IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Продажбите на Audi A1 под очакванията

Според търговците, цените са прекалено високи за младежката целева група.

Продажбите на  Audi A1 под очакванията

Инголщад: Продажбите на малкия автомобил Audi A1 са под очакванията. „Планирахме до края на 2010 да продадем около 30 000 автомобила“, казват от Инголщад. Планираното за производство количество от завода в Брюксел за тази година е 50 хиляди броя, а до края на ноември вече са сглобени 45 хиляди автомобила.

До края на миналия месец обаче в цяла Европа са продадени 20 хиляди броя от модела. За сравнение основният конкурент на А1
Mini е продаден за последните 3 месеца (до ноември включително) 42 000 пъти.

"Производителят е малко изнервен", твърди дилър от Рурската област. Компанията предлагала на търговците пакетни предложения, но със срок за реализация на пазара. Ако търговецът успее да продаде определен брой А1 в рамките на определен срок, получава бонус. По тази причина търговците сега предприемали мерки да подобрят продажбите на модела. Например мюнхенската Група MAHAG била изготвила за излезлия на пазара на 28 август автомобил финансиране с лихва от едва 1,9% и месечна вноска от 199 евро.

Според автомобилния анализатор Юрген Пипер от Bankhaus Metzler, причината за трудните продажби е в ценообразуването. "Audi иска висока цена за малък премиум автомобил“. Базовата цена на модела в Германия е 15 800 евро. "Клиентите трябва първо да се решат.При Mini този процес сработил, "защото Mini е необикновена марка с истински Lifestyle-продукт“. На A1 му липсвал култовият статус.

В търговските кръгове се чува, че заради слабите продажби Audi искали да избързат с пускането на A1 с пет врати, изтегляйки пазарния старт още за 2011 година, вместо в началото на 2012.

Моделът с три врати засега привличал слабо целевата група, визирана от Audi. "За тях А1 е прекалено скъп", казва търговец от Кьолн, чиито клиенти са от 55 години нагоре. Такива клиенти инвестирали в скъпо допълнително оборудване на автомобила. Клиентите плащали по 30 000 – 38 000 евро за мечтаното А1, споделя друг дилър. „От нашия двор не излиза кола без екстри“.

0 от 500
  • #49
    6 rate up comment 12 rate down comment
    ABC ( преди 15 години )
    Този с миризмите пак е писал.Нали се правеше на софиянец,на бургазлия,въртеше А6-***,А8-***,S-класи,... целия луксозен автопарк!Фантазиите са безплатни..:))) После се разбра,че е невръстно *** с пъпки,някъде от казанлъшко,баща му имал фиеста 1989.
  • #48
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Голяма изцепка,бил хубав дизайна ако се вгледаш..!!!Това ми звучи като "все на нещо трябва да прилича"...:))))))))))
  • #47
    11 rate up comment 1 rate down comment
    PROFESORA ( преди 15 години )
    Se6tate li se to4no s kakvo se provali proekta A2, mai i tuk 6te e taka, i koia marka e obvinena za nai-geiski modeli, nujna im e seriozna promiana v posoka modeli i ceni, tova e moe mnenie i ne go nalagam.
  • #46
    16 rate up comment 4 rate down comment
    ABS ( преди 15 години )
    Очаквано беше *** А1 да бъде пълен търговски неуспех на *** ВАГ. ВАГ се самонадъхваха със съчинените от самите тях измислици че били заляти от поръчки и не смогвали да да удволетворят всички. Накрая се спука поредния балон от ВАГ рекламата и истината излезе на яве.Не само Мини ги изпреварва в продажбите а и Алфа Мито. Интересното е с каква увереност всички вярват в пропагандата която постоянно излиза от ВАГ с рекламни фишеци повдигащи самочувствието на нашенските претежатели тези кочини.
  • #45
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    IT и аз бях и съм скептичен. Цената ми се вижда солена за автомобил без история. Но за мен само това е проблема - цената и липсата на история. Дори един DS на Ситроен има история (името)
  • #44
    11 rate up comment 2 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Бучвар за немските вкусове съм съгласен с теб ноо тук проблемът е че това Ауди претендира да е "Lifestyle-продукт :) Предназначен за готините мади хора в Европа а не за германските пенсионери ;) В този случай практичноста е на заден план ти си го купуваш с презумцията "Be Cool" . Ааа за цените ами то и Минито,500,Мито не са от евтините:)Но тук па Авди направо са се "н-а-с-р-а-л-и" хаха:) Нестига че не е Cool ами на всичко отгоре струва колкото едно средно СУВ :)Еее саа с трици маимуни неможеш да ловиш :))Аз лично бях и съм аболютно убеден в неуспехът на този проект от Ауди :))
  • #43
    1 rate up comment 6 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Дизайнът е въпрос на вкус. Не визирах теб за "гейската" външност. Казах го обобщено, за да не повтарям онова, което всеки казва за дизайна на тоя автомобил. Мен лично B-класата не ми харесва като дизайн. Всъщност, почти нищо не ми харесва. Или има много завъртулки или има прекалено малко. Може би типичен пример за добър дизайн са кръглите фарове на 911. В момента не се сещам за нищо друго, което да е добро за мен.
  • #42
    7 rate up comment 3 rate down comment
    smigul ( преди 15 години )
    Аз нито 1 път не съм казал че външността е гейска. Основните ми коментари бяха около цената. Но дизайнът е семпъл. Все пак е Ауди, да нормално е. Но например Б класата на Мерцедес ми харесва повече от това тук. Да не говорим че е супер стар модел и сега ще излиза нов който не се знае колко пъти ще е по хубав. А при мини дизайна е култура, имидж и стандарт. Да караш мини е да караш традиция. Само малко трябва да оправят качестово. Но разбрах че Клъбмен били доста добри.
  • #41
    10 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    smigul, съгласен съм, че цената е голяма. Тук точно за това се спори - дали цената е причината за ниските продажби или "гейската" външност. Според мен това е цената. Наистина е тъпо за 16 000 евро да получаваш кола без климатик.
  • #40
    3 rate up comment 8 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    smigul, нещо се бъркаш за дизайна на Ауди. Там има еволюция, не революция. Това се предпочита от повечето УРАВНОВЕСЕНИ хора. Само неуравновесените предпочитат смяна на коли, жени, имущество и така нататък. Само неуравновесените сменят мнението си през кратък период от време. Не им се доверявай. Повярвай ми, ще сгрешиш, ако някой от първата минутеа те похвали или се влюби в теб!