IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тест ревю - Новата Toyota Corolla

600 километра на борда на бестселъра на Toyota.

Тест ревю - Новата Toyota Corolla

Над 35 000 000 продажби (до 2007 година) и 44 годишна история - това е Toyota Corolla. Няма да бълваме суперлативи, цифрите сами по себе си показват класата на този автомобил. Ще допълним само, че през последните 40 години, на всеки 40 секунди се е осъществявала по една продажба на най-продаваната кола в света.

Сега, в края на 2010 година, от Toyota пускат модернизирана версия на своя бестселър. Новият автомобил не се различава много от предходната версия, поради простата причина, че моделът е повече от успешен. Версия 2010 е получила единствено леки доработки, които се изразяват в няколко екстериорни и интериорни промени.

Отвън правят впечатление новият дизайн на предната и задната броня, по-ниско разположената радиаторна решетка, както и променените фарове и задни светлини.

В интериора откриваме нов D-образен волан и уреди на арматурното табло в нов цвят, както и аудиосистема с USB вход, която се предлага като стандарт.

Като цяло обновената визия на модела го прави по-модерен, по-динамичен и по-удобен.

Ще започнем ревюто така. Автомобилите като Corolla са съвкупност от компромиси. Какво имаме предвид - Когато дадена компания конструира, например изцяло спортен автомобил, всичко в него се прави с цел да бъде максимално бърз, стабилен и динамичен. Лукс, комфорт и всякакви удобства остават на заден план.

При возилата като Toyota Corolla обаче, нещата стоят коренно различно. Автомобил като Corolla трябва да бъде подходящ за всичко - за градско шофиране, за дълги преходи по магистрали, черни пътища, заснежени планински шосета и т.н. В същото време возилото трябва да бъде икономично, пъргаво, надеждно, практично и да изглежда добре.

Доста изисквания за един автомобил..., но Corolla успява да ги покрие по възможно най-добрият начин.

В града:

Приятно впечатление прави мекият волан, който при ниска скорост се върти с изключителна лекота. Всъщност не сме управлявали автомобил с по-мек волан. Същото важи за скоростния лост и за съединителя - неща, които улесняват движението и паркирането в натовареният градски трафик.

Видимостта е добра, но за по-несигурните водачи би бил полезен така нареченият парктроник. Леко повдигната задна част ограничава видимостта и ако не сте свикнали с автомобила, паркирането на тесни пространства може да се окаже трудно.

Извън града:

Модификацията, която управлявахме е оборудвана с 1.4-литров D-4D дизелов двигател с мощност 90 к.с. и максимален въртящ момент от 205 Нм. Трансмисията е 6-степенна механична.

Двигателят е еластичен, сравнително тих и икономичен. Мощността е достатъчна за нормално каране, а еластичността му позволява сигурни изпреварвания, дори по планински пътища. Разбира се, за да изцедите максималното от този малък двигател, трябва да сменяте скоростите често (за улеснение е интегрирана система, която ви показва, коя предавка е най-подходяща, чрез индикатор на таблото).

Трасето, което избрахме, включваше изпълненият със завои път към Банско, където колата ни впечатли със завидна за двигателя си динамика. Тук воланът загуби своята мекота, давайки точна информация за пътя. На магистралата, с позволената от закона скорост, автомобилът се държи сигурно и стабилно, поема неравностите с лекота, а двигателят едва "мирише" горивото.

600-километровият ни тест, включваше градско каране (около 90 км.), магистрала (около 60 км.), извънградски и планински пътища. Разходът на гориво, според уредите бе точно 4.7 литра на 100 км.

Окачването не е меко, нито твърдо, а по-скоро точно такова каквото трябва да бъде. Колата е достатъчно стабилна и достатъчно комфортна, без да блести в нито една от изброените области. Това прави Corolla подходящ спътник при всякакви пътувания.

Купето предлага пространство, напълно достатъчно за четирима възрасти, а багажникът - достатъчно обем за багажа им. На борда има много места за малки предмети и поставки за чаши и шишета.

Toyota Corolla няма да ви заслепи с визия, нито с невероятна динамика, но ще ви спечели с безбройните си качества - плод на дългогодишна традиция.

Ако трябва да определим модела с две думи, те ще бъдат - Универсален автомобил, подходяща за всеки и всичко.

Цената на версията, която тествахме - Toyota Corolla 1.4 D-4D с ниво на оборудване Luna е 35 950 лв. с ДДС (без налични отстъпки).

