IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайските коли Made in Bulgaria

Ще има и българска марка автомобили - LMC.

Китайските коли Made in Bulgaria

Рекламният мениджър на "Литекс моторс" - Кирил Георгиев съобщи, че производствените линии за автомобилния завод край ловешкото с. Баховица, където ще се произвеждат няколко модела на китайската марка Great Wall, пристигат през месец май.

Фабриката ще стартира производството с компактния автомобил Voleex, високопроходимия Hover и пикапа Steed, които ще бъдат показани на автосалон София 2011 това лято.

Капацитетът на предприятието е 50 000 коли годишно при две работни смени и 70 000 при трисменен режим. В него ще работят около 1800 души, 400 от които ще са чуждестранни експерти от Германия, Япония, Южна Корея, Китай и Италия.

От Литекс Моторс все още не посочват конкретни цени за моделите, като съобщават единствено: "цените на автомобилите, които ще произвеждаме ще бъдат с едно от най-добрите съотношения цена/качество на пазара". Няколко източника обаче посочват цена за модела Hover в България от около 22 000 лева.

Great Wall вече продава продукцията си в България. Автомобилите са внесени от Китай, като началото на годината у нас са продадени 60 возила от моделите Hover и Steed.

От информацията става ясно още, че в бъдеще предприятието ще произвежда и самостоятелна българска марка LMC - Litex Motors Corporation. Автомобилите ще бъдат базирани на китайските модели, като ще отговарят на всички европейски стандарти.

0 от 500
  • #50
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Бъчваря ( преди 14 години )
    Няма да е 7-8. Май имаше информация, че ще е на цената на Дачия така, че вземай Дачия. Поне ще караш кола с традиции :P
  • #49
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Badi ( преди 14 години )
    Kakva 6te e cenata na kolonika na Yaris ako ne6to eftino 7-8 bona s vkl edna standartna garanciq 3g ili 100hil km si go zimam na momenta karam go do kato mu izte4e garnaciqta da mi go remontirat bezplatno i posle go 6tikam sl 3g na polvinata pari. Nqma da habq nervi po maistori da tarsq 4asti za stari bangii iskam samo da si sipvam gorivo i da si karam.
  • #48
    9 rate up comment 6 rate down comment
    до компетентен ( преди 14 години )
    Един колега го е постнал по-надолу краш видеото на Hover. Той има 2 звезди от краш тестовете. Почти всички автомобили на нашия пазар имат 5 звезди, много рядко 4. Какво повече да си говорим..?
  • #47
    24 rate up comment 3 rate down comment
    инженер ( преди 14 години )
    Това е последният шанс на България.Каквито и да са тези автомобили,те са автомобили.Същото беше отношението и към японските и към корейските коли.Вижте ги сега.Това е единственото хубаво нещо в нашата икономика от 22 г. на сам.
  • #46
    24 rate up comment 1 rate down comment
    иван ( преди 14 години )
    Въпреки скептичните оценки за китайския автомобил аз съм положително настроен.Все пак е нещо отколкото нищо.Дай боже слет китайците да дойдат германците...
  • #45
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Компетентен ( преди 14 години )
    Няма да са толкова зле, защото за да се продават в Европейския съюз трябва да отговарят на минималните стандарти за краш тест. При проверка от EURONCAP, сте видим колко звезди ще покрия.
  • #44
    11 rate up comment 8 rate down comment
    до славо ( преди 14 години )
    Има една тънка разлика. Шкода и Алфа са карани от полицията в чехия и италия. Това са качествени коли, които са сигурни и надеждни. Китайските коли са несигурни и ненадеждни. Освен това те са китайски, а не български. Просто се сглобяват у нас за да се избегне частично митото и да се изкарат по-европейски, а не 100% китайски, каквито са. Така че няма да ги има по обществените поръчки, а даже и да ги има всеки разумен човек би предпочел стара астра вместо този картонен кошник като служебна кола..
  • #43
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Скептик ( преди 14 години )
    Ето, бяха дали разрешение за АЕЦ Белене, но вече не! И как стават тия неща? Подготвят се договори години наред и изведнъж, седмица преди подписването им се казва не от бюрократите в Европа!Мислиш ли, че някой ще разреши на китайските автопроизводители да се намесят в Европа? Не и с държавни поръчки! Това, че сглобяваме някакви китайски части не означава, че произвеждаме български автомобил! Когато изобретим свой, нека държавата прави поръчки колкото си иска.
  • #42
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Скептик ( преди 14 години )
    Slavo, ако не си забелязал, ние отдавна не сме България. Нашите политици винаги се оправдават с думите, че Европа щяла да ни наложи санкции, че Европа не давала, че трябвало да лижим задниците на Европа. И българският народ мълчи, защото навремето са го плашили с баба Меца, баба Яга и щатите, днес го плашат с бюрократите в Брюксел.
  • #41
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Slavo ( преди 14 години )
    Г-н скептик, по принцип си прав, и така ще стане, както пишеш! Обаче в други държави, където има производство на СОБСТВЕНА марка коли държавата се самозадължава да го подкрепя. Например- полицейска кола в Чехия, ама да не е "Skoda" има ли? Няма! Пожарна кола в Италия, ама да не е "IVECO" има ли... Няма! Същото се отнася и за влаковете и за тракторите... Въпрос на ДЪРЖАВНА политика и стратегия в областта на машиностроенето! В Бг какво има? Държава ли, политика ли стртегия ли, машиностроене ли???