IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Малолитражки за F1

Обмислят 1.6-литров турбо двигател да задвижва болидите през 2013 година.

Малолитражки за F1

След по-малко от седмица ще стане ясно, дали предложението за по-малки двигатели във Формула 1 ще бъде прието. В момента течат преговорите за новите икономични двигатели, които трябва да заменят настоящите 2.4-литрови V8 двигатели през 2013 година.

Според BBC Sport едно от най-вероятните решения е, двигателите да бъдат четири цилиндрови с обем 1.6-литра и принудително пълнене.

FIA иска 50% увеличение на горивната ефективност, двигателите да имат лимит от 10 000 об/мин, да бъдат оборудвани с турбо и KERS, а мощността им да варира между 600 и 750 к.с., пише английското спортно издание.

Естествено, идеята среща много противници. Сред тях са Ferrari, Mercedes-Benz и шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун (Bernie Ecclestone), според който промяната ще струва милиони и ще предизвика сериозна криза във високоскоростната надпревара.

Според BBC Sport решението ще бъде оповестено на 10.12.2010 година.

0 от 500
  • #29
    34 rate up comment 8 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    имам снимка от музея на БМВ на този мотор. пише с големи букви BMW M POWER. и техническите данни а както цитирах. на хонда и на косуърт са стигали над 1300кс за кратко време. но хондата бе V6. а май и косуърт-а. а Хонда според мен могат да правят мотори. и тъкмо бяха на път и добро шаси да направят и се оттеглиха. това че Браун станаха шампиони с мотор мерцедес не мисля че се дължи на мотора.
  • #28
    33 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Тия се уливат вече. След някоя година и дизели ще искат да слагат. Аз се учудвам, че само Ferrari, Mercedes-Benz и Бърни Екълстоун са противници на идеята.
  • #27
    33 rate up comment 8 rate down comment
    :D ( преди 15 години )
    бавареца на две места най-малко виждам логото на BMW - отстрани на ангренажа и отгоре на капака на цил. глава, а мощността през 1986 в квалификацийте е била над 1300 коня, при налягане на турбото над 5.5 бара...
  • #26
    33 rate up comment 9 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    Honda не излязоха заради това, че не могат да правят мотори, а заради кризата в автомобилостроенето през 2008 година. Съмнява ме да се завърнат пак. Веднъж вече се опариха. Нищо не постигнаха години наред, преди да се откажат и Бътън да стане шампион с тяхното шаси, но с двигател на Мерцедес.
  • #25
    33 rate up comment 8 rate down comment
    JoroCRX ( преди 15 години )
    Пуснат ли Турбо Двигателите във Ф1, това означава, че и ХОНДА ще се завърне във Формула1, което е повече от страхотно! :)
  • #24
    33 rate up comment 8 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    мотора на снимката ако беше на БМВ щеше да пише БМВ. и не е бил 1500кс а е стигал 1100кс. проблема с Ф1 е че мотора няма как да прилича на сериен. в серийните турбо мотори се търси върт.момент от ниски обороти - под 2000об/м. а в Ф1 мотора на БМВ правеше макс. момент на 8500об. и макс.мощност на 11000об. а налягането бе до 4,4 бара !!! нема нищо серийно в това. освен че блока на мотора е бил от серийните ВМВ 2002 турбо. а пък анонимния да се гръмне.
  • #23
    34 rate up comment 8 rate down comment
    slr ( преди 15 години )
    ако тая простотия я приемат, най-много ще спечелят Рено, които са спеьиалисти в правенето на малки двигатели, Мерцедес и ферари ще изпаднат в ужас!!!
  • #22
    34 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Стига писахте глупости и намесвайте БМВ та те нямат иновации в нищо а и кой техен автомобил може да се мери със същия по мощност и цена просто са далече . Формула 1 е за истински шампиони .
  • #21
    33 rate up comment 8 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    Промените в правилата са безбройни и едва ли някой се сеща за всички от тях. Стига сте плюли тая промяна. На който не му изнася, нека гледа Ferrari Chalanger или някой друг марков шампионат. Може и нещо с Clio Cup. А защо не и съревнование между Шевролет, Сеат и БМВ? Изборът е ваш.
  • #20
    33 rate up comment 8 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    ...защото при това налягане на турбокомпресора, моторът имаше няколко минути живот. Махнаха широките сликове, поставиха полусликове с канали. После пак се върнаха. Важно е оборот да става. Ето, сега вече ще има нов доставчик на гуми - Пирели. Само дето гумите им са по-бавни с 2 секунди на обиколка от тия на Бриджстон и никой не знае как ще се държат на пистите. F1 никога не е била в застой. И сега няма да бъде. един мотор не решава нищо.