IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тест ревю - Новата Toyota Corolla

600 километра на борда на бестселъра на Toyota.

Тест ревю - Новата Toyota Corolla

Над 35 000 000 продажби (до 2007 година) и 44 годишна история - това е Toyota Corolla. Няма да бълваме суперлативи, цифрите сами по себе си показват класата на този автомобил. Ще допълним само, че през последните 40 години, на всеки 40 секунди се е осъществявала по една продажба на най-продаваната кола в света.

Сега, в края на 2010 година, от Toyota пускат модернизирана версия на своя бестселър. Новият автомобил не се различава много от предходната версия, поради простата причина, че моделът е повече от успешен. Версия 2010 е получила единствено леки доработки, които се изразяват в няколко екстериорни и интериорни промени.

Отвън правят впечатление новият дизайн на предната и задната броня, по-ниско разположената радиаторна решетка, както и променените фарове и задни светлини.

В интериора откриваме нов D-образен волан и уреди на арматурното табло в нов цвят, както и аудиосистема с USB вход, която се предлага като стандарт.

Като цяло обновената визия на модела го прави по-модерен, по-динамичен и по-удобен.

Ще започнем ревюто така. Автомобилите като Corolla са съвкупност от компромиси. Какво имаме предвид - Когато дадена компания конструира, например изцяло спортен автомобил, всичко в него се прави с цел да бъде максимално бърз, стабилен и динамичен. Лукс, комфорт и всякакви удобства остават на заден план.

При возилата като Toyota Corolla обаче, нещата стоят коренно различно. Автомобил като Corolla трябва да бъде подходящ за всичко - за градско шофиране, за дълги преходи по магистрали, черни пътища, заснежени планински шосета и т.н. В същото време возилото трябва да бъде икономично, пъргаво, надеждно, практично и да изглежда добре.

Доста изисквания за един автомобил..., но Corolla успява да ги покрие по възможно най-добрият начин.

В града:

Приятно впечатление прави мекият волан, който при ниска скорост се върти с изключителна лекота. Всъщност не сме управлявали автомобил с по-мек волан. Същото важи за скоростния лост и за съединителя - неща, които улесняват движението и паркирането в натовареният градски трафик.

Видимостта е добра, но за по-несигурните водачи би бил полезен така нареченият парктроник. Леко повдигната задна част ограничава видимостта и ако не сте свикнали с автомобила, паркирането на тесни пространства може да се окаже трудно.

Извън града:

Модификацията, която управлявахме е оборудвана с 1.4-литров D-4D дизелов двигател с мощност 90 к.с. и максимален въртящ момент от 205 Нм. Трансмисията е 6-степенна механична.

Двигателят е еластичен, сравнително тих и икономичен. Мощността е достатъчна за нормално каране, а еластичността му позволява сигурни изпреварвания, дори по планински пътища. Разбира се, за да изцедите максималното от този малък двигател, трябва да сменяте скоростите често (за улеснение е интегрирана система, която ви показва, коя предавка е най-подходяща, чрез индикатор на таблото).

Трасето, което избрахме, включваше изпълненият със завои път към Банско, където колата ни впечатли със завидна за двигателя си динамика. Тук воланът загуби своята мекота, давайки точна информация за пътя. На магистралата, с позволената от закона скорост, автомобилът се държи сигурно и стабилно, поема неравностите с лекота, а двигателят едва "мирише" горивото.

600-километровият ни тест, включваше градско каране (около 90 км.), магистрала (около 60 км.), извънградски и планински пътища. Разходът на гориво, според уредите бе точно 4.7 литра на 100 км.

Окачването не е меко, нито твърдо, а по-скоро точно такова каквото трябва да бъде. Колата е достатъчно стабилна и достатъчно комфортна, без да блести в нито една от изброените области. Това прави Corolla подходящ спътник при всякакви пътувания.

Купето предлага пространство, напълно достатъчно за четирима възрасти, а багажникът - достатъчно обем за багажа им. На борда има много места за малки предмети и поставки за чаши и шишета.

Toyota Corolla няма да ви заслепи с визия, нито с невероятна динамика, но ще ви спечели с безбройните си качества - плод на дългогодишна традиция.

Ако трябва да определим модела с две думи, те ще бъдат - Универсален автомобил, подходяща за всеки и всичко.

Цената на версията, която тествахме - Toyota Corolla 1.4 D-4D с ниво на оборудване Luna е 35 950 лв. с ДДС (без налични отстъпки).

