IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

4-степенен автоматик за новия хибрид на Lexus

Технологията Multi Stage Hybrid System дебютира на борда на LC 500h

4-степенен автоматик за новия хибрид на Lexus

Нови подробности за новата си хибридна технология разкри японската компания Lexus. Тя носи името Multi Stage Hybrid System и ще дебютира на борда на спортното купе LC 500h, чиято премиера е насрочена за началото на март в Женева.
Новият хибрид на Lexus има 4-степенен автоматик
Системата съчетава бензинов двигател, електромотор и комплект литиево-йонни батерии. Основната новост е трансмисията, която е автоматична с четири степени, има ръчен режим и е монтирана в задната част на шасито.

Вероятно се питате защо японските инженери са избрали кутия със само 4 скорости, след като на пазара вече се предлагат автомобили с 8, 9 и дори 10-степенни трансмисии. И ние нямаме обяснение, като се надяваме такова да бъде изнесено по време на премиерата на Multi Stage Hybrid System.

Със сигурност обаче новата трансмисия ще предостави на автомобила далеч по-директно усещане. Хибридите на Lexus досега използваха сходни с моделите на Тoyota системи за задвижване, разчитащи на безстепенни CVT кутии. Въпросната трансмисия има редица предимства - лека е, достъпна и почти необслужваема. А също така работи изключително плавно.

Целта на спортния LC 500h обаче не е да бъде плавен, а точно обратното - директен. Автоматичната кутия трябва да предостави именно това. Всеки, който е шофирал кола със CVT знае, че тези кутии не са особено добра опция за спортно шофиране, тъй като оставят усещане за "буксуване" на мотора, което генерира високи обороти и съответно висок шум, несъответстващ на ускорението.
Новият хибрид на Lexus има 4-степенен автоматик
Да се върнем обаче на това, което знаем за новия LC 500h. Задвижването му е поверено на 3,5-литров V6 бензинов двигател с 295 к.с. и електромотор, генериращ 60 к.с. Общата мощност е 355 к.с. и се предава към задните колела. Ускорението 0-100 км/час отнема под 5 секунди, сочи информацията от Lexus.

Данни за капацитета на батерията липсват, но се съобщава, че тя е литиево-йонна и тежи само 50 кг. С ниско тегло и компактни размери е и новоразработеният електромотор.

Интересни решения демонстрира също така конструкцията на Lexus LC 500h. Тя е изградена от карбон, като от същия лек и здрав материал са изработени покривът и задният спойлер. За вратите, кланиците, предния капак и окачването е използван алуминий.

Размерите на модела са 4760 мм дължина, 1920 мм широчина, 1345 мм височина и 2870 мм междуосие.

Премиерата на LC 500h ще състои в началото на март в Женева. На швейцарското изложение ще бъде демонстрирана и бензиновата версия на модела - LC 500.

Снимки: Lexus

Тагове: lexus lc 500h
0 от 500
  • #12
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Анонимен, CVT e пълен ***. Само японци могат да слагат такива кути, защото са лишени от емоции.
  • #11
    15 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    таз години 4 скорости догодина 5
  • #10
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Целта на спортния LC 500h обаче не е да бъде плавен, а точно обратното - директен. Автоматичната кутия трябва да предостави именно това. Всеки, който е шофирал кола със CVT знае, че тези кутии не са добра опция за спортно шофиране, тъй като оставят усещане за "буксуване" на мотора, което генерира високи обороти и съответно висок шум." - абе *** - коя е тая кола дето става за "спортно каране" и не генерира високи обороти и шум??!?!?!?! вие нормални ли сте бе?!?!! колата е лудница между другото!
  • #9
    7 rate up comment 17 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    4 stepenen avtomatic emi samo o6te 6 stepeni i 6te stignat VW,no zasega sa na nivo lada.Po ozno6enie na interiora sam potresen ot izklu4itelno groznia volan i skorosten lost.Tam sa pod nivoto na lada
  • #8
    22 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А познай,кой спечели. Приуса естествено. Над 300 000 км и в купето почти нищо не е мръднало. Мерцедеса беше доста по-зле и уж качествените материали се бяха изпокъсали и протъркали, а Патаса беше жива гробница. Направиха и оглед на окачване и двигател. И двата немски автомобила течаха, като *** от всякъде. Собствениците казаха какви ремонти са правили. Много неща сменени и т.н. На Приуса абсолютно нищо не е пипано. Само консумативи. На немците ли да вярвам или на теб ВАГенска куха лейко!?
  • #7
    21 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ВАГи,тези лакърдии по автопазарите ли ги научи или някой собственик на гаражен сервиз ти ги каза, за да може повече хора да се нашият с немски каруци от които той си вади хляба. Ако всички караха японки, много гладни механици щеше да има, но ти вервай на партенките, че от немското по-убаво и здраво нема! Между другото има тестове за тази работа, че японките са много по-здрави във всеки аспект. Има видео за тест на таксита. Немски таксита.Приус,Патас и МБ е -клас на над 300 000 к. всяка.А познай
  • #6
    12 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Вчера един RX пушеше яко. На светофара казвам на собственика, може да не е видял човека. Вика "мани тая щайга първо си скапа някви батерии ли са що са, а сега и гори страшно масло ама не мога да я остава на майстор че ми трябва". Джипа беше около 2007г. После един приятел майстор каза че тия японките като минат определени километри и стават страшни маслояди и най лошото че нямат оправия. Та всички коли са еднакви бараки, важно е какво ще ти харесва и ще ти е удобно.
  • #5
    14 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ..подложени на чип/ремап и всякви такива интервенции, карани от "мародери"..газ/спирачка...неподдържани...и въпреки това има има доста запазени екземпляри..това е качество...
  • #4
    18 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    немските били пластмасови, леле ти качвал ли си се въобще в японски автомобил, вратата му е тънка като лист хартия, отзад на багажика стърчат кабелите за стоповете, таблото от такава пластмаса, че можеш да счупиш орех на нея, след 20 000км, тапицерията протрита (тъй като качеството е "много добро") "кожения" (естестено изкуствена кожа) волан и топка захабени..и т.н..... Плюете какви коли карат в БГ, че били немски кочини, ама тези кочини за на по 200, 300... хил. км. и още кретат, подложени...
  • #3
    13 rate up comment 17 rate down comment
    Sosa ( преди 8 години )
    Тая хибридна система е от приус!