IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Суперавтомобил с роторен двигател

Немската фирма Rotary Super Cars представи информация за своята първа разработка.

Суперавтомобил с роторен двигател
Това е суперавтомобил наречен Raptor GT с предаване на движението към задните колела. Автомобилът е с роторен двигател с обем 2.6 литра, създаден с помощта на някои детайли от двигателя на Mazda 13B MSP, който се монтира на модел RX-8



Роторният двигател на Raptor GT ще се предлага в няколко версии на мощност. Най-ниската ще бъде 500 к.с., втората ще бъде 800 к.с., които ще идват от версия на роторния двигател с турбина и третата мощност е от невероятните 1200 к.с., които ще се предлагат от роторния двигател във версия би-турбо, работеща с биоетанол (E85). 

80% от купето на суперавтомобила Raptor GT са изработени от карбон и фибровлакна, като това е основната причина теглото на Raptor GT във всяка от версиите си да не надхвърля 1100 кг. 



Колата е с активни аеродинамични елементи по каросерията, които увеличават прилепването към пътя при високи и много високи скорости. Окачването е регулируемо и адаптиращо се, изработено от карбон и алуминий. Кардановият вал е изработен също от алуминий, а задният диференциал е електронно управляван. 

Роторният двигател на суперавтомобила е комбиниран с автоматична трансмисия имаща осем степени, при която превключването става за 25 до 35 хилядни от секундата. При най-слабата версия с мощност 500 к.с. скоростната кутия е с 6 степени. 

По данни на производителя, при най-силната версия с мощност 1200 к.с. и максимален въртящ момент електронно ограничен до 1500 Nm, ускорението от място до 100 км/час е за 2.9 секунди, до 200 км/час за 7.0 секунди, а до 297 км/час за 15 секунди. Спирачните дискове са от карбон и керамика и имат размер 406 мм. 

От Rotary Super Cars съобщиха, че разработват и втори модел, наречен VelociRaptor. При него двигателят ще бъде монтиран по средата на шасито, ще има мощност 1200 к.с., предаването ще бъде към 4-те колела, а скоростната кутия ще бъде с осем степени. Каросерията ще бъде 90% изработена от карбон, а собственото тегло на колата ще бъде под 1100 кг.  
0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    NikeX ( преди 15 години )
    aerodinamikata sy]o e ot zna4enie. Sa6to e i s avtomati4ni skorosti makar 4e pi6e 4e smqnata stava za mn kratko vreme.
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    хахаха. много духовито. и правилно. с други думи една бензинова кола с 150н.м. за да върви колкото една дизелова с 300н.м. трябва да си на такава предавка че да си с двойно повисоки обороти.
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    неволно го знаеш ( преди 15 години )
    Мощността е обороти по въртящ момент.Точно като в живота:Ползата е количество по качество. Колко благини имаш и колко е блага всяка от тях.Данен кяр може да е от голям брой слаби благинки или от малък брой силни. Това прави и скоростната кутия - заменя обороти за върт.момент и обратно, при същата мощност (положение на *** газ).
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Да бе, обърках се :)
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Бен ( преди 15 години )
    Нещо намирисва. Не може кола с толкова голям въртящ момент и толкова ниско тегло да ускорява до 100 за 2.9 секунди. Че той вейрона го прави за 2.5 сек.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    да ви кажа какъв е бил мотора на маздата която навремето спечели ЛеМан - 4-rotor engine , 2622 cc and 700 hp (522 kW) at 9000 rpm, Maximum Torque: 448 ftlbf (607 Nm)/6500 rpm . т.е. тези и по 2 да ги умножа ще получа 1400к.с. и 1200н.м. този мотор е бил всъщност два нормални мотора от RX и можел да развива и 900к.с.
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Luca ( преди 15 години )
    Да нямаш предвид конски сили на литър обем от двигателя? Става въпрос за собствено тегло.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Luca ( преди 15 години )
    Не знам ама за сравнение Veyron SS е 587.95 к.с. на тон :)
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    А 1.3 мотора на Мазда с турбо ли е? Тука се говори за турбо. Не знам вие какво мислите, ама аз бих карал такава кола с кеф. Дори с най-малкият, 500 коня мотор.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Ферари държат рекорда за конски сили на килограм. Поне за атмосферните мотори е така :)