IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Париж 2010 - Първият сериен дизел-електрически хибрид

Състоя се премиерата на Peugeot 3008 HYbrid4.

Париж 2010 - Първият сериен дизел-електрически хибрид
Peugeot представи официално в Париж първият сериен дизел-електрически хибрид. Возилото се отличва с 4х4 задвижване и доставя с около 30% по-ниско потребление, в сравнение бензин-електрическите хибриди.

Peugeot 3008 HYbrid4 използва 2.0-литров HDI двигател (163 к.с.) със stop-start система, задвижващ предните колела и електромотор (37 к.с.), задвижващ задните.

Трансмисията е секвенциална с 6-степени. Батериите са никел-металхидридни и са интегрирани ниско в купето, под седалките, между двата задвижващи агрегата.

Общата сила на хибридната система достига 200 к.с. и 500 Нм, като гарантира ускорение от място до 100 км/час за 8.8 секунди и максимална скорост от 209 км/ч. Средният разход на гориво е 3.8 литра на 100 километра, а вредните СО2 емисии - 99 гр/км.

Водачът може да избира между 4 режима на работа чрез управление монтирано на централната конзола. При режим „Auto" електрониката сама избира комбинацията между дизеловия и електрическия двигатели, съобразно пътните условия и начина на управление на водача.

При режим „ZEV" колата се задвижва само от електрическа енергия, като в града може да измине до 4.5 км. Третата възможност е режима „4WD" при който и двата двигателя работят заедно. Накрая има и режим „Sport”, при който се използва целия потенциал на мощност от 200 к.с.

Както цяло Peugeot 3008 HYbrid4 не се различава много от серийния вариант на колата. Отличава се със семпъл спойлер, дневни LED светлини и 7-инчов дисплей, който дава информация за хибридната система.

Peugeot 3008 HYbrid4 ще бъде произвеждан в заводите на PSA в Сошо и Мюлюз във Франция, а продажбите в Европа ще започнат през пролетта на 2011 година.
0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    не става ( преди 15 години )
    Не бе човек,тъпо е това.
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    В града ( преди 15 години )
    Много си е добре. В града мощността на електродвигателя ще е напълно достатъчна, защото я има още от място на много ниски обороти и е идеално за тръгване-спиране в задръствания. Допълнително предимство е рециклирането на енергията при спиране. А на дълъг път хибридната система въобще не помага за икономия.
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Тумбака ( преди 15 години )
    Първо, разбирачите, да напишат и цената на литиево-йонните батерии, и да не сравняват сериен модел с прототип.Второ, на който не му харесва, има алтернативи - като Голф разбира се.
  • #7
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Posledno concept li e ili serien, ama oste ne se proizvejda? :D
  • #6
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    По принцип самата идея за дизелов хибрид не е добра. Но очевидно от Пежо са решили, че са по-хитри и умни от останалите производители.
  • #5
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Първо - кофти е.Второ - мощността е достатъчна - концепцията е само да подпомага основния двигател.Трето - сравняваш различни класове автомобили. Touran с 1,6TDI/90 к.с. има среден разход 5,1 (официален бг сайт)В заключение - това е най-читавата и ефективна хибридна система, показвана досега, само трябва да оправят акумулаторите. Но и това ще стане скоро, вероятно при по-скъпите модели, защото PSA вече показваха прототипи с литиеви батерии.
  • #4
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Дано някой от Пежо прочете днешната статия за електрическия Сеат,да разбере,че топлата вода вече е открита (LiIon battery).
  • #3
    10 rate up comment 15 rate down comment
    qwerty ( преди 15 години )
    Не само за по-тежки,те имат и 3 пъти по-малко цикъла заряд-разряд.КОето означава,че приблизително след 5 години батярията е свършила.И какво правим?Бъркаме яко в джоба за няколко хиляди евро.Не,благодаря!Големите държави да инвестират в екологията,аз съм обикновен човек и за това плащам данъци.За това предпочитам последно поколение дизелов автомобил,пред тази скъпа глупост.Пък и от тази марка нещо,... тръпки ме побиват!
  • #2
    16 rate up comment 19 rate down comment
    CLS ( преди 15 години )
    Какво е кофти.Първо,че батериите за мое огромно учудване са никел-метал.Това е архаизъм,те са с 30% по-тежки от LiIon,френска му работа.Второ,мощността на ел.двигателя е много ниска и автномнията на ел.енергия е повече от символична.Трето,3.8/100 не никак нисък разход.Голф 1.6 TDI в еко-вариант харчи дори 0.2/100 по-малко.Така,че виждам повече минуси от колкото плюсове,ако има някакъв плюс.Като не говорим,че това ще е поне 50% по-скъпо от дизеловия голф.Извинявайте,ама нещо се впечатлих,напротив
  • #1
    14 rate up comment 10 rate down comment
    :) ( преди 15 години )
    Красота!