IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

АМ подкара Auris HSD

Хибрид - бъдещето на автомобилите или доказаният дизел? Изборът е ваш!

АМ подкара Auris HSD
Toyota Auris HSD е пълен хибрид, който споделя познатата от последното поколение на Prius технология - Hybrid Synergy Drive. С други думи ековозилото се движи на електроенергия при скорост до около 50 км/ч., след което се включва и бензиновият агрегат. На борда на колата и по-точно в задната й част е интегрирана никел-метал хидридна батерия, която подсигурява пробег на електроенергия за около 2 километра (в зависимост от състоянието на батерията и пътните условия).

При движение в града возилото се захранва главно от батерията, която черпи сила при всяко спиране или отпускане на педала на газта. Уредите на таблото дават всякаква информация, включително от къде колата черпи сила в дадения момент. При нашия тест, когато се движехме из центъра на София, бензиновия двигател почти не се включваше и Auris HSD използваше само безплатната електрическа енергия.


При движение с над 50-60 км/ч. автомобилът се захранва главно от бензиновия двигател. Електроенергията се използва единствено при ускорение, подпомагайки двигателя с вътрешно горене. Това от една страна доставя повече сила и по-добра динамика, а от друга - облекчава бензиновия двигател, намалявайки потреблението на гориво.

Синхронът между 1.8 литровия бензинов двигател (99 к.с и 142 Нм) и електрическия (80 к.с и 207 Нм) е перфектен, благодарение на безстепенна автоматична хибридна трансмисия. При рязко натискане на педала на газта двата двигателя заработват в синхрон, доставяйки всички 136 к.с., които са способни да ускорят хибрида до 100 км/ч. за 11.4 сек. Силата на екологичната кола се усеща най-вече при режим POWER, който се активира ръчно, чрез бутон. Налични са още три режима - ECO за максимална ефективност, EV за работа изцяло на електричество и автоматичен.


Според информацията на Toyota хибридния Auris изисква по около 4 литра на 100 км. независимо дали го карате в града или извън него. При нашия тест, потреблението бе малко по-голямо - 4.6/4.8 литра на 100 км, но все пак трябва да се отбележи, че колата е чисто нова (на едва 700 км.), а ние, тестващите не сме сред най-спокойните шофьори.

При изключване на двигателя, на таблото се появява скала, която определя, колко екологично е било шофирането ви. В повечето случаи не бяхме много добри, но при по-спокойно каране достигнехме до сребърен медал.

На пръв поглед Auris HSD не се различава от "обикновените" версии на возилото. Може да го познаете единствено по сините емблеми, броните и хромираната радиаторна решетка. В интериора също не се наблюдават особени промени, като изключим футуристичния скоростен лост и циферблатите на таблото. Разлики има и в обема на багажника, който предлага 279 литра (350 при другите версии) и общото тегло на колата, което е аналогично с това на Auris 2.0 D-4D.

Auris HSD отделя само 89 г/км. вредни емисии, като покрива нормите на Евро 5 и Евро 6. Гарантира автономен пробег от над 1100 километра и развива 180 км/ч.

Хибридът ще стъпи на българския пазар през месец септември. Цената му е 45 990 лв. с ДДС. (в изпълнение SOL), а гаранцията - 5 години и 160 000 км. (5 години и 100 000 км. за хибридната система).

Спорът за това колко рентабилни са всъщност хибридите се разразява често под статиите в АМ. За това решихме да направим сравнение между чисто нов Auris HSD в изпълнение SOL и съответно - Auris 2.0 D-4D.

Цената на Auris HSD е 45 990 лв. с ДДС., а тази на Auris 2.0 D-4D - 39 838 лв. с ДДС. Сметките показват, че ако ползвате возилата 5 години и изминавате по 12 000 км. годишно, хибрида ще изиска 2280 литра гориво при среден разход 3.8 литра на 100 км., а дизела - 3120 литра при среден разход 5.2/100 (по данни на Toyota).

Левовата равностойност при днешните цени на горивата е съответно 4947 лева и 6957 лева. Ако изберете дизела, през следващите 5 години ще платите с 2010 лева повече за гориво, но ще спестите 6152 лева при на покупката колата. Това сревнение вероятно може още да се прецизира. Фиксираните разходи по двата модела са различни и тук не са взети под внимание, а може да карате и повече или по-малко на годишна база. Все пак обаче дава някаква представа, че ако сте ценово ориентиран, трябва да изберете дизела. 

