IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

АМ подкара Auris HSD

Хибрид - бъдещето на автомобилите или доказаният дизел? Изборът е ваш!

АМ подкара Auris HSD
Toyota Auris HSD е пълен хибрид, който споделя познатата от последното поколение на Prius технология - Hybrid Synergy Drive. С други думи ековозилото се движи на електроенергия при скорост до около 50 км/ч., след което се включва и бензиновият агрегат. На борда на колата и по-точно в задната й част е интегрирана никел-метал хидридна батерия, която подсигурява пробег на електроенергия за около 2 километра (в зависимост от състоянието на батерията и пътните условия).

При движение в града возилото се захранва главно от батерията, която черпи сила при всяко спиране или отпускане на педала на газта. Уредите на таблото дават всякаква информация, включително от къде колата черпи сила в дадения момент. При нашия тест, когато се движехме из центъра на София, бензиновия двигател почти не се включваше и Auris HSD използваше само безплатната електрическа енергия.


При движение с над 50-60 км/ч. автомобилът се захранва главно от бензиновия двигател. Електроенергията се използва единствено при ускорение, подпомагайки двигателя с вътрешно горене. Това от една страна доставя повече сила и по-добра динамика, а от друга - облекчава бензиновия двигател, намалявайки потреблението на гориво.

Синхронът между 1.8 литровия бензинов двигател (99 к.с и 142 Нм) и електрическия (80 к.с и 207 Нм) е перфектен, благодарение на безстепенна автоматична хибридна трансмисия. При рязко натискане на педала на газта двата двигателя заработват в синхрон, доставяйки всички 136 к.с., които са способни да ускорят хибрида до 100 км/ч. за 11.4 сек. Силата на екологичната кола се усеща най-вече при режим POWER, който се активира ръчно, чрез бутон. Налични са още три режима - ECO за максимална ефективност, EV за работа изцяло на електричество и автоматичен.


Според информацията на Toyota хибридния Auris изисква по около 4 литра на 100 км. независимо дали го карате в града или извън него. При нашия тест, потреблението бе малко по-голямо - 4.6/4.8 литра на 100 км, но все пак трябва да се отбележи, че колата е чисто нова (на едва 700 км.), а ние, тестващите не сме сред най-спокойните шофьори.

При изключване на двигателя, на таблото се появява скала, която определя, колко екологично е било шофирането ви. В повечето случаи не бяхме много добри, но при по-спокойно каране достигнехме до сребърен медал.

На пръв поглед Auris HSD не се различава от "обикновените" версии на возилото. Може да го познаете единствено по сините емблеми, броните и хромираната радиаторна решетка. В интериора също не се наблюдават особени промени, като изключим футуристичния скоростен лост и циферблатите на таблото. Разлики има и в обема на багажника, който предлага 279 литра (350 при другите версии) и общото тегло на колата, което е аналогично с това на Auris 2.0 D-4D.

Auris HSD отделя само 89 г/км. вредни емисии, като покрива нормите на Евро 5 и Евро 6. Гарантира автономен пробег от над 1100 километра и развива 180 км/ч.

Хибридът ще стъпи на българския пазар през месец септември. Цената му е 45 990 лв. с ДДС. (в изпълнение SOL), а гаранцията - 5 години и 160 000 км. (5 години и 100 000 км. за хибридната система).

Спорът за това колко рентабилни са всъщност хибридите се разразява често под статиите в АМ. За това решихме да направим сравнение между чисто нов Auris HSD в изпълнение SOL и съответно - Auris 2.0 D-4D.

Цената на Auris HSD е 45 990 лв. с ДДС., а тази на Auris 2.0 D-4D - 39 838 лв. с ДДС. Сметките показват, че ако ползвате возилата 5 години и изминавате по 12 000 км. годишно, хибрида ще изиска 2280 литра гориво при среден разход 3.8 литра на 100 км., а дизела - 3120 литра при среден разход 5.2/100 (по данни на Toyota).

