IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

За Ford Focus III от неговите създатели

Без съмнение главната новина от щанда на Ford в Париж е новият Ford Focus.

За Ford Focus III от неговите създатели
Третото поколение на модела превърнал се в един от най-успешните автомобили на американската марка, е на нова платформа, има изцяло нов дизайн и според шефовете във Ford е „първият истински глобален модел на Ford”. 

За новия Ford Focus в Париж беше говорено и показано много. Ще ви представим главния инженер на екипа разработил новия Focus, Хелмут Редер и вицепрезидентът на Ford of Europe по развойната дейност Джозеф Бакай (Joseph Bakaj) и това, което те казват за Focus III при различни интервюта, дадени на автомобилния салон във френската столица.

 
Въпрос: Третото поколение на Focus ще се изработва на нова платформа. По какво платформа „С” на Ford се отличава от тази която замени?Отговор: При разработката на новата платформа пред нас стоеше задачата да запазим предишната степен на управляемост и удоволствието от управлението на колата, като едновременно с това повишим комфорта и за водача и за пътниците. Наред с това си бяхме поставили за цел да намалим средния разход на гориво и да направим колата по-екологична. Ако трябва да бъда по-конкретен, променихме кормилната система на Focus, като монтирахме нов електромеханичен усилвател. При предния модел усилването на волана беше електрохидравлично. Това позволи да се намали разхода на гориво. Трябва да кажа обаче, че настройката на новото усилване не беше лесна. Целта беше новият Ford Focus да има отлична управляемост, а новият електромеханичен усилвател да бъде връзката между автомобила и водача. Мисля, че в крайна сметка се получи добър резултат. 

Въпрос: Как можем да опишем накратко новото шаси на Focus? Отговор: Комфорт, точност и подвижност.


Въпрос: Ще правите ли промени в шасито и двигателите в зависимост от това на кои пазари се предлага новия Ford Focus? Отговор: Безусловно. Ако говорим за двигателите, то всеки пазар има свои специфични изисквания за икономичност и вредни емисии. Това ни принуждава да правим различни настройки на едни и същи двигатели предлагани в различни пазари и страни. При шасито ще променяме настройките на окачването в зависимост от пазара. Разликите обаче няма да са големи. Това е свързано и с различните предпочитания и вкусове на потребителите. Американците например искат по-силно да „усещат” колата, но в същото време, те вече свикнаха и на комфорта характерен за европейците, така че няма да се налага да правим много по-различни настройки за САЩ, но все пак ще има разлики. Още веднаж искам да подчертая, че основните елементи на платформата, основните й детайли и възли, ще са еднакви за всички пазари. В сравнение с предишния Focus, новият ще бъде по-глобален, по-универсален. Фактически това е първият модел на Ford с такава степен на глобалност. Новият Focus ще си бъде Focus във всяка страна по света, с подобни настройки и подобна управляемост, с една и съща степен на комфорт. Въпрос: При новия Ford Focus виждаме нови електронни системи, които доскоро можеха да се видят само при модели от „премиум” сегмента. Това е реална потребност или се прави за да се привлече нова група клиенти за марката? Отговор: И двете неща са верни. Естествено искаме да покажем на нашите клиенти, че новият Ford Focus е най-съвременен и високотехнологичен автомобил и да покажем, че и модел от „С” сегмент може да бъде високотехнологичен. От друга страна, нашата разработка ще помага на водача да се чувства зад волана много комфортно и ще му дава висока степен на безопасност. Например ще предлагаме с новия Focus системата за следене на „мъртвата зона”, невидима за шофьора, система разпознаваща пътните знаци или съвсем новата за този клас автомобили система, следяща за поведението на водача и за степента на умора при него. Ако изведнъж водачът започне да прави нехарактерни маневри, да се отклонява от траекторията на движение и др., автомобилът ще подаде сигнал и ще посъветва шофьора да спре за кратък отдих. Това е много полезна система за ставащото все по-монотонно (но с висока скорост) движение по магистралите.


Въпрос: Подобни системи са доста скъпи обаче, затова се монтираха само на луксозните модели....Отговор: Да, допреди време беше така. Да не забравяме обаче, че всички тези нови технологии не са правени само за Focus, а ще намерят място при всички други модели монтирани на платформата „С”. След две години на тази платформа ще произвеждаме около 2 милиона автомобили на година. Това ще позволи да се понижи себестойността на производството, включително и на електронните системи.

Въпрос: Какви други модели освен C-Max и Grand C-Max, ще правите на тази платформа? Отговор: Подготвяме смяна на кросоувъра Ford Kuga. Ще правим изцяло електрическа версия на Focus, ще правим и хибриден C-Max. Има и още, но засега мога да ви кажа само това.

Въпрос: Планирате ли да споделите новата платформа и с Mazda и Volvo, както беше при платформата на предишния Focus? Отговор: С фирмата Mazda - да. Новата Mazda3 ще получи нашата платформа, като японската фирма ще вземе и някои от нашите двигатели, разработени за модели от „С” сегмента. Все пак участието на японската фирма в проекта Focus сега е много по-малко в сравнение с предишното поколение.


Въпрос: До каква степен новата платформа е приспособима и за по-големи модели, като Ford Mondeo, например?Отговор: Засега мога да кажа само, че платформата е създадена за модели от сегмент „С”. Тя обаче може да се приспособи и за модели от сегмент „D”, но детайли за това ще публикуваме на по-късен етап.

