IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

4-степенен автоматик за новия хибрид на Lexus

Технологията Multi Stage Hybrid System дебютира на борда на LC 500h

4-степенен автоматик за новия хибрид на Lexus

Нови подробности за новата си хибридна технология разкри японската компания Lexus. Тя носи името Multi Stage Hybrid System и ще дебютира на борда на спортното купе LC 500h, чиято премиера е насрочена за началото на март в Женева.
Новият хибрид на Lexus има 4-степенен автоматик
Системата съчетава бензинов двигател, електромотор и комплект литиево-йонни батерии. Основната новост е трансмисията, която е автоматична с четири степени, има ръчен режим и е монтирана в задната част на шасито.

Вероятно се питате защо японските инженери са избрали кутия със само 4 скорости, след като на пазара вече се предлагат автомобили с 8, 9 и дори 10-степенни трансмисии. И ние нямаме обяснение, като се надяваме такова да бъде изнесено по време на премиерата на Multi Stage Hybrid System.

Със сигурност обаче новата трансмисия ще предостави на автомобила далеч по-директно усещане. Хибридите на Lexus досега използваха сходни с моделите на Тoyota системи за задвижване, разчитащи на безстепенни CVT кутии. Въпросната трансмисия има редица предимства - лека е, достъпна и почти необслужваема. А също така работи изключително плавно.

Целта на спортния LC 500h обаче не е да бъде плавен, а точно обратното - директен. Автоматичната кутия трябва да предостави именно това. Всеки, който е шофирал кола със CVT знае, че тези кутии не са особено добра опция за спортно шофиране, тъй като оставят усещане за "буксуване" на мотора, което генерира високи обороти и съответно висок шум, несъответстващ на ускорението.
Новият хибрид на Lexus има 4-степенен автоматик
Да се върнем обаче на това, което знаем за новия LC 500h. Задвижването му е поверено на 3,5-литров V6 бензинов двигател с 295 к.с. и електромотор, генериращ 60 к.с. Общата мощност е 355 к.с. и се предава към задните колела. Ускорението 0-100 км/час отнема под 5 секунди, сочи информацията от Lexus.

Данни за капацитета на батерията липсват, но се съобщава, че тя е литиево-йонна и тежи само 50 кг. С ниско тегло и компактни размери е и новоразработеният електромотор.

Интересни решения демонстрира също така конструкцията на Lexus LC 500h. Тя е изградена от карбон, като от същия лек и здрав материал са изработени покривът и задният спойлер. За вратите, кланиците, предния капак и окачването е използван алуминий.

Размерите на модела са 4760 мм дължина, 1920 мм широчина, 1345 мм височина и 2870 мм междуосие.

Премиерата на LC 500h ще състои в началото на март в Женева. На швейцарското изложение ще бъде демонстрирана и бензиновата версия на модела - LC 500.

Снимки: Lexus

Тагове: lexus lc 500h
0 от 500
  • #32
    5 rate up comment 6 rate down comment
    БМВ брате ( преди 8 години )
    89% bmw i8 но по-слабо и с по-голям разход,но поне се насочват в правилната посока.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    защо трият мнения? ( преди 8 години )
    Four speeds? Doesnt the non-hybrid LC500 V8 have a 10-speed transmission?It does. But when you switch the hybrid over to Manual mode, itll act like its got 10 gears, too. The electric motor and CVT partnership is able to multiply each of the first three gears in the automatic transmission three times turning three real ratios into nine virtual ones; the fourth physical ratio acts as an overdrive, enabling the V6 to turn over at much lower rpm when cruising
  • #30
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Автожурналистите пак играли на счупен телефон.. 4 фиксирани предавки, ама и електронна безстепенна eCVT кутия преди това, така че реално броя предавки е безкраен х 4. А колкото до това колко спортни били CVT - и в GS450h, и в RX450h спортните модификации имат опция за виртуални фиксирани предавки, така че оборотите на ДВГ да са пропорционални на скоростта, също както в обикновен автоматик със заклюване на хидротрансформатора.
  • #29
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ееее красавица, ама не за всеки! Дано имам късмета някой ден поне дая покарам.
  • #28
    8 rate up comment 2 rate down comment
    случаен минувач ( преди 8 години )
    На бас, че като излезе ще има уникално добри характеристики! Тогава ще си говорим за 4-степения автоматик защо са го сложили и какви идеи са имали, за да го сложат. В момента можем самода гадаем за цялата концепция, но бъдете сигурни, че никак не е случайно да го сложат!
  • #27
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Kosta ( преди 8 години )
    Предпочитам новия УАЗ :)
  • #26
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Фен ( преди 8 години )
    Пичове - не знам какви коли сте карали но 4 степенния автомат на Мерцедес е известен с уникалната си здравина - ако сте карали ще знаете за какво говоря - има и много други автомати с 4 скорости и то точно на спортни коли и са си много добре - ама карайте и тогава коментирайте!
  • #25
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Ясен ( преди 8 години )
    Ех да имаше *** Тойота, щях по цял ден да седя в Тоалетната и да използвам тоалетна хартия Волкгаден.
  • #24
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Котоошу ( преди 8 години )
    УНИКАЛЕН АВТОМОБИЛ , НО ПО ГРОЗИЛЩИНА.
  • #23
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Нев ( преди 8 години )
    Много красиво! И то някаква специфична красота, отличителна, не е като да ти прилича поне на още 5 различни модели и марки автомобили! Браво!