Всички бутони са леко над скоростният лост, което за мен е удобно. Освен това скуката в Голф е голяма. Няма почти нищо, което да ти грабне окото с изключение на алуминиевите обръчи около приборите. Там Форд са предпочели обикновено оформление без каквато и да било украса. Обаче имат нещо, което ме накара да си мечтая за тая кола. Това са 7-те цвята на светлините в купето около жабка, джобове, скоростен лост и така нататък. Винаги съм предпочитал автомобили с добро осветление на купето през нощта. Дразнят ме коли, при които не е обърнато почти никакво внимание на осветлението. Що се отнася до формата на каросерията като цяло, то смятам, че е доста по-добра дори от стария Фокус. Стария дизайн бе добър, но след фейслифта през 2006 година взе да омръзва. Почти без промяна тоя дизайн се запази от 1999 година до сега. Ако бяха продължили така, имаше опасност от залитане в посока Голф, което за мен не би било добро решение. Ако бе класика тук, щеше да покаже как е най-добре да изглежда тая кола. За мен трябват съвсем леки корекции в светлините, за да ми хареса изцяло. Трябва да се махнат много големите удължения на задните светлинни тела и да се променят предните фарове в съответствие с концепцията Vertrek. В момента това ми прави впечатление от снимките. Ако обаче трябва да сравнявам с дизайните на Голф и Астра, определено ми харесва повече Фокус. След това залагам на Голф и накрая на Атра.Когато видя Фокус на живо и покарам, може би ще си променя част от мнението си. До тогава, това е. А мнението ми за дизайна на Голф и Астра е от живите ми срещи. Определено Голф ми харесва повече.
  • #22
    33 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 14 години )
    BGRS, не се заяждам, просто знам, че си фен на Форд. Искам да ми кажеш честно, този дизайн ли ти харесва повече или предишния? На мен новият ми се струва прекалено Фиестски...Пак ти казвам, не се заяждам, питам те като колега.
  • #21
    35 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Миризма ли си, какъв си, но хората отдавна измислиха турбокомпресора, за да си мерят *** с атмосферките на Хюндай. Твърде са закъснели. И все пак едно сравнение. Атмосферката на Хюндай работи с налягане на горивото до 150 бара, докато новите мотори на Фокус и БМВ със сигурност до 200 бара. Кое му е напредничавото на 1.6 GDI?
  • #20
    34 rate up comment 3 rate down comment
    AZ ( преди 14 години )
    Миризма, този фокус го видях днес в тунела на Люлин около 12.20 по обяд.Много си на зад с информацията.Виждал съм и Генезис и американската Соната, но все пак не съм от дълбоката провинция.
  • #19
    33 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    да добавя и цените. Голф 1.2 TSI FLY 85 k.с. - 26990 лева промоционална цена. 1.2 TSI, 105 k.с. - 31 159 лв. Астра 1.4 100 к.с. - 27900 лв. Стартовата цена на Фокус със 105 к.с. e 29 900 лева, което за съвсем нов модел е нормално. Но трябва да се погледне и оборудването. Който има нерви да сравнява, нека гледа ценовите листи на фирмите вносители. Който няма, да ходи да пробва. Като му хареса, купува. Няма значение какво. Важно е да не пиши глупости в тоя сайт!
  • #18
    36 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Статията е пълна с неточности. Базовият двигател на Golf е 1.4 л. 80 к.с., а в момента наистина се предлага на промоция 1.2 TSI FLY, но модификацията с 85 к.с. Базовият мотор с 80 к.с. има точно 132 Nm въртящ момент. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 13.9 секунди. Същата процедура се извършва от 1.2 TSI ( 85 к.с.) за 12.3 секунди. Що се отнася до Астра, то базовият мотор е 1.4 л., 100 к.с. и 130 Nm въртящ момент. За жалост не открих , за колко ускорява Астра, но според Ауто Билд, ускорението е над 14 секунди до 100 км/ч! Като се вижда, базовият мотор на Фокус е с по-добри характеристики, що се отнася до мощност и ускорение. Ауто Медия, откъде ви хрумна тази безумица да провокирате хората с неверни данни? Ето и линкове към сайтовете на Фолксваген и Опел в България.http://***.volkswagen.bg/modelle/golf_group/golf6/fakten_ziffer/technical_data/?motor=478http://***.opel.bg/avtomobili/opel-gama/koli/new-astra/funkcii-specifikazii/dvigateli-transmisii.html