0 от 500
  • #23
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    LEXUS > Корола купиха хора като мен - хора, които бяха излъгани, че японските автомобили са най-добрите! Може и така да е, но Тойота със сигурност не влиза в тази класация!!! Може би Мазда, Субару и Митсубиши да, НО ТОЙОТА...Като я купих и ми светна - хората, които ми хвалеха японските автомобили имаха такива, но модели отпреди 10 години. Говорим за 2006-та година. Значи хората са карали японки от 90-те. Ами да, тогава може Корола наистина да е била кола... НО СЕГА?!?! ДА БЕ, ДА...
  • #22
    7 rate up comment 7 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Лексусе, пак ли се изцепи? Немците нямали мотори ли? Че те печелят всяка година всякакви световни класации :)
  • #21
    3 rate up comment 8 rate down comment
    BB ( преди 15 години )
    Prilichen avtomobil za klasa si e korolata, malko e grozna ama po dobre ot raznite tam frenski izpulneniq. Kosuri ima sus sigurnost, ama za 35 000 leva tolkova. V usa e kum 19K $ dobre oborudvana i avtomatik.
  • #20
    8 rate up comment 7 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    Хаха, как да нямат двигатели, като са им сред най-добрите. 1.3 -100 коня атмосферен, 1.6 е 132 коня. Немците нямат талкова мощен мотор атмосферен. С турбина всеки знае. Разходът на гориво и емисии са водещи при двигателите на Тойота. Кой има дизел 120-150 коня от 1.6, я ми цитирай марка, модел и разход на гориво?! А Тойота първа изкара 180 коня от 4 цилиндров дизел още преди години. И сега го вграждат в Аурис и т.н. 2.2 D-CAT. Ta Кой има дизел 120-150 коня от 1.6, я ми цитирай марка, модел и разход на гориво?!
  • #19
    9 rate up comment 9 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 15 години )
    LeXus къде ги видя тея неща бре , ти виждал ли си ка1вал ли си се в такова нещо. Преди 10 години тоя модел беше чудесен, от тогава насам нищо. Едно от най-големите дървета които може да си купиш за много пари. Да не говорим колко са им зле двигателите. Съжалявам но при наличието на други марки ,които изкарват дизелчета икономични 1.6 по 120-150 коня как ще си купя тоя дрънкащ Д4-Д от преди 10 години. Време е да земат да изкарат някой нов двигател японец ,че и нисан на всичко вгражда 1.5 dci-смях
  • #18
    18 rate up comment 9 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    Е как е евтина, като е 36000лв. най-малкия дизел. Даже Голфа е по-евтин. Евтин ти е и разсъдъка, щом не си се информирал, а говориш празни приказки. Корола я купуват хората, защото знаят,че е най-здравият автомобил, с добро оборудване, добри двигатели и поведение на пътя, най-добър баланс на качествата от всички коли в класа.Има много по-евтини коли в класа, но не продават. И Голф, и Астра, и Меган и т.н.са по-евтини, но не продават както Корола. Корола е еталонът за най-добре сработен автомобил
  • #17
    7 rate up comment 20 rate down comment
    paco ( преди 15 години )
    Щайга, седалките са гадни, таблото е като от рециклирана пластмаса, комфорта е като в евтина кола от 90-те.....Купуват я бедни хора щото е евтина и уж здрава. 90кс че то на чистачките моторчето ми е повече и после се чудят що немогат да изпреварват. Абе Японска талига.
  • #16
    19 rate up comment 2 rate down comment
    georgadams ( преди 15 години )
    Королата наистина е компромис.имам 1,4Д ниво Луна от 18 месеца-31000 км-зиме и лете,всеки ден я карам.леки начални проблеми и вече е наред всичко-икономична.издръжлива,направо скучна.А кои не иска да забрави,че кара кола и само да и се сменят консумативите?.Практична кола,може би ако с цената не се прекалява ще си е типична семеина кола за средния българин.
  • #15
    19 rate up comment 7 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    Toyota Corolla- най-успешната и здрава кола на всички времена. Най-добрите качества в класа.Заслужава си всеки лев.За този,който каза,че Тойота тъпчели на едно място и не изкарвали нови двигатели, ще му кажа да погледне новите двигатели в Авенсис примерно- 1.6 безнин 132 коня без дросел Valvematic- най-мощният атмосферен 1.6 на пазара-най-модерният и с най-ниски емисии. , другия 1.3 на Аурис пък е 100 коня, отново сред най-добрите атмосферки на пазара-много икономичен.
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Daniel ( преди 15 години )
    Mitsubishi Lancer за 36 хиляди, ниво на оборудване INSTYLE има доста да сънуваш.Разбира се говорим за нови коли, от магазина.