IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Оrlando дойде в България

Премиерата на Chevrolet Оrlando се състоя снощи в София.

Оrlando дойде в България

На изискана церемония в Софийска градска художествена галерия, Chevrolet представи новото си попълнение - функционалният Оrlando.

Американците се бяха постарали да създадат типично американска атмосфера, за да подчертаят корените на този модел. Името Оrlando е заето от едноименният град в щата Флорида, който е известен със своя приключенски дух, благодарение на множеството атракционни и природни забележителности, които събират милиони семейства всяка година.


Задачата на Chevrolet Оrlando е много близка с тази на града Орландо - да бъде идеалното място за всяко семейство. Автомобилът е създаден като семеен модел, съчетава качествата на ван и формите на спортен кросоувър, и обещава добра ергономия, просторен, сигурен салон и качествени задвижващи агрегати.

За съжаление по време на представянето на модела, нямаше възможност за истински тест. Ние все пак успяхме да го разгледаме отблизо и да се запознаем с основните му качества.


Дизайн

Chevrolet Оrlando е семеен автомобил, с голям багажник, функционален салон, и спортен, нетипичен за този клас дизайн. Всъщност това не бива да ви изненадва. Chevrolet са известни с това, че винаги се стараят да съчетават функционалността с вдъхновяващи форми, дори при автомобили като Corvetre и Camaro.

Още от пръв поглед ни направи впечатление височината на Оrlando. Той е сравнително нисък, което предполага добра стойка на пътя. Височината и снижаващата се назад линия на покрива обаче не влияят на простора в салона, въпреки, че седалките са разположени амфитеатрално.

Както вече споменахме, автомобилът е седем местен, с три реда седалки. Вторият ред има функция за сгъване и изместване напред на външните две седалки, което значително улеснява достъпа на пътниците на третия ред.

Възможни са многобройни конфигурации на седалките - едновременно или индивидуално сгъване на втория и третия ред с цел увеличаване на обема на багажника с изцяло равен под.

Той от своя страна предлага обем от 1487 литра при сгънати седалки на втория и третия ред или 852 литра на ниво под прозорците. Налични са също така типичните за класа многобройни места за съхранение на дребни предмети.

Цялата тази функционалност е умело съчетана с арматурно табло, вдъхновеното от Corvette. Оформлението е с така нареченият „двоен кокпит”, като разполага с индиректното синьо осветление на централната конзола.

Съчетанието на спортен дух с функционални форми не са подминали и външността на Оrlando - атрактивна предна част, широки арки на калниците (запълнени с 16,17 или 18-инчови джанти) и снижаваща се назад линия на покрива, които опаковат функционален, просторен салон.


Двигатели

Зад едрата радиаторна решетка на Оrlando се интегрират три двигателя - един бензинов и два дизелови.

Бензиновият задвижващ агрегат е с работен обем 1.8 литра и развива максимална мощност 141 к.с. при 6200 об/мин. Максималният въртящ момент е съответно 176 Нм при 3800 об/мин, а върховата скорост на задвижваната от него версия възлиза на 185 км/ч. Нивото на емисиите и разходът на гориво са съответно 172 г/км и 7.3 литра средно на 100 километра пробег.

Двата дизелови двигателя разполагат с еднакъв работен обем, но предлагат два варианта по отношение на максималната мощност и динамичните характеристики. По-мощният от двата мотора развива максимум от 163 к.с. при 3800 об/мин, като предлага въртящ момент от 360 Нм при 2000 об/мин. Втората версия на двигателите постига мощност 130 к.с. и 315 Нм при същия оборотен режим.

Максималната скорост на Orlando, задвижван от дизеловия агрегат с мощност 130 к.с. е 180 км/ч, а при този със 163 к.с. – 195 км/ч. Количеството на СО2 в емисиите и показателите за средния разход на гориво при двата са съответно - 159 г/км и 6 л/100 км.

Трансмисиите са автоматична и механична със шест степени.


