IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Суперавтомобил с роторен двигател

Немската фирма Rotary Super Cars представи информация за своята първа разработка.

Суперавтомобил с роторен двигател
Това е суперавтомобил наречен Raptor GT с предаване на движението към задните колела. Автомобилът е с роторен двигател с обем 2.6 литра, създаден с помощта на някои детайли от двигателя на Mazda 13B MSP, който се монтира на модел RX-8



Роторният двигател на Raptor GT ще се предлага в няколко версии на мощност. Най-ниската ще бъде 500 к.с., втората ще бъде 800 к.с., които ще идват от версия на роторния двигател с турбина и третата мощност е от невероятните 1200 к.с., които ще се предлагат от роторния двигател във версия би-турбо, работеща с биоетанол (E85). 

80% от купето на суперавтомобила Raptor GT са изработени от карбон и фибровлакна, като това е основната причина теглото на Raptor GT във всяка от версиите си да не надхвърля 1100 кг. 



Колата е с активни аеродинамични елементи по каросерията, които увеличават прилепването към пътя при високи и много високи скорости. Окачването е регулируемо и адаптиращо се, изработено от карбон и алуминий. Кардановият вал е изработен също от алуминий, а задният диференциал е електронно управляван. 

Роторният двигател на суперавтомобила е комбиниран с автоматична трансмисия имаща осем степени, при която превключването става за 25 до 35 хилядни от секундата. При най-слабата версия с мощност 500 к.с. скоростната кутия е с 6 степени. 

По данни на производителя, при най-силната версия с мощност 1200 к.с. и максимален въртящ момент електронно ограничен до 1500 Nm, ускорението от място до 100 км/час е за 2.9 секунди, до 200 км/час за 7.0 секунди, а до 297 км/час за 15 секунди. Спирачните дискове са от карбон и керамика и имат размер 406 мм. 

От Rotary Super Cars съобщиха, че разработват и втори модел, наречен VelociRaptor. При него двигателят ще бъде монтиран по средата на шасито, ще има мощност 1200 к.с., предаването ще бъде към 4-те колела, а скоростната кутия ще бъде с осем степени. Каросерията ще бъде 90% изработена от карбон, а собственото тегло на колата ще бъде под 1100 кг.  
0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    187 ( преди 15 години )
    прав си, затова е само и пример, нямам намерение да споря
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    а ти чете ли статията????Двигатела е 2,6 т.е. 1.3 х 2 двигател 293 нм х 2 или 586 нм хайде 600 да са или до 800 да са ги докарали ама 1500 нм няма как да стане при това на роторен двигател.Поинтересувай се малко повече и чети а не само да пишеш такива небивалици на които ще ти се смеят гаргите.
  • #21
    0 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    примера е доста нереален. как точно са се получили 1000кс от мотор с 1нм ?
  • #20
    6 rate up comment 1 rate down comment
    пламен ( преди 15 години )
    а простата дефиниция на въртящ момент е момент на точка спрямо ос.получава се рамо на силата и ето ти въртящ момент.чиста механика ;)
  • #19
    6 rate up comment 2 rate down comment
    187 ( преди 15 години )
    а за въпросите ти:1. колите ще имат еднаква максимална скорост, тая с повече въртящ момент ще ускорява по - бързо2. колите ще имат еднакво ускорения, тая с повече кончета ще е по - бърза
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    187 ( преди 15 години )
    мисля, че в топ гиър най - добре бяха обяснили - това е мистериозна сила, която инженерите много обичат да цитират, но е непонятна за простите хора :D. ще ти дам друг пример - ако имаш 2 коли, едната с 1 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, а другата с 1000 к.с. и 1 Нм въртящ момент, то първата ще се изстреля, но максималната и скорост ще е 10 км/ч, а втората въобще няма да помръдне.разбира се, приемаме, че колите са с еднакво тегло ;)
  • #17
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Това чудо ще има разход като танк.И що за име му измислихте ,реално се казва двигател тип ,,Ванкел,,Споменататa Мазда RX8 има разход на градско като S класа на Мерцедес.Луди
  • #16
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Luca ( преди 15 години )
    1090 к.с. на тон... о.0
  • #15
    7 rate up comment 0 rate down comment
    д-р Иванов ( преди 15 години )
    Незнаещ,в общи линии ,с по-голям въртящ момент при една и съща мощност ще изкачиш по-стръмен баир. При изпреварване ще го правиш по-бързо и лесно на същата предавка ,сравнено с кола ,която е също толкова мощна,но с по-малък въртящ момент.Сравни в някой сайт две еднакви коли /бензин и дизел/с мощност прим.110 кВт и ще ти стане ясно.
  • #14
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Georgi ( преди 15 години )
    Tazi kola e napravena na bazata na 599 GTB osven dvigatelq ili moje i nego da sa izpolzvali...