IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Париж 2010 - Първият сериен дизел-електрически хибрид

Състоя се премиерата на Peugeot 3008 HYbrid4.

Париж 2010 - Първият сериен дизел-електрически хибрид
Peugeot представи официално в Париж първият сериен дизел-електрически хибрид. Возилото се отличва с 4х4 задвижване и доставя с около 30% по-ниско потребление, в сравнение бензин-електрическите хибриди.

Peugeot 3008 HYbrid4 използва 2.0-литров HDI двигател (163 к.с.) със stop-start система, задвижващ предните колела и електромотор (37 к.с.), задвижващ задните.

Трансмисията е секвенциална с 6-степени. Батериите са никел-металхидридни и са интегрирани ниско в купето, под седалките, между двата задвижващи агрегата.

Общата сила на хибридната система достига 200 к.с. и 500 Нм, като гарантира ускорение от място до 100 км/час за 8.8 секунди и максимална скорост от 209 км/ч. Средният разход на гориво е 3.8 литра на 100 километра, а вредните СО2 емисии - 99 гр/км.

Водачът може да избира между 4 режима на работа чрез управление монтирано на централната конзола. При режим „Auto" електрониката сама избира комбинацията между дизеловия и електрическия двигатели, съобразно пътните условия и начина на управление на водача.

При режим „ZEV" колата се задвижва само от електрическа енергия, като в града може да измине до 4.5 км. Третата възможност е режима „4WD" при който и двата двигателя работят заедно. Накрая има и режим „Sport”, при който се използва целия потенциал на мощност от 200 к.с.

Както цяло Peugeot 3008 HYbrid4 не се различава много от серийния вариант на колата. Отличава се със семпъл спойлер, дневни LED светлини и 7-инчов дисплей, който дава информация за хибридната система.

Peugeot 3008 HYbrid4 ще бъде произвеждан в заводите на PSA в Сошо и Мюлюз във Франция, а продажбите в Европа ще започнат през пролетта на 2011 година.
0 от 500
  • #20
    6 rate up comment 2 rate down comment
    E-HDI ( преди 15 години )
    Хора извнете ама този разход за SUV,е повече от добър!И какви са тези сравнения с голф-а,та таой е 2 пъти по-малък от Пежото!И в него неможе да се качите 5 човека и багаж досастъчена за 10 дневна почивка и да пътувате комфортно ,за разлика от 3008!А що се однася до дизел хибридите,не им търсете кусури!За батерийте също!
  • #19
    1 rate up comment 5 rate down comment
    M Power ( преди 15 години )
    "рециклирането на енергията..." а бе,*** невеж!Скрий се,че ме заболя корема от смях!
  • #18
    2 rate up comment 7 rate down comment
    M Power ( преди 15 години )
    Пежо и технологии..!?!... шегаджия!
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    ццц ( преди 15 години )
    Като не е добра идеята за дизелов хибрид, за това ли всички влакове, които не вървят по електрифицирани маршрути, са diesel-electric???
  • #16
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Хибридите отдавна са на сметка, но не и дизеловите ;) .
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    ццц ( преди 15 години )
    А градско колко харчи твоят Голф? Нали точно това е идеята на хибрида - да има регенеративно спиране и двигател, много по-ефективен при тръгване.По тая логика дай да си вземем по един Москвич всички, защото като ги паркираш харчат еднакво с Приуса...
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    В града ( преди 15 години )
    Добре че не всички разсъждават така, защото иначе всички коли щяха да са супер усъвършенствани Лади.
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    reventon ( преди 15 години )
    peugeot pokazaha strahoten tehnologi4en potencial s tazi si razrabotka..
  • #12
    2 rate up comment 10 rate down comment
    PzKpfW ( преди 15 години )
    Дизелов Голф с 1.6TDI харчи 3.9 извънградско. За мен хибридите поне за бъдещите няколко години няма да бъдат на сметка. За многократно по-висока цена и вногократно техническо усложняване има минимум снижаване на разхода. Бъдещето е в технологии като Blue motion, които дават най-ниския разход при умерена цена и леко усложняване.
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    qwerty ( преди 15 години )
    Очаквах нещо револиционно,от порядъка на 2.0 или 1.8 на 100,а то 3.8 на 100.Сега поне става ясно защо другите не правят такив недомислици.