IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dodge Viper SRT10 ще продължава да живее

Chrysler Group LLC - "Производството на Dodge Viper продължава".

Dodge Viper SRT10 ще продължава да живее
Компанията бе определила 2009 година, като финална за производството на легендарната американска кола. Сега обаче от предоставената ни официална информация става ясно, че Chrysler Group се отказва от намерението си да продава активите на Viper и продължава производството на спортния автомобил.

“Благодарение на своите способности Dodge Viper успешно завладя сърцата и въображението на феновете по цял свят,” споделя Майк Акавити, президент и изпълнителен директор на Dodge. “Изключително горди сме, че най-върховната спортна американска кола с възможности от световна класа ще продължава да живее и да олицетворява имиджа на марката Dodge." 

Dodge Viper се появява за първи пък като концепт през далечната 1989 година на автомобилното изложение в Детройт. Сериозният интерес който предизвиква спортното возило кара компанията да започне тестовете на Viper още преди края на автосалона.

Така след само три години изпитания, производството на Dodge Viper стартира в завода New Mack Assembly Plant. През 1995 г. производствените мощности за Dodge Viper са преместени в Conner Avenue Assembly Plant, където производството на спортната кола продължава и до днес.

Четвъртото поколение на Dodge Viper притежава 8.4-литров двигател, доставящ 612 к.с.(450kW). Ускорява до 100 км/ч. за 3.6 сек. и развива над 320 км/ч.

От 1992 година до днес от модела са произведени над 25 000 броя.
0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Станчев ( преди 14 години )
    Типично по български! Не се чуди! Повечето хора тук не са чували за баланс на масите преден/заден мост, за предавателни числа между двигателя и скоростната кутия и т.н.Материал за размисъл: Взимате един нормален автомобил, слагате му газова уредба при бай Иван. Защо разхода на газ е отчетливо по-голям от този на бензин? Примерно 8/100 бензин, 12/100 газ?
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Станчев ( преди 14 години )
    Просто нямаха какво друго да му сложат! Техниката зад океана е по-изостанала...мания за величие = тотален провал при директна конкуренция!
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    true ( преди 14 години )
    Първия Вайпър беше с двигател от камион.За някой това е брутално.За мен е селско,типично по американски.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    laverda ( преди 14 години )
    е да сега точно италянците ще ги учат как се правят коли та сигорно ще станат голями резачки
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Dab ( преди 14 години )
    Да бе вярно, затова срещу сглобена част, човекът който я е сглобил си слага подписа, защото са дефектни :D
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Facker ( преди 14 години )
    xaxa sme6nik Ferari, Italaniskite ko6nici kolkoto 4asti po kolata ima tolkova defekti imat. prestani da govori6 gluposti.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    DAB ( преди 14 години )
    Ти чуваш ли се? Аз ако си купя кола такъв клас (суперспорт) ще искам от завода да си върви доволно, а не да се занимавам с глупости като сменяне на спирачна уредба, окачване и т.н., защото само двигателя да пипнеш нестава, тия които си мислят че става неживеят дълго. Фефари са най-добри в този клас, няма какво да се лъжеме, американците има още много хляб да ядът за да стигнат класата на Еврома.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    EmoXide ( преди 14 години )
    От всички изброени двигатели V10-ката на Viper е с най-голям въртящ момент. При подходящият подбор на механични компресори и други доработки достига дори 2000к.с. Редно е турбо-двигаталите на AMG, Porsche и BMW да бъдат сравнявани с тези показатели. А именно заради неголямата компресия SRT10 двигателят от Dodge има възможност без притеснения да бъде форсиран да достига мощност в пъти по-голяма от серийната си версия. А изтисканите европейски агрегати много трудно удвояват мощността си.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    STAN4EV e prav no vseki razbira i si znae negovata
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Kenne Bell ( преди 14 години )
    da ama po kolko hilki moje da ti izkara 1 hamerikanska tro6ka