IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Суперавтомобил с роторен двигател

Немската фирма Rotary Super Cars представи информация за своята първа разработка.

Суперавтомобил с роторен двигател
Това е суперавтомобил наречен Raptor GT с предаване на движението към задните колела. Автомобилът е с роторен двигател с обем 2.6 литра, създаден с помощта на някои детайли от двигателя на Mazda 13B MSP, който се монтира на модел RX-8



Роторният двигател на Raptor GT ще се предлага в няколко версии на мощност. Най-ниската ще бъде 500 к.с., втората ще бъде 800 к.с., които ще идват от версия на роторния двигател с турбина и третата мощност е от невероятните 1200 к.с., които ще се предлагат от роторния двигател във версия би-турбо, работеща с биоетанол (E85). 

80% от купето на суперавтомобила Raptor GT са изработени от карбон и фибровлакна, като това е основната причина теглото на Raptor GT във всяка от версиите си да не надхвърля 1100 кг. 



Колата е с активни аеродинамични елементи по каросерията, които увеличават прилепването към пътя при високи и много високи скорости. Окачването е регулируемо и адаптиращо се, изработено от карбон и алуминий. Кардановият вал е изработен също от алуминий, а задният диференциал е електронно управляван. 

Роторният двигател на суперавтомобила е комбиниран с автоматична трансмисия имаща осем степени, при която превключването става за 25 до 35 хилядни от секундата. При най-слабата версия с мощност 500 к.с. скоростната кутия е с 6 степени. 

По данни на производителя, при най-силната версия с мощност 1200 к.с. и максимален въртящ момент електронно ограничен до 1500 Nm, ускорението от място до 100 км/час е за 2.9 секунди, до 200 км/час за 7.0 секунди, а до 297 км/час за 15 секунди. Спирачните дискове са от карбон и керамика и имат размер 406 мм. 

От Rotary Super Cars съобщиха, че разработват и втори модел, наречен VelociRaptor. При него двигателят ще бъде монтиран по средата на шасито, ще има мощност 1200 к.с., предаването ще бъде към 4-те колела, а скоростната кутия ще бъде с осем степени. Каросерията ще бъде 90% изработена от карбон, а собственото тегло на колата ще бъде под 1100 кг.  
0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Той ( преди 15 години )
    Като ти гледам ника и ми ставя ясно защо гледаш така на немското. За мен добрата кола си е добра кола, била тя и руска. И 2-ро , ако това беше Хонда или Мазда можеш ли да ми кажеш какъв щеше да е коментара ти ?
  • #12
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Той ( преди 15 години )
    0-300 за 15 сек. , аз ако го имам това знаеш ли колко ми дреме от кой крали и от кой плагиатствали. Тия неща засягат фирмата производител, потребителя кво го боли, дали ще дойдат да му вземат колата от гаража. А...да - 1100 кг и 1200 к.с. -за какво подяволи говорим . А с тоя куршум мисля че собствениците му трябва да се примирят с болките в гърба и кръста.
  • #11
    2 rate up comment 11 rate down comment
    CR-X ( преди 15 години )
    Във сяко изречение използват думата "електроника",за да звучи по-стряскащо и авторитетно.Всъщност,точно електрониката в тази кола няма нe e новa и революционнa.Дори обратно.Като цяло личи прекалена помпозност и кич.С две думи,немска чалга!
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    незнаещ ( преди 15 години )
    Може ли някой да обясни точно какво шредставлява въртящия момент. И примерно:1.Каква е разликата между 2 коли с еднаква мощност, но различен въртящ момент.2.Каква е разликата между 2 коли с еднкъв въртящ момент, но различна мощност.
  • #9
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Откраднали дизайна от ферари. Взаимствали елементи от двигателя на мазда. Кой знае дали са си платили всички лицензи по тоя двигател, тъй като роторните двигатели на мазда са изцяло патентовани и защитени от хиляди патенти.
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    фитипалди, човека за торк говори а не за мощност. ти правиш ли разлика?
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    pathfinder ( преди 15 години )
    ако мислиш че за 1.3 двигател 293 нм. са малко евала. виж как стоят нешата с мазда рх 7
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Фитипалди ( преди 15 години )
    Точно той е причината.При един от моделите на РХ на"Мазда" двигателя е с обем 1.3 литра с мощност 231 к.с.
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    yo ( преди 15 години )
    Ами нормално е да е 1 към 1 с 599, защото представете си то е използвано като база за колата
  • #4
    5 rate up comment 9 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    това са си пълни киорфишеци. а особено споменатите 1500нютона - роторните мотори имат малко торк и много обороти така че не на мене тия...