Левовата равностойност при днешните цени на горивата е съответно 4947 лева и 6957 лева. Ако изберете дизела, през следващите 5 години ще платите с 2010 лева повече за гориво, но ще спестите 6152 лева при на покупката колата. Това сревнение вероятно може още да се прецизира. Фиксираните разходи по двата модела са различни и тук не са взети под внимание, а може да карате и повече или по-малко на годишна база. Все пак обаче дава някаква представа, че ако сте ценово ориентиран, трябва да изберете дизела. 

В първия случай ще карате екокола, която замърсява по-малко и която в повечето европейски страни ползва значителни облекчения. За пример, те достигат 2000 евро във Франция и 6400 евро в Холандия. В България за съжаление случаят не е такъв.


0 от 500
  • #29
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Пича ( преди 14 години )
    Абе ***,а CVT-то какво е?Ако не е автоматична трансмисия,която е безстепенна светни ни какво е да разберем и ние нещо!
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Някой ( преди 14 години )
    Ех, Ванка, разконспирирах те...
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    do Пича ( преди 14 години )
    uio,ne e avtomatic,a CVT,koito namalqva razhoda
  • #26
    2 rate up comment 6 rate down comment
    str ( преди 14 години )
    Защо не включвате в сметките, че батериите имат живот 4-5 години и струват 4000-5000. Още, че има ел.двигател (допълнителна поддръжка) и още един куп електроника, която след 5-6 години ще започне да се скапва.
  • #25
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Пича ( преди 14 години )
    Каквото и да си говорим това е кола за ценители.На сметка е от всякъде както и да го погледнеш,но е нужно да си отвориш очите.Сравняват го с дизела,ок,но защо не се споменава,че печката е с ръчна,а хибрида с автоматична трансмисия.Я да боднем на дизеларката един автоматик и тогава да почнем да смятаме!Освен,че цената се доближава до тази на хибрида,ами и като сложим повишен среден разход на гориво сметките хептен излизат без кръчмар.Така,че хибрида според мен е по-добър вариант.
  • #24
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    Добре де, като беше в гаранция, защо не я оправиха? Когато ми отговориш на този въпрос, тогава ще спра да плюя по Тойота. Те се подиграват с клиентите си, пък клиентите да са доволни? БМВ се предлага втора употреба в Бургас на 220 000 км. с 2 години гаранция! За такава гаранция някога да си чувал? Да, АМА НЕ СИ! Карай си Лексуса и дано никога нямаш проблеми със сервизите им!
  • #23
    7 rate up comment 1 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    И нека бъдем коректни- сравнени са дизела с отстъпка от Тойота. Трябва да го сравним с хибрида Аурис с отстъпка. Първите 10 Аурис хибрид ТМ-Ауто продава с 10% отстъпка, за около 42 000 лв.. Доста по-изгодно идва от дизела за 40 000лв. както ида го гледаш.
  • #22
    7 rate up comment 1 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Дебелия, ти на мен няма какво да ми обясняваш, защото аз когато съм ги чел тия работи, ти не знам какво си правил. Трябва ли да ти повторя,че ниво LUNA, не е ниво SOL?
  • #21
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Дебелия ( преди 14 години )
    Lexus, влез сайта на тойота и виж цената на модела 1,6 valvematic 6MM ниво на оборудвне Luna.http://***.toyota.bg/Images/Auris_tcm419-507802.pdfЗа другото няма смисъл да ти обяснявам.
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Анонимен, всичко друго са частни случаи, които могат да се кажат за всеки модел и марка кола, но те не са меродавни за реномето и истинската здравина на модела като цяло, която обективно се вижда след технически прегледи на хиляди коли от модела и се съпостави с хиляди бройки коли от други марки и модели. Тогава се вижда кое здраво, кое не. Тойота Корола е по-здрав автомобил от всеки Мерцедес , БМВ или Ауди/Фолксваген да речем.