Най-мощната, спортна версия на Insignia вече предлага избор от механична и автоматична трансмисия, при всички OPC модификации - седан, хечбек и Sports Tourer.
Шест степенната трансмисия разполага с три режима на работа, които комуникират с ходова част FlexRide, променяйки основните настройки на окачването, кормилната уредба и спирачките. Първият (Standard) е подходящ за всекидневно шофиране, а режимът Sport „втвърдява” окачването и спомага за намаляване на наклона на каросерията при динамично шофиране.
При избор на режим OPC кормилното управление става по-директно, реакцията на подаването на газ е по-остро, а ходовата част преминава към настройки за изключително динамично шофиране. Превключването се извършва в зоната на максималните обороти при динамично ускоряване, а при интензивно прилагане на спирачно усилие, например при намаляване на скоростта преди завой, се извършва бързо преминаване към по-ниски предавки. 
Автоматичната трансмисия, на практика не влияе на динамиката и потреблението на гориво - те са аналогични с тези на познатата версия с ръчна скоростна кутия. Автоматичните версии на Insignia OPC ускоряват от 0 до 100 км/ч в диапазона от 6.3 до 6.6 секунди, а максималната скорост за всички е ограничена на 250 км/ч.
Разходът на гориво и емисиите на CO2 в комбиниран цикъл с новата предавателна кутия са съответно 10.7 л/100 км и 251 г/км (седан и хечбек) и 11.0 л/100 км и 259 г/км (Sports Tourer).
Както при всички OPC модели, новата трансмисия е преминала през отделна тестова програма. В случая тя включва високоскоростен пробег от 10 000 километра на Северната дъга на пистата Nürburgring с цел оптимална и прецизна настройка.
Подобен режим на натоварване води до 18 пъти по-голямо износване на агрегатите и компонентите на автомобила, коментират от Opel, като уточняват, че тези тестове са равностойни на изминаването на около 180 000 километра по стандартни пътища.


4