IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

За Ford Focus III от неговите създатели

Без съмнение главната новина от щанда на Ford в Париж е новият Ford Focus.

За Ford Focus III от неговите създатели
Третото поколение на модела превърнал се в един от най-успешните автомобили на американската марка, е на нова платформа, има изцяло нов дизайн и според шефовете във Ford е „първият истински глобален модел на Ford”. 

За новия Ford Focus в Париж беше говорено и показано много. Ще ви представим главния инженер на екипа разработил новия Focus, Хелмут Редер и вицепрезидентът на Ford of Europe по развойната дейност Джозеф Бакай (Joseph Bakaj) и това, което те казват за Focus III при различни интервюта, дадени на автомобилния салон във френската столица.

 
Въпрос: Третото поколение на Focus ще се изработва на нова платформа. По какво платформа „С” на Ford се отличава от тази която замени?Отговор: При разработката на новата платформа пред нас стоеше задачата да запазим предишната степен на управляемост и удоволствието от управлението на колата, като едновременно с това повишим комфорта и за водача и за пътниците. Наред с това си бяхме поставили за цел да намалим средния разход на гориво и да направим колата по-екологична. Ако трябва да бъда по-конкретен, променихме кормилната система на Focus, като монтирахме нов електромеханичен усилвател. При предния модел усилването на волана беше електрохидравлично. Това позволи да се намали разхода на гориво. Трябва да кажа обаче, че настройката на новото усилване не беше лесна. Целта беше новият Ford Focus да има отлична управляемост, а новият електромеханичен усилвател да бъде връзката между автомобила и водача. Мисля, че в крайна сметка се получи добър резултат. 

Въпрос: Как можем да опишем накратко новото шаси на Focus? Отговор: Комфорт, точност и подвижност.


Въпрос: Ще правите ли промени в шасито и двигателите в зависимост от това на кои пазари се предлага новия Ford Focus? Отговор: Безусловно. Ако говорим за двигателите, то всеки пазар има свои специфични изисквания за икономичност и вредни емисии. Това ни принуждава да правим различни настройки на едни и същи двигатели предлагани в различни пазари и страни. При шасито ще променяме настройките на окачването в зависимост от пазара. Разликите обаче няма да са големи. Това е свързано и с различните предпочитания и вкусове на потребителите. Американците например искат по-силно да „усещат” колата, но в същото време, те вече свикнаха и на комфорта характерен за европейците, така че няма да се налага да правим много по-различни настройки за САЩ, но все пак ще има разлики. Още веднаж искам да подчертая, че основните елементи на платформата, основните й детайли и възли, ще са еднакви за всички пазари. В сравнение с предишния Focus, новият ще бъде по-глобален, по-универсален. Фактически това е първият модел на Ford с такава степен на глобалност. Новият Focus ще си бъде Focus във всяка страна по света, с подобни настройки и подобна управляемост, с една и съща степен на комфорт. Въпрос: При новия Ford Focus виждаме нови електронни системи, които доскоро можеха да се видят само при модели от „премиум” сегмента. Това е реална потребност или се прави за да се привлече нова група клиенти за марката? Отговор: И двете неща са верни. Естествено искаме да покажем на нашите клиенти, че новият Ford Focus е най-съвременен и високотехнологичен автомобил и да покажем, че и модел от „С” сегмент може да бъде високотехнологичен. От друга страна, нашата разработка ще помага на водача да се чувства зад волана много комфортно и ще му дава висока степен на безопасност. Например ще предлагаме с новия Focus системата за следене на „мъртвата зона”, невидима за шофьора, система разпознаваща пътните знаци или съвсем новата за този клас автомобили система, следяща за поведението на водача и за степента на умора при него. Ако изведнъж водачът започне да прави нехарактерни маневри, да се отклонява от траекторията на движение и др., автомобилът ще подаде сигнал и ще посъветва шофьора да спре за кратък отдих. Това е много полезна система за ставащото все по-монотонно (но с висока скорост) движение по магистралите.


Въпрос: Подобни системи са доста скъпи обаче, затова се монтираха само на луксозните модели....Отговор: Да, допреди време беше така. Да не забравяме обаче, че всички тези нови технологии не са правени само за Focus, а ще намерят място при всички други модели монтирани на платформата „С”. След две години на тази платформа ще произвеждаме около 2 милиона автомобили на година. Това ще позволи да се понижи себестойността на производството, включително и на електронните системи.

Въпрос: Какви други модели освен C-Max и Grand C-Max, ще правите на тази платформа? Отговор: Подготвяме смяна на кросоувъра Ford Kuga. Ще правим изцяло електрическа версия на Focus, ще правим и хибриден C-Max. Има и още, но засега мога да ви кажа само това.

Въпрос: Планирате ли да споделите новата платформа и с Mazda и Volvo, както беше при платформата на предишния Focus? Отговор: С фирмата Mazda - да. Новата Mazda3 ще получи нашата платформа, като японската фирма ще вземе и някои от нашите двигатели, разработени за модели от „С” сегмента. Все пак участието на японската фирма в проекта Focus сега е много по-малко в сравнение с предишното поколение.


