IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Малолитражки за F1

Обмислят 1.6-литров турбо двигател да задвижва болидите през 2013 година.

Малолитражки за F1

След по-малко от седмица ще стане ясно, дали предложението за по-малки двигатели във Формула 1 ще бъде прието. В момента течат преговорите за новите икономични двигатели, които трябва да заменят настоящите 2.4-литрови V8 двигатели през 2013 година.

Според BBC Sport едно от най-вероятните решения е, двигателите да бъдат четири цилиндрови с обем 1.6-литра и принудително пълнене.

FIA иска 50% увеличение на горивната ефективност, двигателите да имат лимит от 10 000 об/мин, да бъдат оборудвани с турбо и KERS, а мощността им да варира между 600 и 750 к.с., пише английското спортно издание.

Естествено, идеята среща много противници. Сред тях са Ferrari, Mercedes-Benz и шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун (Bernie Ecclestone), според който промяната ще струва милиони и ще предизвика сериозна криза във високоскоростната надпревара.

Според BBC Sport решението ще бъде оповестено на 10.12.2010 година.

0 от 500
  • #9
    44 rate up comment 12 rate down comment
    pepino ( преди 15 години )
    Двигателите за Ф1 на Ферари, например, ще са с 3-4 пъти по-малък обем от използваните в шосейните им автомобили.. Това как точно ще им помогне да се развиват, не ми е ясно!
  • #8
    46 rate up comment 11 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    Просто си разсъждавам... През споментатия перод (80-те) моторите са били с търбо и висока мощност. Това по какъв начин допринесе за развитието на нормалната пътна техника тогава. Доколкото си спомням само Сааб и някой японски пройзводители изплзваха турбото при безниновите си мотори в този период.И чк 30 години по късно техниката се равива толкова ,че да може дасе исползва безпроблемно във поит всеки пътен автомобил. И так , каква полза от даунсайзинг във формула едно ?
  • #7
    50 rate up comment 13 rate down comment
    reventon ( преди 15 години )
    e tova za zvuka nemoga da go priznaq,edin bolid f1 TRQBVA da bude 6umen i da se razvurta do vuzmojno nai-visoki oboroti..a samiq zvuk e prosto fantasti4en
  • #6
    44 rate up comment 16 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Няма лошо. Ще станат една идея по-икономични и близки като технология до серийните автомобили, при това мощността няма да падне.Междувпрочем, мощността е по-скоро въпрос на ограничения от регламента, отколкото от възможносите на техникатата, пък пило то и с 1.6 литра работен обем. Колегата долу е дал пример от пика на (кратката) турбо ера през 80-те.Току виж и звука станал поносим и без тапи на старфинала, че сега се не траят с тия безброй обороти... :)
  • #5
    40 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Тези мотори от 1.6 дали ще издържат 67обиколки ,или да речем две състезания.Докато се нагодят ще има избухнал мотор,скапало се турбо,електроника.Нещо не ме радва това
  • #4
    46 rate up comment 15 rate down comment
    reventon ( преди 15 години )
    makma mu deewa,tova ve4e me razo4arova..ako sa okolo 600-700 konq dobre,no turboto ne me radva,iskam si visokooborotnite atmosfrni motori..
  • #3
    43 rate up comment 14 rate down comment
    ? ( преди 15 години )
    Ами лошо няма да има турбо мотори този на снимката е BMW 1.5 Turbo 1500hp. глупавото е ограничителя на обороти и максималната мощност ако поне до 1000hp. е друго нещо a KERS трябва да е само препоръчителен :) все пак това е F1 а не картинг.
  • #2
    64 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Май скоро мотоциклетите ще са с по-големи кубатури от Ф1
  • #1
    62 rate up comment 16 rate down comment
    fan ( преди 15 години )
    Тия взеха да се бъзикат с тоя спорт!!!