IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Малолитражки за F1

Обмислят 1.6-литров турбо двигател да задвижва болидите през 2013 година.

Малолитражки за F1

След по-малко от седмица ще стане ясно, дали предложението за по-малки двигатели във Формула 1 ще бъде прието. В момента течат преговорите за новите икономични двигатели, които трябва да заменят настоящите 2.4-литрови V8 двигатели през 2013 година.

Според BBC Sport едно от най-вероятните решения е, двигателите да бъдат четири цилиндрови с обем 1.6-литра и принудително пълнене.

FIA иска 50% увеличение на горивната ефективност, двигателите да имат лимит от 10 000 об/мин, да бъдат оборудвани с турбо и KERS, а мощността им да варира между 600 и 750 к.с., пише английското спортно издание.

Естествено, идеята среща много противници. Сред тях са Ferrari, Mercedes-Benz и шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун (Bernie Ecclestone), според който промяната ще струва милиони и ще предизвика сериозна криза във високоскоростната надпревара.

Според BBC Sport решението ще бъде оповестено на 10.12.2010 година.

0 от 500
  • #19
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    Ами то открай време F1 е поле за лична изява на някой, а не за нещо, което може да бъде полезно. Това, че сменяли отново кубатурата на мотора и тем подобни несъществени нещица...нищо ново. Всяка година има промени и то големи. От 12 цилиндрови мотори, мионаха на 10, след това на 8. Сега на 4. Е, пропуснаха 6-те, но на кой му пука? От около 20 000 оборота ще смъкнат на 10 000. От 1500 PS за секунди, ще направят 600, но с много по-ниско тегло. Всъщност, тия 1500 к.с. се постигаха за секунди...
  • #18
    36 rate up comment 10 rate down comment
    Striker ( преди 15 години )
    Напротив приятелю, даунсайзингът не е нищо повече от поредната игра на петролната мафия в света! Ако Ф1 искат да задминат НАСА(а те не са), нека да захвърлят най-остарялата технология в света, а именно ДВГ и да дадат насоки и свобода на инженерите. Нека има газови турбини, ротори, 4-тактови с и без турбо, електро, водни и какво ли още не. Това дава тласък. Прави са Ферари и компания. ФИА си прави само гаргара.
  • #17
    33 rate up comment 9 rate down comment
    vel_co ( преди 15 години )
    Даунсайзингът в случая не е самоцел.F1 обикновено дава насоки за развитието на автобранша въобще,или поне в спортната му част.Сега се стимулира поредният скок в създаването на нови материали.Мисля,че F1 вече изпревари NASA в това направление.Конструкциите са ясни,ще се наблегне на материалите(може би най-вече на маслата).Може би бъдещите хибриди ще имат миниатюрни свръхфорсирани мотори.Някой ден всичко ще е турбо(няма друг начин),а при турбото може да се очаква основно даунсайз и претоварване...
  • #16
    34 rate up comment 8 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    Аз не виждам, защо да не се въведат нови правила за моторите. Щяло да има криза във F1. Айде стига с тия глупости! Освен, че моторът ще е с малка кубатура, той ще е по-лек, икономичен и с по-малък резервоар. Това ще даде възможност да се конструират много по-добри шасита, с което ще се подобри поведението на колата. Така, че дори и 600 PS ще правят обиколки, равносилни на сегашните. Ще бъде интересно според мен.
  • #15
    45 rate up comment 9 rate down comment
    до 123 ( преди 15 години )
    "някой японски проЙзводители""дасе иСползва""Незнам""сериИните автомобили, коЙто"Научи се да пишеш, неграмотнико! Това не е ***, а български език.
  • #14
    36 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    В момента течат преговорите.!ha ha
  • #13
    35 rate up comment 10 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    и точно БМВ в това време произвеждаха също толкова легендарните си атмосферни мотори за сериините автомобили, който изградих имиджа на марката като спортна.Всики знаем историята на м-дивизията. Така ,е опредлено не виждам връзката между Ф1 и пътните автомобили при БМВ. А рено иамт R серията но тя е Hot Hatch и то не лош :)А лагуна купе , въобще не го броя за спортно:)
  • #12
    46 rate up comment 9 rate down comment
    мунчо ( преди 15 години )
    Ако не се лъжа ,точно във бума на турбото във Формула-1,БМВ имаха двигател 1300кубика с мощност 1300кс.Това мисля ,че беше през 80те години на миналия век,и БМВ ги правеше луди на правите отсечки :)))
  • #11
    41 rate up comment 10 rate down comment
    :) ( преди 15 години )
    Всъщност имат. Но няма да им помогне.
  • #10
    47 rate up comment 14 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    то в тази насока можем да споменем, че шампионите са с двигател Рено. Незнам това какточно помогна на френската марка да развие двигателите си в нормалните автомобили. Те дори нямат спортен модел в гамата си ...