В първия случай ще карате екокола, която замърсява по-малко и която в повечето европейски страни ползва значителни облекчения. За пример, те достигат 2000 евро във Франция и 6400 евро в Холандия. В България за съжаление случаят не е такъв.


0 от 500
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Дебелия ( преди 14 години )
    Разликата м/у Ауриса и най-ниското ниво на Приуса не е голяма.Високата цена вероятно се дължи на факта, че се сглабят в Япония (поне за Приуса) и вносните мита са високи. За да станат конкурентни и атрактивни, трябва да паднат цените. Или производителя трябва да ги намали, и/или държавата трябва да стимулира купуването им. Сега, която и друга кола да се вземе излиза по-изгодно в ценово отноешние.
  • #18
    9 rate up comment 1 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Anonimen, не е нужно да си съгласен с мен, просто отвори доклада на ГЕРМАНСКИТЕ ТЕХНИЧЕСКИ СЛУЪЖБИ ТЮВ/Годишни технически прегледи на автопарка в Германия, едни от най-строгите в света/ и прочети след проверени хиляди бройки Короли/Аурис и хиляди от всички други марки и модели коли, че Корола винаги е в челните места по здравина. Корола е един от най-здравите автомобили в света. Доказано от обективните ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕДИ В ГЕРМАНИЯ, както и от всички организации за качество на колите в др.държ.
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Дебелия,няма 1.6 валвематик за 31000лв. с това ниво на оборудване като хибрида и автоматик плюс това. Отделно по сбърканата ти логика какъв е смисълът да се купи дизел за 39000 лв., като по-евтино ти излиза бензиновия валвематик за около 30 000лв.?? Защо купуват дизели? А на дизела и поддръжката му е по-скъпа.
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 14 години )
    Само за информация:Този хибриден Аурис е всъщност Приус в други дрешки. Бюджетен хибрид, тъй да се каже.
  • #15
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не мога да се съглася с теб относно качеството на Тойотите. Имах корола 2004модел седан d4d 2.0 много дефекти ми даде по двигател по купе електроника...но това го слагам към факта, че този модел ги сглобяваха в Турция сега незнам как е положението.
  • #14
    10 rate up comment 1 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Отделно ще те питам колко гаранция имаш на БМВ-то,а предпочиташ да си го караш, щото Аурис хибрид е с 5 години пълна гаранция на колата и хибридната система,а на теб като ти издумка турбината или дюзички на тракторчето-БМВ,ще питаш кое здраво,кое японско и кое немско.Тойотитеи зобщо не дават проблеми с електрониката,японците правят най-добрата електроника,това всеки го знае. Освен това и ходовата част им е най-здрава,за разлика от БМВ-то ти примерно.Видно е-Тойота дава 5 год.гаранция,БМВ-2 год.
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Дебелия ( преди 14 години )
    Сметките също показват, че ако се вземе бензиновата 1.6 Valvematic за 31 000 лв., която да кажем гори средно 7,5 л/100 км (по каталог 6,6) излиза са едни 10 000 лв. по-изгодна от хибридната версия като вкараме всички калкулации за бензин.Цената наистина не се връзва с икономията, за която пълнят главите на хората.
  • #12
    12 rate up comment 2 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Triforce, ти си невероятно досаден с частния си случай, само че германските технически прегледи ТЮВ те опровергават напълно- там са проверени хиляди БМВ-та, като твоето и са на 50-100-тно място, и хиляди Тойоти Корола/Аурис и са винаги в челото по здравина, така че не ни убеждавай колкоо е хубаво БМВ-то ти, дето само му сменяш тампони, втулки, щанги и тем подобни, то какво друго да му смениш на твоя тракторен дизел. А Королата и Аурис за 200 000км. не пипаш ходова част, това е Тойота все пак!
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Oги ( преди 14 години )
    Много дебела ми се струва като цена! В България няма да има успех при нашите пътища, горива и доходи не вярвам да продадат кой знае колко такива хибрида! Виж дизела, ако го развият още и горивата станат истински в БГ ще се купува като топъл хляб!
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Къде се сглобява хибридната версия?