IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайските коли Made in Bulgaria

Ще има и българска марка автомобили - LMC.

Китайските коли Made in Bulgaria

Рекламният мениджър на "Литекс моторс" - Кирил Георгиев съобщи, че производствените линии за автомобилния завод край ловешкото с. Баховица, където ще се произвеждат няколко модела на китайската марка Great Wall, пристигат през месец май.

Фабриката ще стартира производството с компактния автомобил Voleex, високопроходимия Hover и пикапа Steed, които ще бъдат показани на автосалон София 2011 това лято.

Капацитетът на предприятието е 50 000 коли годишно при две работни смени и 70 000 при трисменен режим. В него ще работят около 1800 души, 400 от които ще са чуждестранни експерти от Германия, Япония, Южна Корея, Китай и Италия.

От Литекс Моторс все още не посочват конкретни цени за моделите, като съобщават единствено: "цените на автомобилите, които ще произвеждаме ще бъдат с едно от най-добрите съотношения цена/качество на пазара". Няколко източника обаче посочват цена за модела Hover в България от около 22 000 лева.

Great Wall вече продава продукцията си в България. Автомобилите са внесени от Китай, като началото на годината у нас са продадени 60 возила от моделите Hover и Steed.

От информацията става ясно още, че в бъдеще предприятието ще произвежда и самостоятелна българска марка LMC - Litex Motors Corporation. Автомобилите ще бъдат базирани на китайските модели, като ще отговарят на всички европейски стандарти.

0 от 500
  • #40
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Скептик ( преди 14 години )
    Ивайло, няма как да стане това. Пазарна икономика сме. За да се купят нови автомобили, се правят конглокси. Освен да се бутне някой подкуп, не виждам как би могло да стане по друг начин. да, но така ще писнат другите вносители на автомобили, защото това не са малко автомобили спрямо технните продажби в България. Е, има и още един начин - единственото условие в конглокса да е цената, но това пак е свързано с манипулации, подкупи и така нататък. Не, не виждам как ще стане. Сещате ли се, какво стана с конглоксите за магистрали? След като бе избрана българска фирма, веднага Европа се надигна срещу нас. И с автомобилите така ще стане. Достатъчно е само един вносител на автомобили да се оплаче.
  • #39
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Иваило ( преди 14 години )
    Дано това производсто се подкрепи от държавата, като се направят поръчки на високо проходимите коли от държавната администрация, воените, полицията, гражданска защита и строителните фирми. Таксиметровите компании леките да автомобили... и най вече населението да купува на достъпни цени...да заменим румънските куфари с наши си коли!
  • #38
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Оги Ганчев ( преди 14 години )
    Едно голямо благодаря на Гриша Ганчев!!!Първо че инвестира в производство и създава поминак на населението, а не в МОЛ-ове и супермаркети и второ връща България на картата на автомобилостроенето! С темповете които се развива Китай, икономически и технологически, мисля че Ганчев е направил правилен ход като си партнира с тях!
  • #37
    10 rate up comment 2 rate down comment
    night_pz ( преди 14 години )
    Изглеждат доста добре като за парите си, но ме притеснява това, че EuroNCAP не са и чували за подобни автомобили. Как ли ще се държат тези чудесии в челен сблъсък? Живеем във време в което всеки ден някой в тази малка държава си отива заради катастрофа и вече обръщам сериозно внимение на тези данни когато обмислям покупка на кола!
  • #36
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Ime ( преди 14 години )
    Младите не помнят че и България може да вади качество ,в оръжията бяхме ненадминатиПич, те руснаците още правят добри оръжия, ама хубва кола още не са изкарали...
  • #35
    12 rate up comment 4 rate down comment
    A3 ( преди 14 години )
    Naistina Hover e dosta po-priwlekatelen kato vunshen vid.Wqrno e,che tezi modeli na Kitaicite ne sa ni6to osobeno.No te 6te se razviqt i 6te prawqt po-dobri modeli.I nie 6te spe4elim ot towa.Zatova wseki trqbwa da podkrepq tazi ideq za proizvodstwoto na avtomobili ne s 2 ruce,a s 3!
  • #34
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    ti mn si ostroymen be...selski
  • #33
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Doo Николай ( преди 14 години )
    a taxidjiite shte sa vtori sled teb
  • #32
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Николай ( преди 14 години )
    Ако направят седан с визия на Шевролет Круиз и го пуснат на цената на дачия логан аз ще съм първия който ще го купи. По добре нова българокитайска отколкото някой стар европейски кошник.
  • #31
    29 rate up comment 1 rate down comment
    Качествените ( преди 14 години )
    специалисти отдавна не са у нас.ИзбЕгаха и се реализираха там, където труда им е адекватно оценен.Тези в гаражите не са специалисти,а майстори занаятчии,които нито имат нужните познания,нито са с нужното образование,за да се нарекат специалисти.Учили са се по метода на проба-грешка и с помощта на инфо от тук-таме са успели да стигнат до някакво ниво,което пак казвам не ги прави професионалисти.Точно тези хора никога няма да се хванат да работят в производството.Така,че ги отписваме тотално.