Цени

Цените на Оrlando в България започват от 23 730 лв. без ДДС за бензиновия двигател и от 26 775 лв. без ДДС за дизеловите версии. Седемте фабрични места на модела дават право на данъчен кредит.

Безспорно, Chevrolet Оrlando обещава много. Колко точно, ще разберем съвсем скоро, когато вземем модела за тест.



0 от 500
  • #32
    5 rate up comment 4 rate down comment
    $ ( преди 14 години )
    C-max, ti si mnogo ama mnogo PROS, idva novo vreme i nov dizain, Scenica e za pensioneri,a nai-novia e dizainerska gre6ka (urod),prodajbite go dokazvat.
  • #31
    3 rate up comment 10 rate down comment
    ( преди 14 години )
    Забавно е как закриването на марката ДЕУ заблуди толкова много хора, които сега мислят за колите Шевролет (които се продават в България) че са нещо различно от *** ДЕУ, обикновено създавани на стари платформи на Опел (GM).
  • #30
    4 rate up comment 8 rate down comment
    C-MAX ( преди 14 години )
    Ся, нека се изясним. За 27 бона получаваш седем места, задните от които стават и за по-големички хора. Недостатъкът е, че не остава багажник. Така по-ясен ли съм? Освен това, конглокентите имат много по-голям багажник. Например Renault Scenic - до 2083 литра. Сравнено с мизерните 1500 литра на Орландо, си е направо шестица от тотото. И без това, едва ли някой ще си вземе тоя ван, за да вози на третия ред нещо друго освен деца. Обаче тия 29 литра багажник с децата, са си направо за коша с ***. Който купува подобен ван, го купува заради децата. Ако иска нещо за село, ще си вземе Galaxy или Sharan. Така, че тия 29 литра багажник са нещото, което прави тоя ван неизползваем. Не, че останалите ванове имат кой знае колко по-голям багажник, но поне може да сложиш един сак в него + още нещичко. Все пак, за 27 бона може да си ползваш вана с 5 места и достатъчен багажник. Но тогава човек може да се замисли и за други ванове с 5 места. Лично аз съм раздвоен. Хем ми харесва тоя автомобил, хем усещам набутвацията за по-малкото пари. Обаче, ако търсех ван, нямаше да взема нищо друго, освен C-MAX. Това е истината.
  • #29
    9 rate up comment 2 rate down comment
    ravn ( преди 14 години )
    Интериора на колата за тези пари изглежда скандален!!! Как може някой да спомене Турана тука въобще :D Като дизайн 0, като надеждност май и там е трагедия!!! За тези пари си е екстра!!!
  • #28
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    2-те задни седалки се сгъват доста хитро. При нужда се освобождава доста място за багаж.
  • #27
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Те ти булка спасов ден за 27 бона ;) 7 човека ще трябва да държат багажа си в краката. Невероятно, но дори няма да има място за одеалото, ако се тръгне на пикник сред природата!
  • #26
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    В последния брой на АБ има тест на тоя автомобил, направен от всички редактори на списанието в Европа. Първо, тоя автомобил е наречен "американски кореец". Второ, това е платформата, върху която вероятно ще се прави новата Зафира от тая есен. Трето, заключението е, че цената е половината от истината. Ако Зафира ще ползва същата платформа, трябва да се настрои по-внимателно, а концепцията на интериора да бъде по-креативна. И между другото, при три реда седалки, багажникът е учудващите 29 литра!!!
  • #25
    12 rate up comment 2 rate down comment
    West City ( преди 14 години )
    Супер е
  • #24
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Дебелия ( преди 14 години )
    Към днешна дата 50% от VM Motori е собственост на GM, другите 50%, ако не се лъжа, на ФИАТ.Същия мотор се слага и на последното поколение Соната.
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Batito ( преди 14 години )
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Orlandohttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_VM_Motori_engines#RA_420_SOHCДвигателят си е един и същ но с различна мощност.Нито е на Опел, нито на ГМ