Премиум марка номер едно в САЩ е отново Lexus. Луксозното подразделение на Toyota оглавява тази класация през последните десетина години, но немските премиум марки никога не са били толкова близо.
През 2010 година Lexus е реализирал 229,329 продажби на територията на САЩ, а главните конкуренти в сегмента BMW и Mercedes-Benz, съответно 220,113 и 216,448.
През изминалата година японците изпреварват вторият в класацията - BMW със само 9,216 продажби, докато през 2009 година, преднината на японците е била двойна - 19,473 продажби.
Третият в класацията - Mercedes-Benz също регистрира увеличено търсене през 2010 година с малко над 14%, докато при Lexus цифрите сочат - ръст от 6.2%.
"Със сигурност проблемите на Toyota са се отразили на продажбите на Lexus, както и по-агресивната маркетингова стратегия на BMW и Mercedes-Benz", коментират експерти.
Според тях и друга немска марка е успяла да "открадне" част от клиентите на Lexus. Става дума за Audi, които регистрират ръст от 23% при продажбите на нови автомобили в САЩ през 2010 година. Audi постави рекорд през измината година в САЩ, като за първи път в историята си успя да продаде повече от 100 000 нови возила оттатък океана.


3