Въпрос: До каква степен новата платформа е приспособима и за по-големи модели, като Ford Mondeo, например?Отговор: Засега мога да кажа само, че платформата е създадена за модели от сегмент „С”. Тя обаче може да се приспособи и за модели от сегмент „D”, но детайли за това ще публикуваме на по-късен етап.

Въпрос: Ще има ли Focus с три врати? Отговор: Не, тривратка няма да има.

Въпрос: Защо? Този тип каросерия не се ли харесва на „глобалните” потребители? Отговор: Автомобилът с три врати се купува от хората които искат динамика и спортен имидж. Но вижте модела ни с пет врати. Той изглежда достатъчно ефектно и динамично, по-добре от модела с три врати от предходното поколение. Така в един модел купувачът ще получи едновременно практичен, динамичен и стилен автомобил.

Въпрос: Кога новият Focus ще се появи в продажба? Какво търсене прогнозирате?Отговор: В Европа и САЩ продажбите на Ford Focus от ново поколение ще започнат от декември тази година. В Азия автомобилът ще се появи след около година, в Русия ще започнем производство на този модел в средата на идната година. Все още не искаме да даваме нашите прогнози за търсенето на модела. Можем да ви кажем общото очакване за търсенето на всички автомобили, които ще се правят на платформа „С” – около 2 милиона автомобила годишно.  
0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    2012 ( преди 15 години )
    Рибата още в морето,пък някой вече слагат тигана/или плюят или хвалят нещо само на картинка/
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ами ако следиш новините за Форд, би трябвало да знаеш, че целта на Форд е в близко време мнозонството двигатели да са новите Ecoboost. Предполагам, че базов мотор за новият Фокус ще стане еднолитровият турбомотор. После следват 1.6 литровите версии с различни мощности и на върха засега ще бъде 2 литровият с 250 к.с. на ST.
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Чудесна статия. Някои от вас обаче бъркат "електрохидравлично " и "електромеханично" сервоуправление. Както и очаквах, част от вас харесват дизайна, други само част от него, а трети продължават с тоталното отричане на всичко, което е с марката "Форд". На мен лично дизайнът ми харесва, но не чак до там, че да изпадам в екстаз. Отвътре нещата са доста по-добре за мен. Ако интериорът се разгледа под лупа на снимка с висока резолюция, ще се види напредъкът в качеството на изработка. За шасито се спомена, че целта е повече комфорт, като пъргавината се запази. Това се показа как става при новата Фиеста, спряно старата. Старата вози стабилно и стегнато, докато новата е запазила стабилността, но комфортът на окачването е най-висок в класа и. Може би и при Фокус ще стане така, като критиците се предполага, че ще се съсредоточат върху новото електромеханично сервоуправление и ще извадят от девет кладенеца вода, за да намерят недостатъци на интериора. Част от тях ще оплюят и световния дизайн, а *** ше недоволства от френските дизели. Жалко, че няма да има тривратки. Лично аз изпадам в ужас, когато се кача в петврат автомобил и страничната B колона се окаже до главата ми. Ако ми трябва петврат Форд, бих се съсредоточил върху C-Max и Grand C-Max. Няма логика да избера Фокус с 5 врати, освен евентуалната по-ниска цена.
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Ами честно казано и мен не ме радва гледката :))) един никакъв екстериор и прекалено претръфен итериор...:( Единственното коет ми хареса и то много е воланът!!!харесвам волани 4лъчи аа този има страхотен дизайн!!!Ако тенденциите в дизаина на форд са такива по добре да не излизат нови модели на Мондео и Ц-макс които са перфектни на този етап :) Може само да им сложат този волан хаха :)))
  • #15
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Положителни: 1 Отрицателни: 4Дано тези 4 човека да им умрат децата!
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    eee ( преди 15 години )
    eee nukade i nqma dupeto snimano :)
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Освен ел. кормилното управление,което не е новост,няма нито дума конкретно за шаси.Само общо приказки,което е доста подозрително.И без друго от всякъде прилича на фейслифт,ще излезе,че е точно това.Толкова текст е изписан,а няма и дума поне за един двигател.Електронните системи ги споменават,но не пишат,че няма да са серийни,а със солена надценка.Те дори не казват,че ESP ще е серийна!До тук нищо не ме впечатли в тази нова-стара кола.
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    slr ( преди 15 години )
    само предните фарове (в анфас) не ми харесват - малко са "женствени"
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    321 ( преди 15 години )
    Много приказки за шасито,а конкретно говори само,че е нова кормилната кутия.Която обаче е нова само за Форд,защото конкурентите я имат от 3 години.Значи конструкцията на самото шаси е стара.А за интериора думи нямам!Явно са се вдъхновявали от старите модели на КИА.Макар,че какво ти вдъхновяване,направо си е copy/paste.Форд съвсем изпаднаха.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    СТ-то кефи а интериоара е перфектен