Инголщад: Продажбите на малкия автомобил Audi A1 са под очакванията. „Планирахме до края на 2010 да продадем около 30 000 автомобила“, казват от Инголщад. Планираното за производство количество от завода в Брюксел за тази година е 50 хиляди броя, а до края на ноември вече са сглобени 45 хиляди автомобила.
До края на миналия месец обаче в цяла Европа са продадени 20 хиляди броя от модела. За сравнение основният конкурент на А1 Mini е продаден за последните 3 месеца (до ноември включително) 42 000 пъти.
"Производителят е малко изнервен", твърди дилър от Рурската област. Компанията предлагала на търговците пакетни предложения, но със срок за реализация на пазара. Ако търговецът успее да продаде определен брой А1 в рамките на определен срок, получава бонус. По тази причина търговците сега предприемали мерки да подобрят продажбите на модела. Например мюнхенската Група MAHAG била изготвила за излезлия на пазара на 28 август автомобил финансиране с лихва от едва 1,9% и месечна вноска от 199 евро.
Според автомобилния анализатор Юрген Пипер от Bankhaus Metzler, причината за трудните продажби е в ценообразуването. "Audi иска висока цена за малък премиум автомобил“. Базовата цена на модела в Германия е 15 800 евро. "Клиентите трябва първо да се решат.“ При Mini този процес сработил, "защото Mini е необикновена марка с истински Lifestyle-продукт“. На A1 му липсвал култовият статус.
В търговските кръгове се чува, че заради слабите продажби Audi искали да избързат с пускането на A1 с пет врати, изтегляйки пазарния старт още за 2011 година, вместо в началото на 2012.
Моделът с три врати засега привличал слабо целевата група, визирана от Audi. "За тях А1 е прекалено скъп", казва търговец от Кьолн, чиито клиенти са от 55 години нагоре. Такива клиенти инвестирали в скъпо допълнително оборудване на автомобила. Клиентите плащали по 30 000 – 38 000 евро за мечтаното А1, споделя друг дилър. „От нашия двор не излиза кола без екстри“.


10