Въпрос: Ще има ли Focus с три врати? Отговор: Не, тривратка няма да има.

Въпрос: Защо? Този тип каросерия не се ли харесва на „глобалните” потребители? Отговор: Автомобилът с три врати се купува от хората които искат динамика и спортен имидж. Но вижте модела ни с пет врати. Той изглежда достатъчно ефектно и динамично, по-добре от модела с три врати от предходното поколение. Така в един модел купувачът ще получи едновременно практичен, динамичен и стилен автомобил.

Въпрос: Кога новият Focus ще се появи в продажба? Какво търсене прогнозирате?Отговор: В Европа и САЩ продажбите на Ford Focus от ново поколение ще започнат от декември тази година. В Азия автомобилът ще се появи след около година, в Русия ще започнем производство на този модел в средата на идната година. Все още не искаме да даваме нашите прогнози за търсенето на модела. Можем да ви кажем общото очакване за търсенето на всички автомобили, които ще се правят на платформа „С” – около 2 милиона автомобила годишно.  
0 от 500
  • #49
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ***.
  • #48
    1 rate up comment 1 rate down comment
    manivelta ( преди 15 години )
    Разберете ме!Не е лесно да си ученик,да нямаш кола,да си слаб ученик,а и от това се озлобява и нямам волята да не завиждам!Затова се изживявам като:"АЗ",като Пича,като Анонимен и с други имена,та си се представям като пълнолетен и с кола!Пък и шмрък-прък ми пречи.....
  • #47
    0 rate up comment 1 rate down comment
    manivelta ( преди 15 години )
    А най ми харесваше да пиша като MAKKENA!Защото не мога да имам неговия речник,та поне малко да се докосна до нормалния свят!Обаче ми изтриха акаунта защото пишех много глупости и манипулирах положителните и отрицателните.Сега ми е добре.Без да се регвам пак си пиша простотиите.Вие си ме знаете и ме познавате,че съм си такъв.Обаче фиестичката мноо върви.Пушка ви казвам.Голяма кола е тва.В Казанлък всички ми завиждат.
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    sexy_pi4 ( преди 15 години )
    Забрави и другия си ник - Triforce.
  • #45
    0 rate up comment 1 rate down comment
    manivelta ( преди 15 години )
    Пак се обърках. Всъщност съм Сульото от Казанлък. Пиша под всякакви имена. Преди си играех е положителните и отрицателните оценки на мненията, но тази игричка вече ми омръзна и реших да дразня форума с други средства пишейки от името на този, който не ми харесва. Пишейки глупости разбира се. Някой да не си е помислил нещо друго. По този начин ми се иска хем да го ядосам, хем да го злепоставя. В последно време няма какво да шмъркам и съм малко нервен. За това все шмъркане ми е в устата...
  • #44
    0 rate up comment 0 rate down comment
    manivelta ( преди 15 години )
    Обърках се,TDI и Анонимен съм аз!Поне това е сигурно и много личи нали?
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ами аз нямам нищо против съществуването на петвратите модели. Не ме разбра правилно. Просто никога не бих дал пари за още две врати. Висок съм, с дълги крайници, тежа 115 кила и нямам никакво намерение да си вземам кола, на която страничната колона е пред погледа ми! Ако ти си тапа и колоната се пада зад врата ти, разбирам те! Никой не го интересува, какво ще си купиш след 15 години. Интересува ги, какво би си купил след пет години, за да разкарат амортизираният си автомобил! Аз през 90 % от врeмето съм сам в колата, а за навлеците, които возя отвреме навреме не ми пука, че си направили труда да се сгънат малко повечко. Казах. Ако търся семеен автомобил , то в никакъв случай няма да е петврат Фокус, а петврат C-Max или Grand C-Max. За мен е нелогично да няма триврата версия. Смяната на ръководството на Форд Европа май ще се окаже пагубно за марката. Джон Флеминг издигна компанията до висини, на които не е била от времето на Хенри Форд. Сега обаче него го изгониха и очаквам в най-скоро време тая компания да затъне яко. Жалко, защото бе тръгнала нагоре с моделите си след 2000 година.
  • #42
    1 rate up comment 0 rate down comment
    готин ( преди 15 години )
    Хайде дано и следващата Фиеста и следващото Мондео да заприличат на Фокуса. А следващата Ка би ми харесало да е Ford Start Concept, който е много по-хубав от сегашната Ка. Май Форд отново намериха път към моето сърце и пак ще ми станат любима марка като едно време (1992-2005).
  • #41
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Май сте закостеняли и ви дразни това, че Форд се насочват от Кинетичен към пост-Кинетичен дизайн, който е доста по-стилен, по-малко претруфен и по-изчистен. Ако продължават в същия дух пак ще ми станат любима марка! Разберете, времето си минава, мястото на кинетичния дизайн е в 2006-2010, от 2011 нататък идва нова ера за Форд.
  • #40
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Night Fury ( преди 15 години )
    Ти може да мислиш, че от фокус с 4 врати няма нужда, но аз пък мисля, че от фокус с 2 врати няма нужда. Така, че различниете хора имат различни потребности. Аз лично изпитвам ужас от кола с 2 врати и за нищо на света не бих купил такава. Сега даже се радвам на новината, защото след 10-15 години, когато този форд стане достъпен за хора като мен и обикалям по автокъщите няма да оставам разочарован, че колата която ме е грабнала от далече се оказва двуврата като се приближа да я огледам.