IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тест ревю - Новата Toyota Corolla

600 километра на борда на бестселъра на Toyota.

Тест ревю - Новата Toyota Corolla

Над 35 000 000 продажби (до 2007 година) и 44 годишна история - това е Toyota Corolla. Няма да бълваме суперлативи, цифрите сами по себе си показват класата на този автомобил. Ще допълним само, че през последните 40 години, на всеки 40 секунди се е осъществявала по една продажба на най-продаваната кола в света.

Сега, в края на 2010 година, от Toyota пускат модернизирана версия на своя бестселър. Новият автомобил не се различава много от предходната версия, поради простата причина, че моделът е повече от успешен. Версия 2010 е получила единствено леки доработки, които се изразяват в няколко екстериорни и интериорни промени.

Отвън правят впечатление новият дизайн на предната и задната броня, по-ниско разположената радиаторна решетка, както и променените фарове и задни светлини.

В интериора откриваме нов D-образен волан и уреди на арматурното табло в нов цвят, както и аудиосистема с USB вход, която се предлага като стандарт.

Като цяло обновената визия на модела го прави по-модерен, по-динамичен и по-удобен.

Ще започнем ревюто така. Автомобилите като Corolla са съвкупност от компромиси. Какво имаме предвид - Когато дадена компания конструира, например изцяло спортен автомобил, всичко в него се прави с цел да бъде максимално бърз, стабилен и динамичен. Лукс, комфорт и всякакви удобства остават на заден план.

При возилата като Toyota Corolla обаче, нещата стоят коренно различно. Автомобил като Corolla трябва да бъде подходящ за всичко - за градско шофиране, за дълги преходи по магистрали, черни пътища, заснежени планински шосета и т.н. В същото време возилото трябва да бъде икономично, пъргаво, надеждно, практично и да изглежда добре.

Доста изисквания за един автомобил..., но Corolla успява да ги покрие по възможно най-добрият начин.

В града:

Приятно впечатление прави мекият волан, който при ниска скорост се върти с изключителна лекота. Всъщност не сме управлявали автомобил с по-мек волан. Същото важи за скоростния лост и за съединителя - неща, които улесняват движението и паркирането в натовареният градски трафик.

Видимостта е добра, но за по-несигурните водачи би бил полезен така нареченият парктроник. Леко повдигната задна част ограничава видимостта и ако не сте свикнали с автомобила, паркирането на тесни пространства може да се окаже трудно.

Извън града:

Модификацията, която управлявахме е оборудвана с 1.4-литров D-4D дизелов двигател с мощност 90 к.с. и максимален въртящ момент от 205 Нм. Трансмисията е 6-степенна механична.

Двигателят е еластичен, сравнително тих и икономичен. Мощността е достатъчна за нормално каране, а еластичността му позволява сигурни изпреварвания, дори по планински пътища. Разбира се, за да изцедите максималното от този малък двигател, трябва да сменяте скоростите често (за улеснение е интегрирана система, която ви показва, коя предавка е най-подходяща, чрез индикатор на таблото).

Трасето, което избрахме, включваше изпълненият със завои път към Банско, където колата ни впечатли със завидна за двигателя си динамика. Тук воланът загуби своята мекота, давайки точна информация за пътя. На магистралата, с позволената от закона скорост, автомобилът се държи сигурно и стабилно, поема неравностите с лекота, а двигателят едва "мирише" горивото.

600-километровият ни тест, включваше градско каране (около 90 км.), магистрала (около 60 км.), извънградски и планински пътища. Разходът на гориво, според уредите бе точно 4.7 литра на 100 км.

Окачването не е меко, нито твърдо, а по-скоро точно такова каквото трябва да бъде. Колата е достатъчно стабилна и достатъчно комфортна, без да блести в нито една от изброените области. Това прави Corolla подходящ спътник при всякакви пътувания.

Купето предлага пространство, напълно достатъчно за четирима възрасти, а багажникът - достатъчно обем за багажа им. На борда има много места за малки предмети и поставки за чаши и шишета.

