IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Париж 2010 - Първият сериен дизел-електрически хибрид

Състоя се премиерата на Peugeot 3008 HYbrid4.

Париж 2010 - Първият сериен дизел-електрически хибрид
Peugeot представи официално в Париж първият сериен дизел-електрически хибрид. Возилото се отличва с 4х4 задвижване и доставя с около 30% по-ниско потребление, в сравнение бензин-електрическите хибриди.

Peugeot 3008 HYbrid4 използва 2.0-литров HDI двигател (163 к.с.) със stop-start система, задвижващ предните колела и електромотор (37 к.с.), задвижващ задните.

Трансмисията е секвенциална с 6-степени. Батериите са никел-металхидридни и са интегрирани ниско в купето, под седалките, между двата задвижващи агрегата.

Общата сила на хибридната система достига 200 к.с. и 500 Нм, като гарантира ускорение от място до 100 км/час за 8.8 секунди и максимална скорост от 209 км/ч. Средният разход на гориво е 3.8 литра на 100 километра, а вредните СО2 емисии - 99 гр/км.

Водачът може да избира между 4 режима на работа чрез управление монтирано на централната конзола. При режим „Auto" електрониката сама избира комбинацията между дизеловия и електрическия двигатели, съобразно пътните условия и начина на управление на водача.

При режим „ZEV" колата се задвижва само от електрическа енергия, като в града може да измине до 4.5 км. Третата възможност е режима „4WD" при който и двата двигателя работят заедно. Накрая има и режим „Sport”, при който се използва целия потенциал на мощност от 200 к.с.

Както цяло Peugeot 3008 HYbrid4 не се различава много от серийния вариант на колата. Отличава се със семпъл спойлер, дневни LED светлини и 7-инчов дисплей, който дава информация за хибридната система.

Peugeot 3008 HYbrid4 ще бъде произвеждан в заводите на PSA в Сошо и Мюлюз във Франция, а продажбите в Европа ще започнат през пролетта на 2011 година.
0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    frakofon ( преди 15 години )
    Колеги , незнам защото плуете по ПСА, хората си правят дизел/хибриди и между другото ПСА имаха прототип на дизел хибрид още преди повече от 2 години протитипа бе на базата на новата с5(х7) комби и бе сснохдна технология дизелов двигател задвижващ предините и електромотор на задната ос, автомобила бе изложен на ШАНЗ ЗЕЛИЗЕ ПОНЕ СЕДМИЦА, това може да се провери все пак има нет,А НА ГОЛФАДЖИЕТЕ ЩЕ КАЖА ДА ПРОЧЕТАТ ПО ДОБРЕ СТАТИЯТА АГРЕГАТА 2.О ХДИ 163 К.С И НЕМОЖЕ ДА БЪДЕ СРЪВНЯВАН С 1.6 ТДИ
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Miladinov ( преди 15 години )
    дизел/хибридната система се използва от много време в минната техника така че не е нищо ново важното е че пежо се сетиха да я внедрят в автомобилите си а относно батериите сигурно си имат основателна причина да използват такива вместо литиевойонни
  • #28
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Yory ( преди 15 години )
    Ти в гората ли си расъл,бе мамул!Нали на едно и също изложение ги показват двете коли.
  • #27
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Влаковете не са хибридни, там принципа е съвсем различен. Седни си, слаб 2!
  • #26
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Никога не е късно пръв да станеш за резил :) .
  • #25
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ще покажат,ама французите вече показаха.Значи,те са първи.
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    PSA ( преди 15 години )
    Когато Аурисът има 200 коня, тежи колкото този автомобил и има същият разход тогава може да си пишеш глупостите!
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Някой ( преди 15 години )
    Алоооууу, къде видя SUV??? 3008 в най-добрия случай може да мине за ван, въпреки че си е на платформата на 308.А и не знам къде ги видяха тия "30% по-ниско потребление, в сравнение бензин-електрическите хибриди", като Auris HSD има същия разход.
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Иван ( преди 15 години )
    Французите все пак не са направили първия дизелов хибрид.Току що четох,че и корейците ще покажат техен хибриден SUV в Париж.Но е по-горния клас от този и е с различна концепция,около 60 км. само на ток,по-мощен ел. мотор,литиеви батерии и среден разход 4 л. на 100 км. дизел.
  • #21
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Unique ( преди 15 години )
    Каква ел. енергия в града,ти добре ли си!Само за десетина тръгвания и батериите са на нула.И понеже не е plug-in,нали се сещаш от къде ще се заредят!И тогава не ти мърдат 8-9/100 градско.Като знам какви лами са френските дизели,смяяях!По-безумна кола не бях виждал!Французите верно само за *** стават.