IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Продажбите на Audi A1 под очакванията

Според търговците, цените са прекалено високи за младежката целева група.

Продажбите на  Audi A1 под очакванията

Инголщад: Продажбите на малкия автомобил Audi A1 са под очакванията. „Планирахме до края на 2010 да продадем около 30 000 автомобила“, казват от Инголщад. Планираното за производство количество от завода в Брюксел за тази година е 50 хиляди броя, а до края на ноември вече са сглобени 45 хиляди автомобила.

До края на миналия месец обаче в цяла Европа са продадени 20 хиляди броя от модела. За сравнение основният конкурент на А1
Mini е продаден за последните 3 месеца (до ноември включително) 42 000 пъти.

"Производителят е малко изнервен", твърди дилър от Рурската област. Компанията предлагала на търговците пакетни предложения, но със срок за реализация на пазара. Ако търговецът успее да продаде определен брой А1 в рамките на определен срок, получава бонус. По тази причина търговците сега предприемали мерки да подобрят продажбите на модела. Например мюнхенската Група MAHAG била изготвила за излезлия на пазара на 28 август автомобил финансиране с лихва от едва 1,9% и месечна вноска от 199 евро.

Според автомобилния анализатор Юрген Пипер от Bankhaus Metzler, причината за трудните продажби е в ценообразуването. "Audi иска висока цена за малък премиум автомобил“. Базовата цена на модела в Германия е 15 800 евро. "Клиентите трябва първо да се решат.При Mini този процес сработил, "защото Mini е необикновена марка с истински Lifestyle-продукт“. На A1 му липсвал култовият статус.

В търговските кръгове се чува, че заради слабите продажби Audi искали да избързат с пускането на A1 с пет врати, изтегляйки пазарния старт още за 2011 година, вместо в началото на 2012.

Моделът с три врати засега привличал слабо целевата група, визирана от Audi. "За тях А1 е прекалено скъп", казва търговец от Кьолн, чиито клиенти са от 55 години нагоре. Такива клиенти инвестирали в скъпо допълнително оборудване на автомобила. Клиентите плащали по 30 000 – 38 000 евро за мечтаното А1, споделя друг дилър. „От нашия двор не излиза кола без екстри“.

0 от 500
  • #39
    11 rate up comment 2 rate down comment
    smigul ( преди 15 години )
    Еми браво на теб. Ще се присъединиш към 20-те хиляди. То няма лошо но просто не мисля че си заслужава тази кола тук. За 40 000 Е може една 3та серия да си вземеш с 2 врати и доста повече ще и се радваш. Поне така си мисля аз :)
  • #38
    10 rate up comment 2 rate down comment
    BB ( преди 15 години )
    Simpatichna e dosta, no cenata e golqm smqh. Ne znam kak sa prodali i tolkova. I mi e mnogo interesno kvi extri sa slojili za 20K evro. Da natupkash toq klas kola s extri e vse edno A8 bez klimatik i s ruchki za prozorcite. Absurdno e! Premium v toq klas e razlichno ponqtie
  • #37
    3 rate up comment 10 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    smigul, аз ако имах излишни пари, определено бих си взел точно това Ауди. Ей така на пук на тия дето казват, че била гейска кола. Чисто и просто предпочитам изчистеният дизайн ( доколкото може), двете врати и отличната техника. Може би бих се колебал и за DS3, но MINI определено бих оставил назад в избора си.
  • #36
    9 rate up comment 2 rate down comment
    smigul ( преди 15 години )
    Само последно: Най голямата грешка на Ауди е че запазват един и същ дизайн за всичките си модели. Ако хванем това А1 и го удължим с 1м ще направим А6. Е това е смешно. Таргет групата е съвсем различна, всичко е съвсем различно. Да си наемат един свестен маркет мениджър и да се оправят.
  • #35
    5 rate up comment 10 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    LEXUS, тая кола би се купила от много хора в Германия, но е скъпа! Да не би Лексус или Тойота да имат дизайн? Да, оная новичката Ярис, дето не знам, дали е фотомонтаж или истина, има наченки на дизайн, но като цяло японците са скарани с тая тема. А и дизайн не продава кола. Ако бе така, Алфа Ромео нямаше да са на ръба на фалита със 100 000 продажби годишно.
  • #34
    9 rate up comment 0 rate down comment
    smigul ( преди 15 години )
    Ако Астън Мартин бяха пуснали Сигнет, на свободна продажба за 40 000 Е, за 3 месеца можеше и 60 000 продажби да направят, нищо че е тойота IQ(ама свръх луксозна и хипер яка :) ). Но това е Ауди. Аз лично уважавам много А3, А4 и А8, Но ако имам пари няма да се чудя а ще си купя BMW - 5 или S - класа. Единственото тук по добро от мини може би е качеството( може би обаче). Та просто са се объркали и както с последното А3 така и с А1 живота на модела ще е доста кратък.
  • #33
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Lex ( преди 15 години )
    Ti kude si trugnal da gowori za dizain na twoite ko6nici be Lexus?Po KITAISKI dizain ot na lexus nqma!
  • #32
    15 rate up comment 3 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    Да, наистина Ауди са марка за еснафи, и тази кола им продължава традицията.За това и не се продава. И не може да направиш кола, която прилича на *** като това А1 и да очакваш високи продажби. Освен някой изперкал пенсионер в Германия, друг не би си купил тази кола.
  • #31
    8 rate up comment 1 rate down comment
    / ( преди 15 години )
    ALFA MITO.
  • #30
    2 rate up comment 10 rate down comment
    СуСангЯнг ( преди 15 години )
    Миризмата вони,както и ХуйДай-я който евентуално кара!