Toyota Corolla няма да ви заслепи с визия, нито с невероятна динамика, но ще ви спечели с безбройните си качества - плод на дългогодишна традиция.

Ако трябва да определим модела с две думи, те ще бъдат - Универсален автомобил, подходяща за всеки и всичко.

Цената на версията, която тествахме - Toyota Corolla 1.4 D-4D с ниво на оборудване Luna е 35 950 лв. с ДДС (без налични отстъпки).

0 от 500
  • #33
    10 rate up comment 2 rate down comment
    fan ( преди 15 години )
    За тия пари бих предпочел Mazda6!
  • #32
    4 rate up comment 7 rate down comment
    AZ-R ( преди 15 години )
    Абсолютно вярно!!! ДА СЕ ЗАБРАНЯТ! всички автомобили освен ГОУФ!
  • #31
    6 rate up comment 13 rate down comment
    STI_777 ( преди 15 години )
    Щом не е Голф, не ми го хвалете... Крайно време е всички да почнат да сглобяват Голф. Всичко освен Голф е излишно...
  • #30
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Abe darvo si e na prav pogled otvsjakade...moje da e nadejdna , ama nikakvo vdahnovenie ne polu4a 4obek kato ja gleda. Kupuvat gi hora koito ili njamat sobstveno mnenie ili sa karali predi tova sa6tata marka. Okaza se 4e Toyota ima nai-golemite remontni aktzii, pove4e ot GM dori. Ne6to po4naha da raz4itat an astara slava Japankite, koeto nikak ne me radva. Postavete novija Hyundai Elantra i tova darvo edin do drug i ostavete drugite da komentirat...
  • #29
    10 rate up comment 3 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    BGRS, Фолксваген спечели с 1.4 ТСИ, но твоите приятели от АБ го разкриха,че не е надешден мотор. Има проблеми при по-дълга експлоатация и не е изчистен откъм проблеми. АБ го писаха. Иначе Тойота също печели всяка година в същата класация с хибридната си система, която е много по-слошна и изискваща майсторлък и техническо съвършенство! Хибридната система вклчва в себе си задъльително и перфектен двигател с вътр.горене.
  • #28
    7 rate up comment 3 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    Triforce,твоя единичен случй го знаем,че си сменил 1 част по Королата. Но какво ми го даваш за пример БМВ като е само 122 коня, а Аженсиса е 132 от 1.6 отново. Изобщо не мисля,че джигател на БМВ моье да изкара повече от на Лексус ,ако и двете коли се карат без издевателства.Дори за ремонт на двигател на Лексус не съм яувал, ако се е чувало някъде,това са изкл.редки случаи.
  • #27
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    еее аре бегай, карал съм кола със турбо и кола с атмосферен двигател и с турбо е много по-яко...
  • #26
    0 rate up comment 6 rate down comment
    ili ( преди 15 години )
    LEXUS pak zapochna da se pishe ANONIMEN i da se predstavya za drug
  • #25
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    imam corolla d4d 116,ot 4 godini.dosega ne sam smenil nito dage edna krushka.samo revizite v toyota vsiaka godina ili 15000 kmgiveia v ispania i karam po stroitelni obekti povecheto vremekolata e na 50000 km.preporachvam ia na vseki koito znae kakvo kopuva
  • #24
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Lexus > Ако няма грешка в сайта, пак ми говори...http://***.bmw.bg/bg/bg/newvehicles/3series/sedan/2008/allfacts/engine/technical_data.htmlБМВ 316 е 122 коня. Този двигател го видях за първи път тази година. Предполагам, че не е грешка. Атмосферен е. Да ти пиша ли, че са решили проблема със старите 4 цилиндрови мотори и атмосферно БМВ, ако се кара с оригиналното масло, ще изкара повече от Лексуса ти?Та БМВ, дето били не знам си какви си оправиха проблемите, пък "НОМЕР 1" не могат, така ли?!?