0 от 500
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    FIKI ( преди 15 години )
    КОЕГАТА ПО-ДОЛУ Е ПРАВ - ЗА КАКВО СА МИ 125 КОНЯ КОЙТО ИЗЛИЗАТ В ЧЕРВЕНОТО НА ОБОРОТОМЕРА А ПРИ НОРМАЛНО КАРАНЕ 2500-3500об.ИМА 60 - 70 КОНЯ И ДОКАТО СЕ ИЗДЪРПА ТЕ ДРУГИТЕ КОЛИ СТИГНАЛИ.ЗА ДА ВЪРВИ ТРЯБВА ДА Я ДЪРЖИШ В ОБОРОТИ А ОТ ТАМ РАЗХОДА ОТИВА НА МАЙНАТА СИ И ДЪЛГОТРАЙНОСТТА НА МОТОРА МИ Е МАЛКО ПОД ВЪПРОС.ЕДНО Е ДА ВЪРВИ НА 120 С 2800 ОБ. ДРУГО С 3500.ГОВОРЯ ЗА БЕНЗИНОВ ДВИГАТЕЛ.
  • #42
    0 rate up comment 7 rate down comment
    FIKI ( преди 15 години )
    АБЕ ГОУФО СИ Е ГОУФ ЯПОНЧЕТАТА ИМАТ ОЩЕ МНОГО ДА СЕ УЧАТ.
  • #41
    0 rate up comment 7 rate down comment
    fiki ( преди 15 години )
    ИМАМ НОВАТА КОРОЛА И НАИСТИНА ЦЕНАТА Е ДОСТА ПО-ВИСОКА ОТ ТОВА КОЕТО СЕ ПРЕДЛАГА.АБСОЛЮТНО ПОСРЕДСТВЕН АВТОМОБИЛ ,ДОСТА ТРОМАВ И ПО ТАЗИ ПРИЧИНА НЕУДОБЕН ЗА ДЪЛЪГ ПЪТ ЛИПСА НА УСКОРЕНИЕ ЗА ИЗПРЕВАРВАНЕ А АКО СЕДНЕ НЯКОЙ ДОРИ ОЩЕ ЕДИН ПЪТНИК ОСВЕН ВОДАЧА НЕЩАТА СА ТРАГИЧНИ.
  • #40
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Sound of Silence ( преди 15 години )
    Явно двигателите от серия Prince на PSA и BMW за нищо не стават, освен да печелят 4 поредни години наградата в категория 1.4 - 1.8 литра.Освен хибридният 1.8 на Приус, друго от Тойота няма. Сори, не важиш. Конете не са от голямо значение, въртящият момент важи за градски / междуградски пътувания.http://***.ukipme.com/engineoftheyear/winners_10/14_18.html
  • #39
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    защо спорите за неща, които не разбирате.на практика мощността е без значение.тя се постига на максимални обороти, в частност при макс. скорост.замислете се къде в българия ще имате дори секунди такъв режим на работа.несравнимо по-важно е да гледате макс. въртящ момент да е при по-ниски обороти.той осигурява най-бързо ускорение и еластичност при движение в реални условия.по-добре макс.в.м. при 2000обор. ,вмесо макс.м. при 6500обор.дипл.инж.по ДВГ.
  • #38
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Вярно е, че Алфите имат луди атмосферни мотори и са по-мощни. Но може да е заради двойните свещи - twin spark. Казват, че като измислят как да правят горивото, да цъка свещта на всяко пръскане, бензина ще издуха дизела. Но засега няма как. Сегашният дизел като запали, не ползва свещи и може да се прави с горивото почти всичко. Ако се реши проблема с бензина, очаквам 1.5 - 200 коня с разход 5/100 в града :)
  • #37
    1 rate up comment 5 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 15 години )
    LExus сру ама си мн в грешка ... 1вия двигател дизел 1.9 със 190 коня е на Ланча респективно ФИАТ ГРуп 1.6 двигатели има бол пак на Ланча например пак дизел. 1.4 двигателина на Фиат отново са по 170 коня 1.75 на Алфа е най-добрия двигател правен в момента . Турбото секи можел? Ми да го направат явно немогат от тоиота , турбото е най-ефикасния начин за увеличаване на мощноста. По икономичек е турбо двигателя и по екологичен от по голям атмосферен , нещо цялото мислене ти е грешно,мисли малко!
  • #36
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Do Lexus ( преди 15 години )
    Alo Lexus, ti ili ne si zapoznat s dvigatelite ili si se obarkal. Dori Chevy Cruze v USA vadi ot 1.8 dvigatel 138 HP. Moge da vleze6 v MSN Auto i da sravni6 dvete koli. Tova e nai groznata, neudobna, evtini materiali i sme6na kola na pazara v Europa i USA. Sravni Civic,Elantra, Cruze i Mazda 3, Kia Forte i mi kagi,4e te sa neka4estveni,nqmat dobri dvigateli, po-grozni sa ot tazi taliga i 4ovek ste se precaka ako izbere nqkoq ot izbroenite ppo-gore ot men. Ti naistina si mnogo zabluden i zombiran
  • #35
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Nexus ( преди 15 години )
    Aloo LEXUS. Da ea i smotanata marka (Toyota). Za boga bratia ne KOPUVAITE. Az veche se preeah s dve takiva troshki. Vseki mesec v serviz za neshto. Da ne govorim che sled dve zimi pochnaha da gniat.
  • #34
    3 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    LEXUS, не ставаше въпрос само за Фолксваген. Нека спомена и БМВ. И ще спомена нещо за мощността на японските мотори, понеже явно не си запознат. В Япония не се плаща данък на конска сила, както е тук. Затова малките автомобили с малки мотори и голяма мощност, имат малък данък. Това е от време оно, когато още през осемдесетте години японците си имаха малки градски автомобили с турбомотори и голяма мощност. Те не се предлагаха никъде другаде по света. Япония е малка на площ, но с голямо население